Kom net terug van het CB. Net als alle andere keren (3 keer geweest)voel ik me helemaal niet fijn na een bezoek aan het CB, terwijl alles toch goed gaat! Ik weet niet wat het is, maar het echt het idee dat we erg kritisch beoordeeld worden ofzo. Zijn er mensen die dit ook hebben? zie nu al op tegen volgende maand! groetjes pampers
Ach ik lag de eerste keer ook met mijn kont tegen de krib dar omdat ik het niet eens was met haar advies. Ik ben er niet van onder de indruk, ik ken mijn dochter toch het beste. Ik hoor het wel vaker hoor dat mensen zich niet prettig voelen daar. Ik heb er zelf geen last van maar goed ik hou ook niet zo makkelijk mijn mond als ik het ergens niet mee eens ben.
Hallo, Waar heb jij het idee dat ze kritisch over zijn dan? Dit heb ik in het begin wel gehad. Zelf nog onzeker over van alles en zo. Over de voedingen, over slapen enz. En achteraf heb ik het idee dat de problemen groter werden gemaakt dan ze waren.....terwijl je zelf op zo'n moment al twijfelt of alles wel goed komt.
ja, weet niet precies te noemen waar ze nou zo kritisch op zijn, maar het voelt gewoon alsof ik niks weet als ik daar zit, terwijl het toch allemaal goed gaat. Ben nu een paar uur thuis en lig samen met Emma op de grond te computeren en het nare gevoel is ook alweer bijna weg hoor! het is gewoon vervelend. Het zou wel eens leuk zijn als ze bij dat CB een zouden zeggen dat je het allemaal zo goed doet, mag toch ook wel eens? grtz pampers
zou het niet te maken hebben met een stukje onzekerheid? Omdat je zelf aangeeft niet te kunnen noemen waar ze kritisch op zijn. Misschien zijn er ook geen kritische punten voor hun snappie?
Ik trek me dus niks aan van het cb, zolang mijn meisje het goed doet en goed groeit, vrolijk is gaat het prima
Misschien kun je dat ook eens aangeven op het CB. Hier doen ze heel makkelijk en geven ze je juist veel zelfvertrouwen maar kan me voorstellen dat dat anders kan zijn. Misschien als je aangeeft dat je er een minder prettig gevoel aan overhoud dat ze het iets anders kunnen brengen. En daarbij...je weet zelf altijd automatisch wel of je het goed doet of niet. Vertrouw op jezelf meid!
Op ons CB zijn ze niet kritisch, en krijg ik altijd te horen dat ik het prima doe. Fijn om te horen, maar jammer van die slager van een arts die daar rondloopt. Ik was er afgelopen maandag weer, en het is nu al de zoveelste keer dat hij zo hardhandig met mijn mannetje omgaat, dat die het op een brullen zet. Voorbeeld: hij wilde even naar zijn amandelen kijken en zei "nu ga ik even iets geks doen hoor". En voor ik het doorhad, had hij zijn vinger achter in het keeltje van mijn zoon, op een heel hardhandige manier. Huilen huilen huilen! Ik zag het niet aankomen, anders had ik er zeker een stokje voor gestoken. Terug naar huis was ik woest en ik dacht erover om een klacht in te dienen. Maar volgens mijn vriend horen dat soort onderzoekjes er nou eenmaal bij, en maak ik me druk om niks. Maar volgende keer wordt er niks meer onderzocht....dat laat ik wel aan de huisarts over :x
Als je je er niet goed bij voelt dan zou ik gewoon niet meer gaan. Wij hebben dit ook besloten. De laatste keer waren we bij de arts en stelde we een aantal vragen en daar kregen we echt domme antwoorden op. Ging over eten. Mijn man en ik stonden buiten en zeiden al tegen elkaar dat we hier dus niet meer heen gaan, alleen nog voor de entingen. En anders moet je het gewoon zeggen hoe je je voelt. Dan hoeft natuurlijk niet op een rare manier maar je mag best voor jezelf opkomen en zeggen dat je het niet leuk vind hoe ze daar doen.
dit is bij mijn dochter nog nooit gedaan hoor, in ieder geval geen vinger in der keel gestoken! en ik kan me voorstellen dat je met je mond vol tanden stond,maar de volgende x als er iets gebeurd wat je niet leuk vind gewoon zeggen hoor!
idd ! ik was ook de eerste keren , beetje onzeker maar je moet op je gevoel afgaan , je bent zo bang dat je het niet goed doet..?! ik hier geen problemen bij ons CB ! esmee over 10 daagjes , 1 jaar !!! hiep hiep hoera !
