Wij laten zoon plassen rond 23:00 - 23:30, niet omdat hij te vroeg wakker wordt maar omdat hij vaak te moe is en dus gewoon doorslaapt en dan in een nat bed wakker wordt (en dat doet hij dus ook pas als hij uitgeslapen is.. lekker fris not!). Als we hem tillen dan gaat hij rond 6:30 - 7:00 plassen, doen we dat niet dan wordt hij rond 5 uur wakker en gaat daarna terug naar bed en valt weer in slaap. Voor ons dus eigenlijk gunstiger maar met deze drukke tijden is tillen toch voor hem beter.. zo zielig als hij in bed geplast heeft.. hij vindt het echt niet leuk. Nu wisselen we het een beetje en het gaat goed. Na de vakantie mag hij het weer helemaal zelf regelen
tja 5 of 6 uur is hier nog gewoon nacht, voor ons en voor haar ook. Wij maken haar duidelijk dat er geslapen wordt punt. Geen ruimte voor discussie hoor, ze mag toch ook niet opblijven tot ze het zelf wil, dus ook niet uit bed wanneer het uitkomt.
Tja, hier moet ze ook tot half 8 op dr kamer blijven. Maar als zij niet kan slapen, kan ze niet slapen.. Toevallig werd ze vanmorgen om 6u wakker (gelukkig sporadisch) en ze heeft niet meer geslapen. Gelukkig weet ik dat ze morgen (of overmorgen..?) wel weer normaal gaat slapen. Maar dan moet ik haar dus wel 'dwingen' om pas om half 8 van dr kamer te komen, anders wordt t iedere dag vroeger. Maar je kunt een kind niet dwingen om te slapen. Of denk jij van wel?!
onze derde zoon (7 jaar) laten wij altijd nog plassen als wij zelf naar bed gaan. hij loopt dan half- slapend zelf naar de wc (moet wel vastgehouden worden, want anders valt hij om) hij zit dan slapend op de wc, maar doen we dit niet is het meestal foute boel! zeker als hij wat later naar bed is gegaan of als hij na het avondeten nog gedronken heeft. hij slaapt dan zo vast, dat hij het niet aanvoelt dat hij moet plassen. aangezien ik niet zo dol ben op nachtelijke verschoonpartijen, is het een kleine moeite en een groot plezier voor alle partijen. bij de oudste twee hebben we het ook altijd zo gedaan en dat is ook vanzelf over gegaan,vanaf een jaar of 8/9 ,dus dat zal nu ook best weer zo zijn.
Tja als in slaap vallen niet meer lukt, kan je het je kind moeilijk kwalijk nemen. Als ze 's avonds niet kan slapen mag ze nog even op haar kamer spelen. Eva is vaak rond 6 uur wakker en kan dan niet meer slapen, ze mag dan bij ons komen liggen, want op haar eigen kamer spelen lukt dan gewoon niet zo. Ze moet papa met rust laten, met mij mag ze bijna alles doen wat ze wil, ik slaap namelijk gewoon overal doorheen .
Hier een meisje dat 's nachts (meestal al rond 23u) zelf wakker wordt omdat ze moet plassen maar hier is nu het lastige dat ze dan heel hard begint te huilen en boos wordt als je haar oppakt. We moeten haar echt op het potje/wc zetten en soms met strijd haar broek naar beneden trekken maar ze plast dan wel altijd meteen en als we haar dan weer oppakken om in bed te leggen is ze ook weer stil... Waarschijnlijk doordat ze half slaapt nog... Bij mijn man is het helemaal strijd. Ze wil al maanden 's nachts alleen maar mama...
Wij laten hem rond 23u plassen, dat is altijd tillen geblazen, want wakker worden ho maar . Maar er komt wel altijd een plas.
Hier net zo. Zoonlief krijg je trouwens ook niet wakker, al schiet je een kanon af. Voor 6 uur worden ze zelden wakker om te plassen, dat vind ik dus nog wel te doen. Kwestie van zelf ook af en toe vroeg naar bed gaan.
Hier net zo. Zoonlief krijg je trouwens ook niet wakker, al schiet je een kanon af. Voor 6 uur worden ze zelden wakker om te plassen, dat vind ik dus nog wel te doen. Kwestie van zelf ook af en toe vroeg naar bed gaan. Het aantal nachtelijke ongelukjes is voor beiden op de vingers van één hand te tellen. Dochter is pas zelfs een keer om 3 uur 's nachts naar beneden gekomen om te plassen, en liet zich daarna weer lekker instoppen. Voor de rest slapen ze gewoon door, droog en wel.
Dat wilde ik zeggen, jijzelf op tijd naar bed, ik lig tussen 20.00/2130 op bed ivm gebroken/korte nachten ivm kids.... Na 600 is voor mij de dag ook begonnen, dan maak ik er geen punt van, daarvoor komt de oudste bij ons liggen als hij wakker is.
Ik heb dr ook nooit laten plassen, was in 1x 's nachts zindelijk. Soms vraag ik t wel als ik voor ik naar bed ga nog even ga kijken en ze wordt wakker. Meestal hoeft ze dan ook niet. Maar ja, kennelijk hebben andere kindjes t wel nog nodig op die manier. Scheelt toch, als ze zo geen luiers meer nodig hebben?