Het is ook ieder jaar het zelfde volgens mij bij iedereen. Altijd die standaard 'verplichte' familie bezoekjes. Wij deden altijd nog een derde kerstdag inverband gescheiden schoonouders. Dit jaar willen we graag met z'n viertjes vieren dus gaan we met kerst naar Texel. Heb er zo'n zin in! Heerlijk met zijn viertjes en verder geen verplichtingen
schoonouders verplichten het min of meer bij ons wordt het 1x per 3 a 4 jaar gehouden en dan iedereen tegelijk dus schoonouders,zwager, schoonzusje en eigen ouders zitten er zelfs ook over na te dneken op vakanitie te gaan dat gezeur steeds
wij zitten ook met meer mensen als dagen. Daarom nodigen we tweede kerstdag alle ouders gewoon tegelijk uit. Maken we een brunch. Eerste kerstdag vieren met met zijn drietjes
Hallo allemaal, las even mee en zie dat bijna iedereen op familie bezoek gaat. nou hier niet anders ieder jaar weer een strijd en als we zelf een gezinnetje hebben dan wist ik het wel koffers pakken en weg wezen dat verplichte niks voor mij iedereen veel plezier met de feestdagen.
Ik vind dat je veel van jezelf vraagt, je kunt niet iedereen pleasen, het zijn maar 2 dagen. Dus ik denk, hoe moeilijk het ook is, dat je keuzes zult moeten maken. Ik lees: verplichte familiebezoekjes??? Wij vieren de ene dag kerst met mn schoonfamilie (ouders, broer en zus) en de andere dag met mijn familie en ik zie daar geen verplichting in hoor! Ik vind het reuze gezellig om met hun kerst te vieren.
Wij hebben kerstavond lekker met zn drie 1ste kerstdag komen schoonouders en ouders bij ons eten 2de kerstdag komen er vrienden bij ons eten uit Engeland, die zijn dat een weekje bij andere vrienden thuis
Kerst avond zijn wij met zn 3tjes thuis. eerste kerst zullen we begin van de middag naar mijn ouders gaan ( 's ochtends eerst naar kerk, waarschijnlijk samen gezellig lunchen thuis ) en 2e kerst zullen we 's middags naar mn schoonouders gaan.
Wij hebben nog niks afgesproken omdat ik beide dagen moet werken. Een optie is dat we 1e kerstdag samen dineren met schoonfamilie, maar liever niet bij mij thuis... geen tijd om te koken, aangezien ik moet werken. Dus ik hoop dat wij nog uitgenodigd worden, ha,ha.. Mijn ouders zie ik niet met kerst, wonen ver weg en omdat ik moet werken is het de moeite niet.
Wij doen het zo. 1e kerst: mijn ouders, zusje met man en kinderen en oom. 2e kerst: oma en zusje van mijn man. Ik zou kerst op geen andere manier willen vieren ben een echt familie mens. Voel het niet als verplicht nummertje. Zou wel weg willen maar dan met de hele familie.
Op kerstavond waarschijnlijk naar mijn vader, hoewel mijn vriend dan moet werken. Maar dan ga ik wel met mijn zoontje. Op eerste kerstdag bij mijn schoonfamilie. En tweede kerstdag lekker thuis met z'n drietjes. En op derde kerstdag ben ik weer onwijs blij dat dat kerstgedoe allemaal weer voorbij is
blijft toch elk jaar weer een gedoe dat kerst.. Ik ben dan HOOGzwanger, hebben mijn moeder, schoonmoeder, zwager en schoonzus uitgenodigd om te fonduen bij ons thuis. Misschien gaan we dan nog een andere dag naar familie, ligt eraan hoe ik me voel. (kan me nu mooi excuseren natuurlijk
Wat een gedoe altijd met kerst. Wij hebben met mijn man zijn familie geen contact meer, dus met dit soort dagen maakt dat het iets makkelijker. Wij doen het dit jaar zo: kerstavond: lekker met zn vieren 1e kerstdag: bij mijn ouders 2e kerstdag: wordt bij ons thuis gevierd En dan zitten de dagen er gelukkkig weer op
Een paar jaar terug was ik dat geregel en gesteggel helemaal zat. Ik was iedere kerst en oud en nieuw op en neer aan het racen om het iedereen naar zijn zin te maken en zelf liep ik alle feestdagen te balen en had ik daarna een dag hoofdpijn van al het "opzitten en pootjes geven." Ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik kerst best wil besteden aan mijn familie, maar oud en nieuw is dan voor onszelf. Dan hoef ik tenminste niet 2x in een week tijd een roteind te rijden om mijn kant van de familie tevreden te houden. Daar komt ook nog bij dat ik in de zorg werk en dus kerst of oud en nieuw moet werken, dus dan is heen en weer rijden naar iedereen gewoon niet fijn. Nu gaan we op de dag van kerstavond bij mijn moeder koffiedrinken, daarna even naar mijn opa, (het is zijn 1e kerst alleen, mijn oma is vorige week overleden) 1e kerstdag naar mijn schoonmoeder en 2e kerstdag zijn we lekker thuis. Ik wil namelijk ook mijn eigen tradities ontwikkelen voor mijn kinderen. Oud en nieuw brengen we al een paar jaar door met vrienden die ook kinderen hebben en dat gaat prima. Overigens brengen wij geen hele dagen door bij de familie, we gaan meestal weg nadat de kinderen hun middagslaapje hebben gedaan en dan gaan ze na het eten naar bed (of tijdens, ligt eraan hoe moe ze zijn) en dan halen we ze later weer uit bed. Vanuit mijn schoonmoeder is het maar 5 minuten naar huis, dus dat gaat vrij makkelijk. Al met al heb ik nu niet meer het idee dat ik moet rennen en vliegen om alles bij te houden en dat geeft een hoop meer rust. Daardoor kan ik ook de kerstgedachte beter vasthouden... Vrede op aarde enzo...