Dat zal ik ook zeker doen. Heb nu het vervelende gevoel dat ik mijn kind niet goed 'beschermd' heb...het voelt een beetje als falen. Stom he? Ik moest er helemaal om huilen, zo schuldig voelde ik me naar mijn mannetje toe. Voortaan blijft hij met zijn tengels van mijn kind af :x
@mikki: jij kan ook niet alles zien aan komen he en je verwacht geen gekke dingen bij zo'n arts... hier is het consultatiebureau altijd een beetje typisch gevoel altijd van die geitenwollensokkendames... en ze zijn heel aardig.. maar toen het mis ging had ik niet zo veel aan ze.. ze probeerden het wel hoor (dat moet ik ze heus meegeven) de een wat beter dan de ander... maar uiteindelijk ben ik blij dat ik ook zelf kan nadenken.. want als je op hun moet wachten voor ze daadwerkelijk stappen gaan nemen als jij aangeeft dat er iets niet goed gaat.. maar afgelopen week moest anne voor de 2-jaar-controle... en niets dan lof!! dat hadden we nog nooit meegemaakt wij bespraken altijd vantevoren wat ze nu weer voor commentaar zouden hebben.. en dan achteraf vergelijken wie er gelijk had bijna als een spelletje zegmaar. maar dit hadden we niet voorzien hoor ondanks dat wij ook wel weten dat het prima gaat... waren de lofuitingen aan zowel anne sophia als ons... dusdanig schokkend dat manlief bijna van zn stoel viel en toen hij het telefonisch aan mij vertelde ik ongeveer hetzelfde deed
hi pampers, ik herken het helemaal. en zo onzeker voel ik me niet over hoe het met mijn dochter gaat. het lijkt wel of ze altijd nog een (meestal onbenullige) tip mee moeten geven. alsof je bezoekje anders niet zo zinvol was. terwijl ik het helemaal prima zou vinden als ze gewoon zouden zeggen dat het hartstikke goed gaat. ook irriteer ik me aan het streven naar het gemiddelde. zoals adviezen over kinderen die ´te dik´ of ´te dun´ zijn. en aan de normen die ze hebben: tot 6 maanden moet je vooral bv geven en daarna moet je kv geven. dit zal wel niet voor alle cb´s gelden, maar wel voor de onze. ik vind het trouwens ook dubbel want ze hebben ook een controlerende functie natuurlijk. en ik vind het ook wel eens moeilijk als ik aan de kwetsbaarheid denk van kindjes die niet voor zichzelf op kunnen komen en aan de grillen van hun ouders overgeleverd zijn. maar het is wel jammer dat die sfeer er zo hangt. dat je niet hoopt dat je kind daar dwars is of met zijn handen in zijn poepluier grijpt.
