Hoe doen jullie de (fles)nachtvoedingen met pasgeboren baby?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nina010, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Als de eerste baby zich meldde nam 1 van ons de baby bij ons in bed, en de ander stond op, zette alvast de flessenverwarmer aan, ging naar beneden, maakte 3 flesjes klaar en zette 2 in de flessenverwarmer om warm te blijven.
    Dan gaf 1 de voeding aan de wakkere baby. Als die weer sliep pakten we alvast de andere twee uit bed, en gaven hun de voeding.
    In totaal waren we ong. 1,5 uur bezig per nachtvoeding (eerste maanden 2 nachtvoedingen).

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    De eerste tijd hadden we kleine pakjes vloeibare voeding want ik kolfde maar was niet genoeg dus werd aangevuld met kv ik had een flessenwarmertje naast me bed staan pakje vloeibare voeding en zodra ze eten moest deden we t zo en gaf ik t lekker in bed.
    Later toen ik stopte met kolven deed ik s'avonds wat poeder in een afgesloten bakje en deed ik t ook boven zelfs kruiken maakten we boven de waterkoker stond naast ons bed haha

3. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Had een torentje voeding naast mn bed staan, haalde water in de badkamer, nam haar uit bed bij mij in bed, flesje geven en weer terug.

4. misa

misa Niet meer actief

Oja, de poeder doen we altijd in een toren. Eigenlijk hadden we 2 torens en zetten we dat al een dag van te voren klaar voor de gehele dag. :)
    Doen we nog steeds. Erg makkelijk en altijd iets om snel mee te nemen als je weg wilt.

5. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    klinkt idd makkelijk!

6. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    gewoon kraanwater?warm kraanwater? ik lees het steeds meer dat het tegenwoordig mag.. maar blijf het een beetje raar idee vinden.Bovendien ben ik beetje bang dat de darmpjes daarop zullen reageren. Mijn zoontje heeft zoveel krampjes gehad echt extreem en daar bij gebruikten we of gekookt water of spa blauw

7. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Ik denk dat ik ook een (extra)waterkoker ga aanschaffen en deze boven ga neerzetten. Doel is zo snel mogelijk(willen ons zoontje van 2 jaar niet wakker maken) een flesje te maken met de juiste temperatuur.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik nam de kleine mee naar beneden in een wikkedoek , legde hem in de box met speentje , en maakte de fles klaar in de flessenwarmer. Daarna gaf ik beneden op de bank een flesje.
    heb in die tijd zooooooooooovaak herhalingen van DWDD gezien ;)

9. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ik zeg.. respect! :)

10. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Vraagje, je zegt half heet( uit thermosfles) en half koud.. maar wat voor koud water gebruik jij dan? Zo uit de kraan? Of is dat spa blauw of is dat gekookt water wat je hebt laten afkoelen buiten de koelkast in een afgedekt flesje? Ik lees namelijk dat veel het gekookte water laten afkoelen en in de koelkast zetten.. Maar ja als je dat doet dan moet je snachts alsnog naar beneden..

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Dan heb ik nog wel een vraagje...
    Ik hoorde van mij kraamhulp dat ik de fles boven mocht laten staan, schoon. Maar dat ik dan voor de ochtend voeding een nieuwe fles moest pakken. Omdat wanneer deze niet in de koelkast stond, ik hem eerst moest uitkoken voor ik hem weer mocht gebruiken.
    Kennen jullie dat niet of is dit erg ver gezocht?! Vind nog wel lastig, de 1e kreeg bv. En wil wel voorzichtig zijn nu hij zo klein is. Als hij de 6 weken voorbij is, zal het allemaal weer wat makkelijker worden...?

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik nam hem altijd mee naar beneden, verschoonde zijn luier en maakte zijn fles klaar en na de fles legde ik hem boven weer in bed. Fles klaarmaken deed ik door kraanwater in de magnetron te doen. En de juiste hoeveelheid poeder had ik in een torentje. Als de fles toch wat te warm was, hield ik m onder de koude kraan tot ie wel goed was. En dat allemaal met krijsend kind in mn armen :) Maar ja alles went...

