Mijn dochtertje is van een reguliere basisschool naar een jenaplan school gegaan. Ze zit hier helemaal op haar plek en is echt opgebloeid. Nu hebben wij ook een zoontje die in maart vier jaar wordt. Dit is een totaal ander kind die echt structuur nodig heeft. Ik heb laatst een ochtend meegekeken op het jenaplan en het was echt hartstikke leuk, maar mijn gevoel werd bevestigd. Voor mijn dochtertje werkt dit perfect, maar voor mijn zoontje... Nu zit ik na te denken om mijn zoontje naar een reguliere basisschool te doen. Is er iemand die ervaring heeft met twee kinderen op verschillende basisscholen? Xxx Tumtummetje
Nee, maar ik het wel top dat je aan je kind denkt en wat hij nodig heeft en niet kiest voor gemak. Compliment!
Het is inderdaad waar dat Jenaplan niet voor alle kinderen goed werkt. Andersom denk ik daar iets anders over. Regulier onderwijs is in principe geschikt voor alle kinderen, maar wel sterk afhankelijk van de leerkracht. Dat je dochtertje niet helemaal gelukkig was in het regulier onderwijs, kan net zo goed iets zeggen over de leerkracht die ze had of het onderwijsbeleid op die school. De ene reguliere school is de andere niet. Maar geweldig dat ze nu haar plekje gevonden heeft op de jenaplanschool! En ook super dat je inziet dat het voor je zoontje misschien níet zo geschikt is daar. Als het praktisch gezien haarlbaar is ze naar verschillende scholen te doen, waarom niet.. Hou er wel rekening mee dat er toch ook wel nadelen aanzitten. Dubbele ouderavonden, dubbele vraag van ouderbetrokkenheid, dubbel kerstfeest... vooral lastig als het tegelijk valt..