@pampers, ik herken dit wel hoor! Bij mij hebben ze tot nu toe nog geen goed woordje over gehad. Het begon al met het huis bezoek.. risico groep, dat was mijn stempel. Ik moest maar deel gaan nemen aan de groep, Stevig ouderschap (dat zijn extra bijeenkomsten voor ouders/alleenstaande/tienermoeders, iedereen die t nodig denkt te hebben). Omdat ik alleen ben, had ik dat zeker wel nodig. Collin wil graag staan, nou dit mocht natuurlijk niet. Hij drinkt nog maar 4 flessen, ook dit mocht natuurlijk niet! Nou was ik er vorige week ivm zijn kleine fontanellen (was goed gelukkig) Begon ze te zeuren dat ie zo snel groeit, hoeveel krijgt ie te eten? dus ik zeg 4 flessen van 180+6. 4? das te weinig.. ga maar 5 van 150+5 geven. Ik ben t spuug zat dat CB als ik eerlijk moet zijn. Collin groeit te snel, maar ik moet er wel meer eten in proppen? Ik ben een alleenstaande mama, heb heel erg t gevoel dat er niemand zo goed voor Collin kan zorgen als ik. Daarom ook veel moeite met hem achterlaten bij de oppas. Maar dan gaan ze je daar in die 5 min dat ze je kindje zien ook nog is t gevoel geven dat jij het zelf niet goed doet! Mijn ventje doet het prima, hij is wat sneller met dingen, en wat groter dan andere.. SO WHAT! Hij is vrolijk en gezellig en gezond. Dat zien zij niet in 5 minuten! zo, sorry dat moest ik eventjes kwijt. Ik begrijp natuurlijk best dat ze t goed bedoelen en dat ze er voor geleerd hebben en er standaarden zijn... maar goed elk kindje is anders. En iets verder kijken en vragen voor je een mening klaar hebt zou ook wel is mogen vind ik. (ga dit volgende week vrijdag bij zijn 2e prikjes ook bespreken, en anders ga ik het meten/wegen/prikjes door mijn HA laten doen)
in het begin had ik heel veel aan het cb en werd erg goed geholpen bij alle vragen en dingetjes die ik had. nu is er helaas een andere wijkverpleegkundige en een andere arts en ik kan met geen van beide erg goed. ze geven me allebei het gevoel dat ik het niet goed doe met alyssa en dat zij bepaalde dingen (negatief) anders doet dan het "boekje" zegt. ik ben vorige week dus ook keihard de discussie aangegaan omdat ik van het cb alyssa niet op het potje moet zetten omdat het geen zin heeft. wat nou geen zin, dat bepaal ik toch zelf. (ik verwacht echt niet van een meisje van 18mnd dat ze al zonder luier kan) zo waren er nog wat dingen waar ik me best druk om maakte toen ik daar was. nu denk ik.... laat maar lullen, ze groeit goed, komt goed aan, haar ontwikkeling gaat goed, dus ik ben tevreden. maar als je nog een heel kleintje hebt kan ik me voorstellen dat je goed geholpen wil worden en zeker als het je eerste kindje is ben je gewoon onzeker. ik heb besloten dat als ik er met het cb niet uitkom dat ik het dan lekker hier op het forum gooi en vaak krijg ik dan een helder antwoord en anders wel allerlei adviezen zodat ik zelf kan kijken wat hier werkt. dus heb je vragen en onzekerheden, zet het gewoon hier neer en je zal merken (als dat al niet het geval was) dat je hier ook heel veel aan kan hebben en dat je het cb dus alleen maar nodig hebt voor meten, wegen en de prikkies. liefs doris
Ik ben toevallig vandaag ook geweest, maar ik vind het juist erg fijn. Milan rolt bvb nog niet om. Daar kwam helemaal geen kritiek van, maar wel tips en trucs om het hem te leren/helpen. En in het begin ook veel steun gehad met de problemen van wat achteraf een kma bleek te zijn. Als ik me er echt niet prettig bij zou voelen, dan zou ik dat gewoon bespreekbaar maken op het cb. Als je dan nog steeds geen goed gevoel erbij hebt dan moet je misschien overwegen om alleen vor de inentingen te gaan? Succes!
Ik denk dat je het gewoon eerlijk moet zeggen de volgende keer wat voor gevoel je ervan kreeg van het bezoek. hier overigens alleen maar positieve ervaringen met CB. Ligt misschien ook aan de mensen die er werken.
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met het CB. Krijg elke keer weer te horen dat we het heel goed doen, ondanks zijn onrustige gedrag. Ik kan me voorstellen dat je je dan onzeker gaat voelen hierdoor, maar misschien komt het ook wel uit een stukje onzekerheid die je al had. Dat ze je zeg maar nog onzekerder maakten. Geef het de volgende keer gewoon aan, want als je niets zegt veranderd er natuurlijk ook niets.
Tot nu toe ben ik wel tevreden over het CB. Geen commentaar gehad toen ik later wilde starten met de inentingen. Zelfs geen vragen waarom ik dat wilde, terwijl ik me thuis al helemaal voorbereid had op een discussie. Ook zit Nova boven alle groeilijnen, maar ook daar tot nog toe geen commentaar op. Alles is mooi in verhouding dus het zal wel goed zijn. Ik zou zeggen ga gewoon door waar je mee bezig bent als dat voor jou goed voelt en als je kindje het ook gewoon goed doet. Als er dan kritiek komt van het CB vraag dan goed naar hun motivatie. Dan kun je er misschien iets mee.