Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bianca21, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wij hebben een systeem (waar we ons nog nooit aan gehouden hebben).
    Maandag alles op de 2e
    Woensdag alles op de 1e
    Vrijdag alles op de bg.

En 1 weekenddag na het douchen de badkamer.

Straks als Blubje er is gaat mijn man wss 1 dag meer werken (4 dagen) en is hij maandag vrij
    Ik ben donderdag en vrijdag vrij (denk ik, ik zit nog te wachten op de berekening....)

Ik heb me voorgenomen om dan 's ochtends elke dag wat te doen. Want eerlijk is eerlijk het is ook atijd zo gebeurd, en met zo'n kleintje ben ik waarschijnlijk toch voor dag en dauw wakker.
    En als ik dan in een keer doorga (douchen aankleden ontbijt, schoonmaken) dan moet het te doen zijn.

Mijn vader heeft het jarenlang gedaan met een fulltime baan, een zieke vrouw en 2 kinderen. En als je daar je vinger over de kast haalt istie gewoon schoon. (ok nu hebben ze 1 x per week een hulp). Dus mensen het kan!~

Linda

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wij hebben gelukkig een hulp. Ik werk 3 dagen en mijn man 4 1/2 maar blijf het toch pittig vinden, de dagen gaan zo snel.
    Vrijdags heb ik toen mama en britt dag gedoopt, doen we alleen leuke dingen, en maandags is was en boodschappendag.
    Maar ik heb altijd het gevoel tijd te kort te komen en met name in het onderhouden van sociale contacten. Zou mijn vriendinnen wel vaker willen zien....

3. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Petje af hor dames! Ik ben gewoon een huismama en vind het al heel wat hele huis netjes houden! En me hond neemt ook heel wat tijd in beslag! Wat doen jullie met de hond? Hele dag alleen of past er iemand op hem?

liefs rian

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier zijn de taken altijd netjes verdeeld geweest en er zijn dan ook nooit echt problemen geweest. als de kleine er is ga ik het eerste jaar niet werken en zal ik alle taken op me nemen. daarna ga ik alleen in de ochtend werken en heb dus nog heel de dag om het huishouden en de boodschappen te doen maar ik weet zeker dat me vriend me zal helpen dus het komt wel goed

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik werk 40 uur in de week en mijn vriend ook.
    Als ik straks een kindje mag krijgen is het de bedoeling dat ik 2/3 dagen in de week nog maar ga werken.
    Die 2/3 dagen dat ik werk past mijn mama dan op de kleine.

Schoonmaken doen mijn vriend en ik samen.
    Ik kook, hij doet de afwas.
    Ik was/droog/strijk/vouw en ondertussen stofzuigt hij het hele huis.

Ramen wassen doet hij, want hij vind het eng als ik op een ladder sta :S
    De badkamer en het toilet maak ik ook schoon.
    Daarvoor houdt hij de kattenbakken bij.
    Stoffen etc doen we zodra we zien dat het nodig is.
    Hij of ik, ligt eraan wie het het eerst ziet.

6. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    ik heb twee kinderen en een man en vissen
    ik werk 5 dagen van 7:00 tot 14:00
    man heeft 3 ploegen.

omdat we alletwee gewoon werken, hebben we de taken verdeeld,
    wie kookt er, wie doet de was, wie stofzuigd, enz. we overleggen en doen het die week zo.
    wij hebben wel de moto van morgen is er weer een dag,
    het is niet vies alles is netjes opgeruimd, elke keer doen we wat.
    ik wil juist als de oudste van school komt voor hem zijn en de tijd dat hij buiten spelen is of binnen ga ik poetsen of opruimen.
    als de jongste slaapt ga ik weer verder.

en sávonds is de tijd dat ik met mijn man ben en doen we niks.
    ik moet zeggen ondanks dat ik veel werk mis ik niks van de kinderen,
    ik ben degene die zijn eerste mijlpalen heeft gezien,
    van hoofdoptillen en omrollen tot lopen,en als eerste heeft hij mama gezegd,

ik besteedt aandacht aan de kinderen mijn man en aan mezelf en moet zeggen het gaat heel goed met het organiseren want dat is wel nodig.
    omdat mijn man in ploegen zit kunnen we omstebeurt iets doen.
    :)

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, ik vind jullie geweldig hoe jullie het allemaal rooien met z'n allen!

Ik verkeer in de gelukkige positie dat als er ooit een beebje mocht komen, mijn man thuis zal blijven. Hij wordt dus een hele moderne huisman. Ik zelf werk 5 dagen en ik hoop dat we het financieel allemaal goed gaan redden. In ieder geval krijgen we veel geld van de Belastingdienst als we op één inkomen gaan leven. En ik vind het heel belangrijk dat een van ons tweeën bij een kindje thuis zou blijven. Ik had het zelf ook willen doen, maar omdat er binnen mijn werk meer ontwikkelingsmogelijkheden zijn (qua studie en qua salaris), lijkt dat meer voor de hand te liggen...

Nogmaals: petje af voor jullie hoor dames!

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kun je niet iemand vragen voor een morgen bij jou thuis, zodat als je thuis komt alles schoon is?
    Zou ik doen, anders ben je aan het schoonmaken als je vrij bent.

9. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    ja mensi daar heb je helemaal gelijk in!
    misschien mijn moeder even lief aan kijken....

Deel Deze Pagina