Hoe doen jullie dat?

Discussion in 'Zwangerschap' started by KimHv, Mar 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik zit even met het volgende. Mijn dochter zit tot januari 2014 op de Peuterspeelzaal. Dat is een kwartiertje van huis met de fiets. Onze kleine wordt begin augustus geboren. Dan heeft onze dochter nog vakantie. Maar als ze weer naar school moet weet ik niet hoe ik dat moet gaan doen met de baby. Ik heb geen auto en lopen vind ik iets te ver. Ben wel van het lopen hoor, want wandel graag met de hond, maar ben wel langer onderweg. Dus is mijn vraag hoe de al moeders dat doen? Met de baby in een draagzak op de fiets?

Liefs,
    Kim

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heb geen tip helaas ik snap dat het stuk van een kwartier fietsen dat je lopend af moet leggen te veel is. Ik weet wel dat fietsen met een baby in een draagdoek sterk afgeraden wordt..

3. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    ik zou absoluut niet gaan fietsen met een baby in een draagdoek... veel te gevaarlijk mocht je vallen of iets anders dan is je baby de klos. ikzelf doe ook alles met de fiets en heb een fietskar aangeschafd en die achter mijn fiets gedaan. een oude maxi cosi erin gedaan en gelaten heb er een snelkoppeling bij is makkleijj aan en af te koppelen. Mocht je andere kindje nog voorop kunnen kun je ook kijken voor een maxicosi drager voor achterop de fiets.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Absoluut niet gaan fietsen met je baby in de draagdoek/zak, veel te gevaarlijk!!!

Inderdaad bijv. een fietskar aanschaffen of bakfiets (wel een stuk duurder).

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook meteen aan een fietskar of bakfiets..
    Dat lijkt me de veiligste optie. Op mp kun je misschien kijken voor een goede, goedkope fietskar.. staan er volgens mij genoeg op

6. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Mijn dochter zit al achterop in een stoel. Ze kan niet meer aan het stuur, is ook 1.05 meter lang.
    Maxicosi achterop vind ik nog enger dan in een draagzak...
    Zat net te kijken wat die bakfietsen kosten, want dat lijkt me wel wat, maar voor 1000 euro (vanaf 500 euro) heb ik een auto.
    Mijn man opperde al onze dochter voor die paar maandjes, 4 maanden tot ze naar de basisschool hier lopend 5 minuutjes vandaan, misschien thuis kon blijven. maar ik wil haar plezier van de psz niet ontnemen. ze vindt het echt leuk.

7. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Mijn man is geen voorstander van die katten die achter een fiets hangen. Vind ik ook gevaarlijk. Tja, dan blijven er weinig dingen over volgens mij en moet hij maar een auto voor me kopen hahaha.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Zo'n karretje achter je fiets is in elk geva een stuk veiliger dan de baby in een draagdoek.
    Een auto zou toch de beste oplossing zijn denk ik:p
    Zit je dochter elke dag op de peuterspeelzaal anders zou je kunnen kijken of je man/moeder/schoonmoeder haar ook een keer kan brengen en of halen.
    Of gaat er geen bus naartoe?

Als er echt niks op zit word het toch lopen ben ik bang.

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fietsen is een stuk gezonder dan rijden in de auto. Bovendien geen kosten voor verzekering, wegenbelasting en benzine...

Ik zou gaan voor een tweedehands bakfiets of kar achter je fiets. Die zijn heel veilig en ook getest op botsveiligheid. Veiliger dan zitje achterop ...

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben een bakfiets en die is ook ideaal om boodschappen mee te doen, vriendjes te vervoeren, etc. Ik neem nooit de auto... (zeer onveilge situaties rondom scholen juist door die auto's)

11. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik heb gefietst met fietskar (met babyschaal), ideaal. En voor mijn gevoel behoorlijk veilig! Laag bij de grond, kooiconstructie en kindje zit stevig vast in riempjes. Heb 1 keer gehad dat die omsloeg, maar kindjes hadden echt niets.

Heb mijn fietskar heel makkelijk via mp verkocht, was veel vraag naar ;)...

