Hallo dames Ik had een vraag aan jullie, hoe doen jullie het allemaal? Ik ben 20 en mijn vriend word deze maand 21. Hij zit nog max een jaar op school en werkt, ik doe een thuis studie en moet in december examen doen voor mijn nagelstyliste opleiding. Daarnaast ben ik elke dag hard opzoek naar werk. We waren ronde 1 vorige maand begonnen maar omdat ik aan het ontpillen was, was het helaas niet raak. Na een gesprek met zijn moeder (ze weet niet dat we proberen) is mijn vriend toch gaan denken en zei laatst dat ik waarschijnlijk beter weer aan de pil moet. Ik zit daar heel erg mee want voor dat gesprek was alles nog goed en waren we die middag zelfs nog naar baby spullen aan het kijken! Hij is een beetje een moeders kindje.... Ik wil niet zo makkelijk opgeven want we zijn al ruim een half jaar bezig met dingen bespreken en uitzoeken. Ik heb er zoveel tijd en emoties in gestoken en ben nooit van het opgeven geweest. En vooral omdat hij voor dat gesprek gewoon achter stond! En blijf ik steeds maar denken van stel het was wel raak geweest vorige ronde weet ik zeker dat hij me gewoon gesteund had! Pff ik zit er even doorheen! Hij is wel erg benieuwd naar hoe anderen op deze leeftijd het doen dus hoop dat als ik wat goede tips heb dat hij het dan wel weer wilt overwegen om aan de volgende ronde te beginnen. Ik hoop dat iemand me hiermee een beetje kan helpen Alvast bedankt! Groetjes, isabella
Jawel ik! Dit probleem hadden wij eerst ook duidelijke wens op kindergebied en iedere keer werd het maar weer uitgesteld om de domste redenen. Op een gegeven moment heb ik er niks meer over laten horen en een half jaar daarna kwam meneer aan dat hij het nu tich graag wilde proberen. Dit is natuurlijk een enorme stap en voor mijn gevoel zijn mannen er wat onzekerder over en oja de mening van moeders is heel belangrijk voor ze. Probeer het niet te pushen dat werkte hier averechts. Maar ik snap helemaal hoe jij je voelt.
Ja ik probeer niet te pushen en probeer het te laten voor wat het is omdat ik niet wil dat alle moeite vanaf mij komt. Maar tegelijkertijd ben ik ook zo in de war! Want wetende dat ik niet aan de pil zit hadden we wel onveilig sex... dan denk ik van als je het niet wilt waarom doe je het dan onveilig. Tuurlijk ook deels mijn schuld I know maar toch. Hmpf... ik zie hem vanavond dus ik hoop nog even met hem te kunnen praten erover .
Hoi Heb je nog even met hem kunnen praten en hoe is het gegaan? Maar hij wilt nog even niet dat je zwanger word maar jullie doen het onveilig? Volgens mij ben ik de logica ontgaan haha
Gisteren niet kunnen praten want tegen de tijd dat hij me kwam ophalen en er bij hem aankwamen was het douchen en naar bed omdat hij moe was. Vandaag maar nog eeb poging wagen. Hij wilt dolgraag een kindje maar een deel van hem wilt dat nu nog niet... Er zat ook geen logica in die actie! Daarom was ik ook zo in de war daarna
Snap wel dat die logica je ontgaan is en dat je ervan in de war bent. Ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je echt duidelijk bent tegen je vriend van je wilt nog even geen kind maar wel zonder voorbehoedsmiddel, dit brengt me erg in de war dus het is of met voorbehoedsmiddel of zonder en dan gaan we er gewoon voor. Mijn man vond de stap er naartoe heel erg eng vanwege allerlei soorten onzekerheden maar in deze tijd is het denk ik nooit 100% safe maar liefde voor he gezin overwint veel hete vuren.
Ja precies! Want gisteravond deden we het wel met condoom maar tegen het einde niet meer en vanochtend weer onveilig. Ook wel deels mijn schuld dat ik geen condoom pak maar hij is juist diegene die het niet wilt dus moet de verantwoording ook bij hem liggen dan. Ik heb ook duidelijk tegen hem gezegd dat hij niet raar moet gaan kijken als ik zwanger blijk te zijn want ik zit nu waarschijnlijk ook in mijn vruchtbare dagen. Hij leek er niet zo mee te zitten. Denk ook wel mocht ik zwanger zijn dat als hij de eerste echo ziet of de hartslag hoort dat hij meteen verkocht is Maar even kijken hoe het verder gaat
Ja haha op die manier werken comdooms natuurlijk niet Ben benieuwd wat ervan komt als die maar 100% zijn verantwoordelijkheid neemt komt het vast allemaal goed Ik duim voor je!
Als het zover is gaat hij er wel 110% voor hij zal hoe dan ook helemaal smelten al komt er ooit een echo hij is wel een softie haha Komt vast wel goed nu afwachten of ik ongesteld wordt zit nu op cyclus dag 24 vorige keer werd ik pas op 39 dagen ongesteld dus nog even geduld hebben
Oef spannend ben benieuwd Ik duim voor je en als je vriend dan helemaal omdraaid zal vast alles op zijn pootjes terecht komen