Zoals bij de meeste hebben wij ook hier ieder een eigen rekening, ieder een eigen spaarrekening, een gezamenlijke rekening en twee gezamenlijke spaarrekeningen. Ons salaris komt op onze eigen rekening binnen en naar rato (degene met het hoogste inkomen stort ook meer) storten wij een bedrag op de gezamenlijke rekening. Daarvan worden alle vasten lasten betaald incl. sparen en alle verzekeringen. Onze telefoonabbo's, benzine en de boodschappen doen wij alleen ieder van onze eigen rekening. De reden is dat de vaste lasten constant zijn en maandelijks probleemloos afgeschreven kunnen worden van de gezamenlijke rekening. De afschrijvingen op onze eigen rekeningen zijn maandelijks wisselend.
Pfff wat ingewikkeld allemaal zeg ik werk stukken minder maar zorg meer voor de kinderen. Die keus hebben we gemaakt omdat we de jongens nu nog niet weg willen brengen. Verder is mijn geld zijn geld en zijn geld mijn geld. Eigen geld hebben we niet. (Eigen spullen dus eigenlijk ook niet) wij hebben hier twee en/of rekening op rekening 1 komt man salaris en gaan alle vaste lasten af. Ook tanken we daar mee. En me man gebruikt het voor wat kleine dingen (hij heeft het pasje) op rekening twee komt mijn salaris. Daar doen we boodschappen mee. Extra rekening worden er mee betaald. Leuke dingen (Ik heb het pasje) We kunnen beide zien wat de andere uit geeft een beide kunnen we van de rekening geld afschrijven
Thnx vooor de tips allemaal! Zet me wel zwaar aan het nadenken wat bij mij/ons zou passen. Ik heb voor nu in ieder geval alle berekeningen gemaakt. Het staat nu op papier. We hebben geen gezamelijke rekening. Dus even denken hoe ik het voor nu ga doen. Waarschijnlijk dat voor nu manlief een bedrag naar mij stort en dat ik voor alle vaste lasten ga zorgen dat die worden betaald. Maar zoals verzekeringen en abbo's van telefoons staan op onze eigen namen dus een gedeelte van de vaste lasten betalen we zelf. Ivm automatische incasso. Nja even puzzelen wat handig is.
hier hebben we 1 rekening daar komt mijn geld en zijn geld op. de 28 ste van de maand word alles afgeschreven. en die 2 lossen rekeningen maak ik dan ook over. wij hebben nooit geen aparte rekeningen gehad. (woonden na 3 weken samen en na 3 maanden heb ik mijn rekening opgezegd en mijn loon bij hem laten storten later is dit de en of geworden) we hebben dus alle twee een pas en alle twee een bankapp op de telefoon we kunnen dus zien wat er op staat en gewoon pinnen als het nodig is. als ik iets wil haal ik het gewoon (oke wel beneden de 250 euro anders gaat het in overleg)
Wij hebben 1 gezamelijke rekening, 1 spaarrekening voor leuke dingen/kleding/vakantie enz. en 1 spaarrekening voor (extra) betalingen van verzekeringen en extra woonlasten. Ik ben degene die alle financiën regelt maar ik betrek mijn man er wel bij. Wij hebben sinds januari een kasboek, een kolom van vaste lasten: huur/verzekeringen/enz., dan per week: kolom boodschappen en benzine. En als ik kleding, huis, tuin en verjaardag dingen heb maak ik die kolommen erbij. Wij werken met een enveloppen systeem: boodschappen 70,-, benzine 50,-, envelop luiers en verjaardag/etc.
wij hebben hier 1 gezamenlijke rekening en 1 gezamenlijke spaarrekening. Ik vind het handig alles op 1 hoop. Ik werk minder om voor ons zoontje te zorgen en doe veel meer in huis. Het is ons huis en ons geld, nooit problemen over gehad. Ik hou in Excel bij wat er in en uit gaat, niet maandelijks maar zo 1 x in de drie maanden. Dit geeft je veel inzicht in je uitgavenpatroon en kun je je budgetten bijstellen. Daarnaast checken wij regelmatig ons saldo om te zien wat er nog opstaat en bedenken we wat er er naar verwachting nog af zal gaan.
Bij ons gaan de beide salarissen op de grote hoop en daarvandaan worden verschillende potjes gevuld: vaste lasten, spaarrekening, boodschappen rekening, en we hebben allebei een 'zakgeldrekening' voor kleding, uitgaan en overige persoonlijke uitgaven. Door al die potjes geven we nooit teveel uit, want op = op! Aan het eind vd maand moeten we wel eens de voorraadkast leeg eten, ook geen ramp
Beide een weekloon, vriend zal straks per 4 weken krijgen. Ik stort iedere week automatisch een x bedrag op vriend zijn rekening, wat overblijft is voor de boodschappen. Alle rekeningen enzovoort gaan van vriend zijn rekening. Van die rekening hebben we dan ook 2 pasjes want alle extra´s gaan daar ook vanaf. Dit werkt voor ons heel goed. Op de koelkast hebben we een a4 geplakt met wat op welke datum afgeschreven wordt
Hier ieder 2 eigen betaalrekeningen, beiden 1 waar salaris op komt en waar de vaste lasten af gaan en beide een waar "leefgeld" op gestort wordt (periodieke overboeking ingevoerd x bedrag per week) ik beheer de vaste lasten / inkomsten rekeningen (ben beter in het op orde houden) heb een lijstje in notities staan op de computer met alle bedragen en waar het voor is en ik kijk meermalen per maand op de rekening en vink dan af wat betaald is (zo weet ik altijd dat alle lasten betaald worden en ik reken dus ieder internetbankier sessie uit hoeveel geld ik nog over heb. Wij zijn ondanks onze gescheiden rekeningen heel makkelijk met geld, hebben hier eigenlijk nooit gedonder over, dan betaald die dit en die dat en dan andersom. Niemand krijgt ooit geld van iemand hier thuis het is gescheiden maar toch ook samen! Heerlijk systeem!