Huilend wakker in de nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Banana, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hoi dames.
    Ik zoek wat herkenning of tips!
    Ik heb een heerlijke zoon van 4 maanden oud. Tot op de dag van vandaag heeft hij niet doorgeslapen. Elke nacht wordt hij om de half uur/drie kwartier huilend wakker. Je moet er naar toe om zijn speentje terug te doen. Soms is dat ook niet voldoende en moet hij even opgepakt worden.
    Soms wilt hij ook een nachtflesje, dan geef ik 90/3, omdat hij overdag ook zoveel krijgt.
    Overdag zit hij op 4/5 flessen varierend van 180/6 en 210/7. Ik heb voeding voor hongerige baby's geprobeerd, jbpm en rijstebloem. Niks heeft effect lijkt het wel! Hij blijft strak om de 3,5/4 uur komen.

Maar wat is het nou in de nacht? Ik ben zoooo moe. Manlief heeft ook wel eens 'nachtdienst', maar omdat ik hem steeds moet porren om er uit te gaan, ben ik ook steeds wakker.

Overdag slaapt hij ook slecht. Steeds maar 45 min achter elkaar.
    Verder is het een vrolijke baby

Ik zou al zo gelukkig zijn als hij van 00.00 tot 05.00 zou slapen zonder eens een keer wakker te worden!

2. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Een vriendin van mij zat in dezelfde situatie en na weken dingen uitproberen bleek dat de kleine t koud had. Ze heeft een pyjama (zo onesie) aangeschaft (in de slaapzak) en hoefde er voor t eerst niet meer iedere 3 kwartier uit en sliep de kleine de hele nacht door.
    Kan toeval zijn natuurlijk...

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook altijd slecht geslapen en overdag altijd korte slaapjes. Ze heeft wel periodes gehad dat ze doorsliep maar die waren altijd erg kort. Inbakeren heeft de nachten hier wel wat rustiger gemaakt, maar dat was ook maar tijdelijk. Ik heb dus geen oplossing voor je, wel herkenning. Ik denk ook echt dat sommige kindjes gewoon beroerde slapers zijn. Sterkte, want het is doodvermoeiend.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    4 maanden is ook een beruchte leeftijd wat slapen ed betreft, het schijnt dat kindjes dan een enorme ontwikkeling doormaken en dit moet verwerkt worden. Mijn zoon heeft toen enorm gespookt, wij mochten 6 weken lang ieder nachtelijk uur uit bed. En opeens was het over.

Heb je al een nachtlampje geprobeerd? Het kindje van een vriendin van mij bleek een buikslaper te zijn, misschien is jouw zoontje dat ook wel. Zou me daar wel even in verdiepen, voordat je dat gaat proberen. En anders de kleine overdag in een draagzak of draagdoek. Als kindjes overdag goed slapen, slapen ze 's nachts over het algemeen ook beter, omdat ze anders gewoon oververmoeid zijn. Succes!

5. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Dank jullie wel voor de tips. Mocht er meer tips zijn, dan hoor ik dat graag!! Hij is echt geen buikslaper, zodra ik hem op zijn buik weg leg, is het brullen. Hij heeft het denk ik echt niet koud. Hij heeft een korte mouw romper aan met een boxpakje met voetjes en een winterslaapzak zonder mouwen van de hema. En ik trek een laken strak over hem heen om hem wat meer geborgenheid te bieden. Inbakeren is geen optie meer, omdat hij al begint met rollen.
    Vannacht ben ik er 12 keer uit geweest..

Deel Deze Pagina