Ik zoek wat ervaringen of tips. DL zit in de acht maanden sprong. Nu valt die nog erg mee. Alleen savonds spookt ze, dan valt ze op een gegeven moment tegen mij of der vader aan in slaap en kan ik der in geen mogelijkheid terug leggen in bed zonder ze gaat huilen. Nu na nog geen minuut huilen valt ze in slaap. Maar ik vind het zo rot
Ik kan mijn gezicht niet meer laten zien of hij gaat hard brullen als ik de deur weer uit wil. Heb nu geleerd dat als hij huilt hem even zijn gang te laten gaan en dan gaat hij zelf weer lief slapen. Ga ik er naartoe dan ben ik zeker 2 uur bezig met hem omdat hij dan niet meer gaat slapen. Hier speelt nu duidelijk de verlatingsangst en als ik me niet laat zien dan gaat het prima. Huilt hij 2 minuten en gaat hij weer slapen. Het huilen als ik er naartoe ga en weer wegga gaat veeeeel harder en zieliger waardoor ik hem niet huilend kan achter laten.
Als ze maar 1-2minuutjes huilt maar daarna wel lekker gaat slapen dan zou ik daar niet wakker van liggen. Zo erg is het toch niet dat ze even heeeel kort laat horen dat ze het er niet mee eens is? Wees blij dat ze maar even kort huilt. Bij onze zoon was het op een gegeven moment zo dat als hij wakker werd als ik hembij mij in schoot in slaap liet vallen er soms een uur of twee uur geen land mee te bezeilen was! Doe mij dan maar twee minuutjes piepen dan twee uur lang huilen/jammeren/gillen enz!
Volgens mij doe je het prima! Gewoon zo doorgaan, als de verlatingsangstperiode voorbij is zal je zien dat ze ook weer makkelijker gaat slapen.
Ik snap je probleem niet? Ze valt toch in slaap na 1 min huilen.. Sommige kindjes huilen een kwartier lang (heeft mijn zoontje als kleine baby gedaan)
een minuutje huilen is toch niet zo erg? is gewoon even een vervelende periode, gaat vanzelf weer over. niet te druk om maken
Nee het gaat meer omdat ze alleen nog bij ons in slaap valt ik heb het ook wat slecht verwoord! Sorry drukke dag gehad Maar jullie zeggen dus eigenlijk dat het geen probleem is dat ze bij ons in slaap valt zeg maar. Niet dat het een gewenning word
Een afweging van wat je wilt... Onze dochter viel ook alleen maar bij ons in slaap. Ik ben hierin meegegaan omdat dat voor haar en ons het fijnste was, en het makkelijkste. Maar tot 18 maanden! viel ze alleen op schoot of onze armen in slaap. Inmiddels was ik 7 maanden zwanger en liep op mn tandvlees. Toch is mn dochter toen zonder moeite op haar eigen kamer in een groter bedje zelf gaan slapen. Ik heb er dus aan toegegeven, haar veiligheid geboden. Met kanttekening dat ik haar dus elke avond op schoot in slaap wiegde en geen avonddiensten kon werken want dan huilde ze tot 24u bij papa tot ik thuis was.
Overdag jammert ze altijd als ze naar bed gaat. Maar savonds na de laatste fles gaat ze zonder problemen slapen. Alleen word ze dan op een gegeven moment wakker en dan is het huilen tot we komen. Wel moet ik zeggen gister staken ze hier enorm hard vuurwerk af. Daar schrok ze van, heeft ze even gehuild en toen ging ze weer slapen
Denk ook dat het een fase is en dat je niet bang hoeft te zijn voor gewenning. Als ze bij jou op schoot in slaap valt en dan na even jammeren gewoon in bed in slaap valt, is er niet veel aan de hand. Het wakker in bed leggen komt wel weer.
Gewoon veiligheid en geborgenheid bieden. Fases gaan meestal voorbij en dan gaan ze weer "gewoon" slapen. Is hier tenminste de ervaring. Hebben op die leeftijd ook vaak genoeg bij de oudste gezeten/met haar gelegen tot ze sliep. En dat ging weer over. Wel blijven proberen in haar bedje te leggen en/of in haar bedje te laten. Maar als ze dan de boel bij elkaar krijst, lekker bij je pakken.