Bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen was hij toevallig een uurtje eerder wakker, dus wij meteen naar buiten en vanmiddag een half uurtje eerder wakker en weer gewandeld. Hij valt dan ook weer steeds lekker in slaap. Vanavond zelfs nog een keer gewandeld. Maar ja, zo gaat het natuurlijk niet altijd. Ik vind het vooral niet leuk voor mijn dochter, ik vind het belangrijk dat ze beweging krijgt. Daarom breng ik haar vanaf volgende week 1 dag in de week naar de oma's, als ik zou werken doen we dit ook. En zelfs 2,5 dag. Maar nu gaat ze al op woensdagochtend naar de psz en er is een baby bij, dus ik wil haar zoveel mogelijk bij mij houden, zodat ze niet denkt dat ik haar weg doe ofzo. Van het weekend gaan we maar veel leuke dingen doen. Naar de kinderboederij enz. Het komt ook wel goed dat weet ik wel, maar met zo'n mooi weer als vandaag is het zo zonde. Gelukkig kan ze wel in de tuin spelen bij ons achter.
Ik zou denk ik na de fles weggaan, zodat hij in de wagen kan slapen. En als jullie terugkomen en hij wakker wordt in de wandelwagen, dan maar even vermaken of de fles wat eerder geven. Zo deed ik het met Eva ook altijd, maar goed, die sliep in bed overdag ook niet goed. En werd dus ook vaak wakker als de kinderwagen stil stond. Ik zou het niet elke dag doen, maar om de dag ofzo. Zodat je zoontje ook een beetje bij kan komen. En heel goed dat je dochtertje een dag per week naar de oma's gaat! Eva gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf en dat blijf ik gewoon doen gedurende mijn verlof. Ik merk dat als ze 1 dag per week gaat, ze telkens weer erg moet wennen, met 2 dagen gaat dat wat beter.
Ik lees even mee uit nieuwsgierigheid, wij verwachten de tweede als onze oudste 21 maanden is.. ik maak me ook een beetje zorgen over hoe straks de dagen door te komen.. Ik denk inderdaad dat een oma-dag een goede optie is, zo heeft iedereen wat tijd voor zichzelf, jij, je dochter en de kleine heeft ook alle aandacht. Is het misschien ook een optie om de baby een dagje naar oma te brengen of oma komt een dagje bij jou zodat jij met je oudste een dag op pad kan ?? Dat ben ik wel van plan, om te voorkomen dat de baby alle aandacht gaat krijgen ten koste van Demi..
ik legde mijn zoontje in de wagen te slaapen als hij naar bed moest en ik bijv pas over een uur weg moest .
Vanmorgen ben ik gaan winkelen met mijn zoon en dochter. Alles in de auto....en naar de winkels. Ik had wel de bak van de wagen meegenomen want zo lang in de maxicosi liggen vind ik eigenlijk niets. Hij heeft heerlijk geslapen in de wagen. We waren rond half 10 daar en om 12 uur waren we thuis. Mijn dochter en ik hebben koffie gedronken bij de Hema, echt gezellig! Ik heb weer veel te veel geld uitgegeven. Het was echt leuk. Maar toen we thuis kwamen begon mijn zoontje meteen te huilen, hij wil gewoon meteen de fles als hij wakker is, dus dan moeten we echt de hele morgen weggaan. Maar goed, het zal wel steeds makkelijker worden als hij ouder wordt. Nu moet ik eigenlijk naar de winkel, maar hij slaapt nog. Dus kan ik geen eten kopen voor vanavond
weet niet of het al gezegt is hoor. (heb niet alles gelezen) maar als je de baby nou eens in een draagzak of buikdrager doet. vinden ze meestal wel fijn en gaan ze ook lekker tegen je aan slapen
Hier had ik hetzelfde probleem maar wij hebben er 3 en ik moest eruit omdta de oudste naar school moest. Ik vind het toen erg lastig een ritme te vinden maar bedcaht me ook dat het voor de andere 2 zo normaal mogelijk moest blijven gaan dus heb de jongste steeds meegenomen ookal was dat in het begin niet altijd makkelijk, zeker voor haar. Maar na ene paar weken was ons ritme ook het hare geworden en ging het vanzelf.