Zo jammer... (Communicatie zorgverzekering)

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Sorry, maar moet het even kwijt. Baal van de communicatie van m'n oude zorgverzekering.
    Wij hadden in november een nannycare sensormatje besteld (ja ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn). Deze zouvolledig vergoed worden door onze zorgverzekering. Paar dagen later kregen we het vergoedingenoverzicht voor 2014 en bleek het in 2014 niet meer vergoed te worden. Navraag gedaan bij de verzekeraar omdat ik natuurlijk niet wist of de kleine in 2013 of 2014 komt. Er werd geadviseerd te annuleren en mocht de kleine alsnog in 2013 komen dan zou ik het alsnog vergoed krijgen. Zo gezegd, zo gedaan.

Eind december na veel wikken en wegen toch besloten over te stappen van verzekeraar. Reden lagere kosten en bijna gelijke vergoedingen.

Krijg ik gister bericht dat m'n bestelde sensormatje onderweg is naar me... Navraag bij nannycare leerde me dat m'n oude verzekeraar heeft besloten de reeds in 2013 aangevraagde matjes in 2014 nog te vergoeden.
    Maar omdat ik overgestapt ben, zo geeft m'n oude verzekeraar aan, gaan ze het voor mij niet vergoeden.

Lekker dan. Als ik had geweten dat ze dat matje anders alsnog hadden vergoed had ik m'n keus om over te stappen toch anders bekeken (extra service, minder prijsverschil als je deze vergoeding meerekend).
    Zo jammer dat ze dit niet van te voren hebben gecommuniceerd....

Grrr, t zullen de hormonen en moeheid wel zijn, maar baal hier gewoon van. Ben al meer dan een uur bezig om uit te vogelen hoe dit nou is gebeurt en waar ik wel/geen recht op heb. En nu kan ik dus ook nog moeite gaan doen om het matje te retourneren en te voorkomen dat ik alsnog een rekening ervoor krijg....

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Vervelend maar jouw oude verzekeraar kon toch niet weten dat je zou gaan overstappen?

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Kun je die niet terugsturen dan? Dat je er van af ziet? De zorgverzekering kon ook niet weten dat je zou overstappen, dus ergens wel logisch.

Heb er hier nog 1 liggen, mag je zo overnemen. Nooit gebruikt.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Nee, maar als ze deze vergoeding hadden laten weten was ik misschien niet eens overgestapt (misschien ook wel).
    En daarbij: ik had de bestelling geannuleerd, dat had natuurlijk ook om een andere reden kunnen zijn, dus om het matje zomaar weer toe te sturen... Ik heb er nu extra werk aan, terwijl een (tijdig) briefje of mailtje hierover een wereld van verschil had kunnen maken.

5. Bika

Bika Niet meer actief

Je mag tot 14 dagen na ontvangst van je polisblad nog annuleren. Je oude verzekeraar even bellen dat je toch bij hun wil blijven.

Deel Deze Pagina