Wij houden wel van vakantie, maar gaan dit jaar niet. Hoogseizoen is heel duur en in september ga ik bevallen. We gebruiken ons geld nu voor de kinderwagen en andere spullen voor de baby. Dat vind ik toch net iets leuker.
Wij betalen ook maandelijks. van het vakantiegeld gaan we op vakantie. de rest gaat op de spaarrekening: belastingteruggave, 13de maand, bonus, winstuitkering.
Wij betalen het ook per maand, dat WOZ gedoe Sinds 2 maanden nu, want eerst hadden we een huurhuis en toen konden we het in 1 keer betalen, maar nu met een koophuis niet. Per maand merk ik wel hoor Maar liever zoveel mogelijk wat kan van salaris. Wij gaan inderdaad ook de buitenboel schilderen. Het scheelt om nu elke keer al dingen te kopen op die dagen als hemelvaart en pinksteren als er steeds 20% korting is. Maar... Ontopic: vakantiegeld voor vakantie of spaar. Of rekeningen betalen, het ligt er dus maar net aan wat er op dat moment is wat voorrang heeft.
Ik wist niet eens dat dat maandelijks kon hihi, maargoed daar zouden we ook het geld niet voor over hebben elke maand. Zo met het vakantiegeld komt het goed uit. Bedankt voor jullie reacties trouwens
Wij betalen 80 euro per maand aan gemeentelijke belastingen.. stuk fijner dan 1x per jaar ook de waterschapsbelasting betalen we per maand Verder gaan we niet op vakantie, gaan liever dagjes weg en leuke dingen kopen van het vakantiegeld na 14 dagen is je vakantie van duizenden euro's ook weer om en heb je alleen een herinnering en een handje foto's, maar die spullen blijven enkele jaren.. ( zo denken wij tenminste )
Wij gaan voor t eerst in 5 jaar tijd weer op vakantie, gewoon even lekker er tussenuit, maar een weekje, maar dat is lang genoeg. We betalen dit van het vakantiegeld, waar het grootste deel ook op gaat aan belastingen etc.
Ondanks dat ik nu geen werk heb gaan we toch op vakantie. Mijn man gaf aan dat hij na een jaar keihard werken toch wel toe was aan een weekje in een andere omgeving, even geen huishoud-perikelen etc. Wel doen we het goedkoop en blijven dus lekker in NL.
voor de mensen die hun vakantiegeld liever willen opsparen (logisch) maar er wel tussenuit willen...vakantieveilingen.nl vorig jaar ben ik (omdat ml gewoon moest werken) in de meivakantie 5 dagen naar roompot geweest met mn 2 kids, 2 honden en mn moeder voor 35,- naar roompot bij arcen geweest...wat helemaal leuk! gewoon...effe een tipje, zitten echt leuke dingen bij en misschien heb je net mazzel!
Ik zou willen dat ik op vakantie kon. De gemeentelijke belastingen betaal ik al jaren in termijnen. En mijn vakantiegeld is al in beslag genomen. Doordat mijn ex mij met opzet in de financiële shit heeft gebracht en nog steeds brengt.. Ik kan mij niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst echt op vakantie ben geweest. Al jaren moet ik de touwtjes aan elkaar knopen.
Ik ga volgende maand een weekendje slagharen. van mijn vakantie geld. de rest is voor rekeningen wat vertier voor slagharen en leg wat geld weg voor zoon die naar het vmbo gaat en spullen nodig zal hebben. Dat midweekje is ook het enige dit jaar en vind het voldoende een midweek vinden we te lang en een weekendje uit net voldoende een week ergens of langer zitten ben ik het type niet voor dus. zo is het voldoende.
Sinds er kinderen zijn eigenlijk niet echt (ver) op vakantie geweest. Dat komt wel weer als ze er groot genoeg voor zijn en we geen hele uitzet meer mee hoeven te slepen. Wel sinds dat de eerste er is ieder jaar een weekje naar een bungalowpark geweest, das dan wel ideaal. echt lang op vakantie vinden we ook niks, meer als 10 dagen is al teveel. dit jaar wordt het misschien een weekje in het najaar omdat ik binnenkort moet gaan werpen Ook wel ideaal als je nog niet aan schoolvakanties vastzit, je kan gaan wanneer de meesten al geweest zijn en buiten het hoogseizoen. vakantie wordt niet specifiek van het vakantiegeld betaald, manlief krijgt meerdere keren per jaar een flink extraatje, dus het maakt ons niet uit uit welk potje het komt.
Ik kijk het hele jaar door uit naar de vakanties. We hebben een superleuke tent waarmee we gaan kamperen. Onlangs op een charmecamping in Twente gestaan voor 6 dagen. Eind juli gaan we 2 weken kamperen. Waarheen beslissen we een paar dagen van te voren (hangt van het weer af). We vinden het heerlijk om in de natuur te ontspannend, de hele dag buiten te zijn en voor mij; geen huishouden te hebben Heb er nu al zin in! Ontopic: Vakantiegeld gaat met de overuren, winstuitkering etc. op de grote hoop. Dus indirect worden de vakanties daar ook wel mee betaald.
wij gaan nooit echt op vakantie. hooguit weekendje CP of hier en daar lekker dagjes weg. gemeentelijke belastingen doen wij ook per maand. 30,- dus dat is ook niks bijzonders. Hebben nu belastingteruggave gehad en eind van de maand nog vaakntiegeld. vanmiddag nieuwe tuinstoelen gekocht, moet nog nieuwe wasmachine komen, kids krijgen nieuwe indelen voor slaapkamer(nieuwe kasten) dus dat tikt allemaal wel flink aan. en voor je het weet is t geld alweer op en vraag je je af waar je t nou allemaal aan heb uitgegeven
gemeentebelasting etc betalen we van het gewone loon in april, is altijd een krappe maand pfff.... Vakantiegeld gaat hier op de grote hoop nadat het restant van de vakantie is betaald.
Oeps, ik geef per jaar meer uit aan vakanties dan ik aan vakantiegeld binnenkrijg Dus vakantiegeld besteed ik aan vakantie en ik spaar ervoor. Ik kan niet zonder hoor hihi.
Wat lullig dat je met een koop woning zoveel betaald waarom.is dit zo? Wij huren en zijn in totaal met gemeentelijke belasting plus tricijn 360,- kwijt ik vind dat al belachelijk veel laat staan de bedragen die ik hier lees.
dit jaar ivm met grote verbouwing niet op vakantie, maar normaal gebruiken we daar het vakantiegeld voor. waterschap en gemeente reserveer ik elke maand een bedrag voor. Dat betaal ik dan ik maart in 1 keer(dan krijgen wij meestal die rekeningen).
Wijfje75 dat probleem hebben wij ook Ik ben in april geweest dus eigenlijk is het dan al op Gaan in september weer. Nee hoor wij hebben gister een bed en een grote kleding kast gekocht(3,36 breed) van het vakantiegeld. Komen nog gordijnen en vloerbedekking en prulletjes bij. Elk jaar krijgen wij 2 grote rekeningen. 1 betaal ik direct de ander maandelijk