Afgelopen zondag zijn wij gestart met een antibioticakuur bij m'n dochtertjevan 2,5. Dit omdat ze sinds vorige week maandag hoge koorts (tussen 38,8 en 40) had en er niet zelf bovenop leek te komen. In de tijd dat ze koorts had at ze al weinig, wat normaal is, maar het drinken ging goed. Nu krijgt ze sinds zondag antibiotica en sinds maandag is ze koortsvrij. Alleen heeft ze nog steeds erg weinig eetlust en het drinken gaat nu ook erg slecht. Ik moet haar echt dwingen om te drinken; ze krijgt met moeite denk ik een krappe 400 cc binnen per dag. Kan het komen door de antibioticakuur dat ze slecht drinkt of zou het wat anders zijn?
Antibiotica kan misselijkheid als bijwerking hebben. Of in ieder geval dat flauwe gevoel in je maag. Dus het zou daar door kunnen komen. Maar dat drinken is wel belangrijk inderdaad. 400cc is nog redelijk, maar moet niet te lang duren. Hoe gaan andere dingen zoals een fruithapje? Als dat goed gaat, zou je wat extra water erin kunnen doen en zo wat kunnen smokkelen. Zelfde met de fles. Even goed opletten met de tekenen voor uitdroging: duf, veel slapen, slecht wakker te krijgen, huilen zonder tranen, droge mond..
Hier gaf ik dan wat vaker een knijpfruitje of een waterijsje oid. Drinken uit een 'speciaal' flesje en zo... Vaak zie je dat kinderen die een tijd koorts hebben gehad of ziek zijn geweest wat langer slechter blijven eten en drinken! Biedt gewoon vaak aan, met name het drinken/vocht. Eten komt vanzelf wel weer! Misselijkheid van de antibiotica kan natuurlijk ook meespelen...
@deepfreeze; m'n dochtertje krijgt geen fles meer; ze is 2,5 😊 Een zakje knijpfruit gaat er wel in. Vanmorgen heeft ze een half bord pap op (denk zo'n 100ml) en nog een paar slokken optimel. Op de Creche gaven ze aan dat ze erg slecht heeft gedronken. Met moeite 2 kleine bekertjes. Vanavond thuis een pakje wicky. Normaal gesproken gaat dat zo op, want dat krijgt ze niet vaak. Had gehoopt dat dat beter zou gaan. Het is wel op gegaan, maar wel na enige aanmoediging van mijn kant..
Antibiotica kan je best beroerd van zijn ja. Als ze hier ziek zijn halen we inderdaad ook de knijpfruitjes, waterijsjes e.d. uit de kast.