Aan het begin kookte ik de flessen 1 a 2 keer per dag uit, na de rest van de voedingen gewoon omspoelen. Ik gebruikte 4 flessen dus ik had meestal wel een schone uitgekookte fles bij de hand. Ik bewaarde ze in de koelkast, maar na verloop van tijd ben ik dat niet meer gaan doen en ben ik de flessen ook maar 1 keer per week uit gaan koken. En daarna helemaal niet meer.

Nu we een tweede kindje krijgen ga ik kindje2 denk ik ook naar beneden meenemen, zodat zoonlief lekker doorslaapt.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb een torentje met poeder op de badkamer staan s'nachts en een flesje natuurlijk.
    Als ze dan wakker wordt maak ik snel het flesje klaar met kraanwater en geef in bed eten, als ze klaar is spoel ik de fles om en droog hem af en dan zelf weer mijn bedje in.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben maar 1 fles (nouja nu 2 omdat de eerste te klein werd) en die kookten we elke dag uit, niet vaker. We gaven toen nog 8 flesjes per dag. Na de voeding omspoelen en in de koelkast zetten. Ik bewaar hem daar nog steeds haha!

15. misa

misa Niet meer actief

@September08: wij namen een schone (wel nog van binnen natte) fles mee naar boven. Daar deden we de nacht en ochtend voeding mee. Je kunt voor en na de voeding de fles nog eens heet omspoelen.

Ik bewaar de flessen ook altijd in de koelkast, maar met nachtvoedingen... nee sorry! :)
    Maar als je kindje erg veel last heeft van krampjes e.d., misschien dat het dan een oplossing is om het koel te bewaren. Gewoon aankijken of het gaat.

16. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ok bedankt!
    Toevallig ook bij het cb geweest voor een weging. en hij blijkt nu ook spruw te hebben.
    De verpleegkundige zei zet de flessen ook maar even in de koelkast. Met andere woorden, is dus niet altijd gebruikelijk.
    Als hij van zijn spruw af is, ga ik denk ik ook de nacht en ochtend voeding in dezelfde fles doen en neem ik een thermoskannetje mee. Scheelt weer tijd en een wakker moment voor mezelf... ;)
    En daarbij stiekem hopen dat de nachtfles er 'snel' afgaat.

17. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Wij maken dagelijks met gekookt leidingwater (vanwege de kalk) een fles voeding klaar voor de komende 24 uur die we in de koelkast bewaren. Zo deden ze dat in het ziekenhuis ook toen ons zoontje daar lag. En dan vanuit de koelkast in een flesje de juiste hoeveelheid, even in de magnetron en klaar. Mijn man verschoont terwijl ik het flesje klaarmaak en ik geef het gewoon beneden.

Ik steriliseer overigens dagelijks 2 flessen in de magnetron. Na de voeding spoel ik eerst koud om en dan heet, hang de fles op het afdruiprek en schroef de ander in elkaar voor de volgende voeding. Zo wordt elke fles 3-4 keer gebruikt in een etmaal en daarna gaan ze weer in de magnetron. In de koelkast bewaren van de lege flessen heb ik geprobeerd maar dat beviel niet goed, moest ik ze weer extra afdrogen door condens. Ik zag er de meerwaarde ook niet van in als ik ze al dagelijks steriliseer.

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    in de koelkast heeft met bacteriegroei te maken. Maar in hoeverre enz. weet ik dus niet hoor...

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij vulden gewoon boven de fles met koud water, opwarmen met de flessenwarmer (stond op het kastje op de overloop) en ik zette s avonds altijd een poedertorentje klaar met de juiste hoeveelheid poeder erin. Dus poeder toevoegen en lekker op bed flesje geven..

Deel Deze Pagina