Mijn dochter geeft op het moment weer vaak haar voeding terug. We zitten nu een maand op voeding stap 2. En het ging toen erg goed af en toe kwam er een mondje uit. Bijvoeding ging ook erg goed (al gestart met 4 mnd) bleef netjes in haar maagje. Maar nu golft steeds vaker er weer heel veel uit. Ook uren na haar voeding en ook haar bjvoeding ( wat ze nu 2 dagen niet krijgt wil nml dat ze dr fles binnen houdt). Wat kan ik nog doen. Ik heb heel lang nutriton gedaan in haar voeding maar dat hielp voor geen meter dus gestopt. Ik hou dr na de voeding rechtop Ze boert goed Drinkt haar flesjes al iets minder gulzig En geef haar nu 150/5 ipv 180/6 Ook voed ik op verzoek dus dr maagje is niet te vol. Ze heeft er zelf totaal geen last van hoor, maar ik wel een beetje kan mezelf en haar weer meerdere keren per dag omkleden Ook weer elke dag in bad terwijl dr huidje dan zo droog wordt. En ik wil natuurlijk dat ze dr bijvoeding gewoon normaal kan eten en niet zoals nu dat ik t niet geef. Iemand ideetjes wat ik kan doen nog ?
Ons zoontje heeft ook lang en vaak gespuugd en bij hem zijn we met jhbpm (=nutriton) begonnen rond de 6 maanden en daarna is het spugen heel veel minder tot bijna niet meer geworden. Sinds een week zijn we dat nu aan het afbouwen omdat hij helemaal niet meer spuugt nu. Zo rond de 3 maanden gaat het maagklepje bij veel baby's goed werken en spugen ze niet tot bijna niet meer maar bij sommige baby's duurt het langer voordat hij goed werkt. Bij ons zoontje heeft het dus een stuk langer geduurd en nu spuugt hij niet meer.
Wij hebben dit wel in overleg met cb gedaan. En ook nooit de maximale hoeveelheid gegeven maar de helft. We zijn eerst met 1 schepje begonnen en toen het nog niet zo goed werkte met 2 schepjes en dat werkte prima en zijn we blijven geven.
Wij hebben ook lang jhbpm gegeven en daarna nutriton maar t helpt niet. We hebben t zelfs in combinatie met rijstebloempap gegeven extra dik dus.
wij geven nutrilon a.r (voor spugende baby's) werkt super! dochter spuugde heel veel, kwam de halve fles er met een flinke boog weer ui, op advies van kinderarts a.r gegeven. zoontje kreeg eerst de standaard voeding, ook hij spuugde een halve fles per keer eruit met een flinke golf, nu spuugt hij af en toe nog een mondje dankzij de A.R
Maar dat is toch eigenlijk het zelfde als nutriton toevoegen alleen zit het er door heen al. Of werkt dat toch anders ? Ik wil niet weer zomaar van voeding veranderen. En als t op t zelfde principe uitkomt is dat nutteloos natuurlijk.
Als ze er zelf geen last van heeft kun je er weinig aan doen denk ik. Ligt ze veel op haar buik en beweegt ze veel? Daar kan het nu ook door komen. Mijn zoontje heeft ook veel gespuugd, ondanks nutriton, en ik kan nu pas sinds een week zeggen hij nauwelijks meer spuugt. Het is overuren draaien met de wasmachine maar zodra ze kan staan heb je kans dat het minder zal worden.
Rijstebloem wordt in e maag weer dun, dus dat heeft voor reflux helemaal geen zin A.R.-voeding is idd gewoon standaardvoeding met de JBPM er al aan toegevoegd. Wat Peetje al zegt: door meer bewegen kan het weer verergeren. Misschien dus toch weer de voeding indikken. Hoe poept ze verder? Want als ze zo lang na de voeding terug blijft spugen, kan het zijn dat de maag zich niet goed ledigt, omdat de darmen te vol zitten. Dan zou je dus moeten kijken of je dingen kunt geven die wat laxeren, (qua fruit bijvoorbeeld).
Hier een jongen die 8 maanden heeft gespuugd! Hij had er wel echt last van, dus we hebben hem nexium gegeven tegen het zuur. Maar het spugen bleef en daar kan je echt weinig aan doen. Veel wassen Jbpm was een drama, wel willen, maar niet kunnen spugen, dus zuur in de slokdarm, dat was vreselijk. Bedje omhoog en in draagdoek hielp ook niet. Ik hield hem wel altijd na de voeding even omhoog, maar dat was meer bijgeloof.
Hier was het ook rond 4-5 -6 maanden redelijk goe dmet het spugen, en ineens daarna begon het weer een poosje. Enige wat wij deden was nutriton door de voeding heen. Hielp niet altijd, maar in iedergeval tegen het ergste.
Ow dat wist ik niet, ik geef t ook puur voor de verzadiging anders kwam ze op de 2u. Ik zag inderdaad vaak vlokjes in dr spuug als dr maag al leeg was. Ze beweegt ook niet meer. Eerder minder want sommige dagen slaapt ze echt veel. Poepen doet ze ook elke dag. Soms een dagje niet. Was net gewnd dat t goed ging. Jammer haha. Soms hoor je aan dr maagje dat ze misselijk is maar ook daar heeft ze ook geen last van. Ze wel erg verkouden maar dat is ook alweer 2 weken lang, misschien dat ze daarom weer wat spuugd. Ach komt wel goed voor ze 18 is.
Zielig zo weinig als ze drinkt vandaag gaat het er nog steeds uit. Ze heeft half 6 gedronken 70cc Half 1 60cc En nu 40cc Extreem weinig weer en toch golft het eruit gelukkig niet extreem veel