Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door hannez91, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Woow € 800 is erg veel, wij betalen hier 'maar' €469 en hebben ook een koopwoning.

Verder gaat hier. Vakantiegeld ook echt naar de vakantie, Curacao!

Wij hebben de luxe dat we ook nog ruim kunnen sparen dus eigenlijk niks te klagen. Petje af voor de mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen!!
    Wij hebben een oom en tante die in de schuldfinanciering zitten(zaak failliet) en die moeten met €70 p week rond komen!! Hun schenken we ook regelmatig iets.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier ook max 70,- per week. Vakantiegeld gaat dan ook altijd naar rekeningen of achterstallig onderhoud zoals nieuwe wasmachine straks. Sparen kunnen we alleen voor de kids

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja zucht die rekeningen. Geukkig houden we nog meer als de helft over en dat gaat op de spaar. Op vakantie gaan wij buiten de zomer om. Net 6 dagen Disney gehad.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het verschilt toch zo erg omdat het te maken heeft met de WOZ waarde van je huis? Hoe meer het waard is hoe meer geld je betaalt toch? Zo dacht ik het. Maar goed, wij wonen net in een koophuis dus weet nog niet alles. Wij betalen ook ruim 800 euro. Ik zie er altijd al weken tegenop, daarom doen we het maar in termijnen, al vind ik dat ook best veel geld per termijn...

5. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja zucht die rekeningen. Geukkig houden we nog meer als de helft over en dat gaat op de spaar. Op vakantie gaan wij buiten de zomer om. Net 6 dagen Disney gehad.

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Vakantie betalen we van het gewone geld, vakantiegeld gaat vaak op aan schulden of een rekening die nog betaald moet worden op dat moment.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Vakantiegeld gaat meestal gewoon naar de spaarrekening, vakanties betaal ik gewoon van wat er op de gewone rekening staat.
    Af en toe moet ik iets van de spaar halen om de gewone rekening aan te vullen.
    Maar wij hebben dan ook 2x vakantiegeld en 2x een 13e maand.

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij gaan op vakantie van ons spaargeld. Belastinggeld en vakantiegeld gaan hier gewoon op de spaarrekening en verder sparen we op het moment een flink bedrag per maand. Wij wonen ook in een huis van 1900, en er is ook altijd wel wat te doen :) Hard sparen is dus wel een must, anders kun je niks meer.

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Klopt, het ligt aan de waarde. Wij betalen ook rond de 800 euro. Wij betalen wel alles direct, ik heb een hekel aan termijnen, dan blijf je er zo mee bezig.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Idem hier. Termijnen worden ook automatisch afgeschreven en ik heb een hekel aan automatische incasso's, dan raak ik het overzicht kwijt.

Wij betalen ook meer dan 800 euro. Hangt samen met WOZ waarde en met het aantal vervuilende eenheden (dus mensen) die in je huis wonen, daar hangt de aanslag van de rioolheffing van af.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mm als ik het gas/water/licht en ziektekostenverzekering ook per jaar ipv per maand zou moeten betalen ( zijn immers ook termijnen) zou ik niet meer kunnen leven hoor ;) tel daarbij de gemeentebelastingen en de waterschapsbelasting bij op, en je kan naar de voedselbank als je dat allemaal in 1x zou moeten betalen per jaar :p

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het vakantiegeld gebruiken wij op het huis op te knappen. De vloerbalken moeten vernieuwd worden, en we hebben een nieuwe laminaat vloer gekocht. Het belastinggeld gaat gewoon op de rekening. Misschien dat we in de bouwvak nog op vakantie gaan maar dan boeken we iets last minute bij een particuliere verhuurder, vaak scheelt dat wel wat geld. En anders gaan we naar Texel mijn schoonouders hebben daar een vakantie woning.
    De rekeningen van de gemeente doen wij ook in termijnen

13. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Maar toch hadden wij geen goedkoop of oud huis!! Onder de €250.000 is hier niks te krijgen. Raar dat het zoveel verschil maakt hè

14. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij betalen zo'n 115 per maand 8 x geloof ik aan gemeentebelastingen en waterschap. Maar per maand, dus kan de vakantiegeld voor andere dingen gebruikt worden. Vorig jaar zijn we nog wel op vakantie in griekenland geweest maar dat kwam omdat de kleine nog soort van gratis was. Nu kan het ook niet meer dan word het te de duur en er komt een 2e.

15. Belastingteruggaaf toeslagen vakantiegeld.
    Dat gaat allemaal op een grote hoop.
    En dat is een lekker bedrag hier. Goeie 5000 zeker.
    We sparen ook elke maand minimaal!!! €200 (vanaf afgelopen oktober)
    Tjaa we mogen niet klagen. Komt elke maand rond €3000 binnen. Soms meer.. soms ietsie minder..

Dit jaar gaan we van dat geld klussen. €2000 begroot
    Een hondje kopen. €1500 begroot
    En alvast apart zetten voor wintersport
    Waarschijnlijk nieuwe tv en eventueel nieuw zonnescherm en oh eeeen natuurlijk die gemeentebelastingen betalen..... pfff haha. Bijna €900 euro
    Oh en nog €400 terug betalen aan mn pa.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Geld dat binnenkomt, komt allemaal op dezelfde rekening terecht. En daarvandaan betalen we wat betaald moet worden. Geen aparte potjes of zo.
    Als er een groot tegoed op de lopende rekening staat, zetten we wat apart naar een spaarrekening. En als we een heel grote uitgave moeten doen, bijvoorbeeld voor een verbouwing of een grote reis, dan gaat het van die spaarrekening.

17. LeiaCatootje

12 mei 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het op de spaarrekening en wordt het gebruikt om het huis op te knappen, als spaarpotje voor onvoorziene zaken en de dierenarts, vakantie en als we iets leuks willen kopen/ doen. Meestal is het ook na een paar maanden weer op ;)

Belastingen betalen we maandelijks. Ik wordt altijd blij van mijn spaarpotjes die 2 keer per jaar binnen komen en zou het toch erg jammer vinden als ik dat in een keer aan de gemeente e.d. zou moeten geven.

18. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Gemeentelijke belastingen gaan via automatische incasso. elke maand.

Wij zijn ook niet zulke vakantie gangers.
    We hebben 2 maanden terug een bijna nieuwe auto gekocht.

Dus we hebben vakantie geld en belasting terug gave hard nodig om de spaar rekening weer te spekken.

We willen nog wel een schutting aan 1 kant in de tuin.
    En de wasmachine lekt, dus ook een andere wasmachine.

Dus vakantie geld is alweer op gemaakt;)

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mijn vakantiegeld gaat dit jaar gedeeltelijk naar J. zijn nieuwe steigerhouten bed en de rest gaat op de spaarrekening.
    Misschien kijken voor een nieuwe droger, heb al een oud beestje.. en wil een condensdroger.

Gemeentebelasting betalen we altijd in 10 maanden.

Normaal betaalde we daar achterstallige rekeningen van maar die zijn al ingelost deze maand.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

gemeentelijke belastingen betalen we 8keer, we zijn ong 75 euro per maand kwijt, plus 15 voor water.
    we hebben en huurhuis maar ook 2 honden, die kosten ook wat...

vakantiegeld dit jaar gedeeltelijk voor vakantie, en de rest sparen voor hopelijk een nieuw huisje/baby...

Deel Deze Pagina