Wij hebben ook een bakfiets Ideaal toen de oudste nog niet zelf kon fietsen, in middels kan de oudste zelf fietsen en ga ik met de 2 dames op de gewone fiets een voor een achter.. alleen zal dit weer gaan zo rond de herfstvakantie.. Maare die bakfietsen op mp joh.. en dan een speciale babyschaal erbij dan nog 3 plekjes over.. kunnen er nog vriendjes/vriendinnetjes mee ook.. ideaal.
Wandelen vind ik ook niet erg, maar maak me dan weer druk om dochter die wellicht moe is van school en dat hele eind nog moet lopen?!
Ik doe gewoon mijn maxi Cosi in de bakfiets, in de auto gaan ze daar ook meteen in, dus denk dat ik het vanaf week 3 ofzo (als ik zelf dat stuk ook weer wil fietsen) de baby gewoon in de maxi Cosi in de bakfiets doe en dan maar iets voorzichter fietsen
Hmm ja ik lees overal dat dat afgeraden wordt voor de 2 maanden, vandaar. Hoe doen andere mama's met een bakfiets dat?
Misschien een plankje achter de wagen (heb hem zelf niet, wij hebben toentertijd een dubbele wagen/buggy gekocht)
Ik zette de maxicosi in de fietskar. En fietste vanaf 4 weken toen ik dat zelf weer kon. En qua ruimte je kan hem heel makkelijk inklappen. En je heb ook fietskarren voor 1 kindje. Die zijn veel kleiner en als je hem niet meer nodig heb zet je hem weer op marktplaats. En met 6 mnd al op het voorzitje? Dat is vanaf 8/9 maanden hoor.
Tot de baby 2 maanden is zul moeten lopen. Eerder mogen ze niet in een bakfiets of fietskar met baby schaal. Achterop met maxicosi in een baby mee is trouwens pas vanaf 4 maanden daarvoor staat het ook in de gebruiksaanwijzing dat het ervoor niet veilig is. Ik zou gaan lopen. Hier is het straks ook lopen en dan de oudste op de fiets bij mij.
ik heb straks hetzelfde. Mijn dochter van 6, wordt in april 7, gaat naar school. Het is 15 min fietsen als mijn dochter zelf fietst. (fietst nog niet zo snel) Heb de luxe dat ik een auto heb maar vind het al niet zo super handig zo de eerste weken. Mijn man brengt de eerste weken dan ook onze dochter naar school. Na een week of 3, zal ik het zelf moeten doen en dan word het de auto en wellicht later een bakfiets. Dat klinkt ook wel leuk.
Is er geen lieve buurvrouw die even op de baby wil passen? Ik begrijp dat je het zonde vind om een fietskar of bakfiets aan te schaffen. En zoals ik hierboven lees kan je die ook niet direct gebruiken. Ik zou de baby niet in een draagzak op de fiets nemen. Als je valt dan zijn de gevolgen niet te overzien! Of een andere moeder in de buurt dat jullie om en om de kindjes brengen en halen. Je zou ook een plankje achter de wagen kunnen hangen bij het ophalen, neem je de hond ook mee 2 vliegen in 1 klap en is beter dan een auto voor de zwangerschapskilo's en de portemonnee Succes met het vinden van een oplossing
Misschien een stomme vraag hoor, maar kan je man je dochter de eerste weekjes niet naar de psz brengen? Als je net bevallen bent breng je haar ook niet zelf weg lijkt me
Mijn man gaat 05.30 de deur uit en begint 06.30 uur. Ook de hond meenemen is geen optie. Vertrouw m niet om m vast te zetten op een terrein met kinderen. Dat risico neem ik niet. Ik zie wel hoe ik het ga doen. Zoals met alles, is overal een oplossing voor.
En kan je man niet met iemand meerijden zodat jij de eerste weken/maanden de auto heb? Is maar voor een korte tijd. Je zal straks ook bv naar het cb moeten
CB is hier vlakbij en dan kan ik altijd mijn vader vragen. Mijn man is monteur en zijn auto is een bus met al zijn gereedschappen. Hij rijdt om en om met een collega. Maar het gaat wel goedkomen joh. Valt straks allemaal op zn plek. Wie weet win ik een miljoen . Dan koop ik én een kar, én een bakfiets én een auto
ik zag laatst iemand met een ding voorop de fiets speciaal voor maxi cosi.. maar dat mag misschien ook moeten het begin?
Ik dacht baby's pas rond de 8 maand in een fietsstoeltje mochten (mits zelstandig kunnen gaan zitten).
al eens gedacht aan een fietskar, daar kunnen ze met een speciale babyschaal al van af het begin in.wij doen het ook zo en ik vind het ideaal.