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Een fietskar is volgens mij de beste oplossing.

Verschillende fietskarren zijn ook geschikt om een maxi cosi in te zetten. In de meeste kunnen 2 kindjes. Vaak kun je de fietskar loskoppelen van je fiets en als 'wandelwagen' gebruiken, zodat je ook evt nog wat boodschapjes kan doen als je dochter op de peuterspeelzaal is.
    Misschien heb je een fietsenzaak in de buurt die een tweedehands heeft of via marktplaats?

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Bij Future Store, een gloedjenieuwe, nu afgeprijsd voor 119 euro...

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier ook een fietskar. En als het regend zitten ze.lekker droog.

Ik heb hem via mp gekocht voor 80 euro. En nog steeds super blij mee.
    Ben benieuwd hoe dat straks gaat met 2 kindjes. Heb nu een babyschaal
    te leen van een vriendin. Bij me dochter zette ik de maxicosi erin

15. jootje86

jootje86 Actief lid

Nov 3, 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Weet je, vroeger fietste mijn moeder met 1 kind voorop 1 kind achterop, een in de buikzak en eentje naast haar elke dag naar het volgende dorp om ons naar school te brengen. Niemand die je daar over hoorde. Er word tegenwoordig veel te panisch gedaan over zulke dingen. Gebeurt bij ons vaak genoeg dat kindjes in de draagdoek/ draagzak op de fiets naar het kdv worden gebracht hoor.

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Bakfiets is echt super fijn. Hoeven niet duur te zijn.

Jootje dat het vroeger zo ging en nu volgens mij niet eens meer mag zegt wel wat. Vroeger waren er lang niet zoveel auto's.

17. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    En veel scheurende aso's op de weg, die roekeloos voorbij razen en je zo van je sokken kan rijden! Zo'n fietskar klinkt het beste al zou ik zelf de bus of een taxi pakken maar dat is normaal hier voor grotere afstanden vooral omdat het hier echt gevaarlijk is op de weg, geen fietspaden ect...

18. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Vroeger zaten kinderen los op de achterbank.
    Maar dat adviseer je toch ook niet?
    Gaat niet alleen om de auto's maar als je valt
    En je valt bovenop die kleine lijkt me vreselijk dat moet je niet willen.

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    NOOIT zou ik fietsen met baby in draagzak. Dan zou ik echt nog liever gaan wandelen.

Ook mijn dochter zit wat verder van huis op de peuterspeelzaal. Ik heb tot kort geleden altijd de auto gehad maar man heeft een nieuwe baan die verder weg is dus nu heeft hij de auto nodig.
    Wij gaan toch een bakfiets kopen. Niet alleen voor naar de peuterspeelzaal, maar ook voor andere uitjes, boodschappen doen etc.
    Een 2e auto zie ik niet zitten omdat wij zeer centraal wonen en het gewoon zonde van het geld is.

Ik zit er alleen mee dat babies pas vanaf 2 maanden in een bakfiets mogen.. Dus moet de eerste 2 maanden toch er heen wandelen vrees ik.

20. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Het gaat maar om vier maanden die ik moet overbruggen. En met 6 maanden kan de kleine alweer in een fietszitje voorop (mits hij/zij zelfstandig kan zitten). Ik vind het dan zonde een bakfiets aan te schaffen. Zelfs een kar kan ik hier niet kwijt. En waar ik fiets rijden amper auto's. Ik denk dat ik hooguit drie auto's tegenkom.
    Een auto wil ik zelf niet. Heb sowieso om de week de auto van mijn man dus dat sceelt. Dus zou mijn auto veel stil staan en het vergelijk met verzekering/wegenbelasting/onderhoud/benzine is niet te halen. Zou dus weggegooid geld zijn. Er rijden hier geen bussen maar metro's. Maar de wandeling naar het station, wachten op een metro en dan naar school zou net zo ver zijn als direct naar school. En, augustus, september, oktober is het nog best lekker weer dus loop wel lekker. Kilootjes kwijtraken ;)

Share This Page