Was in dit geval het stoeltje wel vastgemaakt dan? In principe zou hij, goed in de gordel nooit typeren het dashbordkastje kunnen klappen. Maar geloof me, mijn broer zit bij de brandweer dat je dat nog liever mee maakt dan een kindje wat netjes in de gordel zonder verhogen zit. Hierdoor zit de gordel niet op de juiste plek en kan voor heel ernstig letsel zorgen.
Ik snap wat je bedoelt en ik ga het zeker even proberen. Het enige wat ik dan even moet bekijken dat de zitverhoger dan dus *op* het gordelslot rust aan 2 kanten, als de gordel vast zit. Hij staat dan dus vrij van de bank, om het zo maar te zeggen. (de middelste gordel gaat op 2 punten vast bij mij, links en rechts.) De verhoger is te breed om tussen twee gordels te passen. Zie je het voor je, ik vind het lastig uitleggen. Ik zou ook even moeten bekijken wat er dan gebeurt als er een kind op gaat zitten, het is tenslotte maar piepschuim. Ik haal er trouwens geen stoel uit om voorin te zetten, ik leg alleen de losse verhoger op de voorstoel. De schoudergordel loopt daar zo laag dat Jelle er geen last van heeft. Ik merk ook vaak dat het bij oudere auto's beter past. Breedte en grootte van de auto zegt niet zoveel, volgens mij. De nieuwere auto's zijn misschien aan de buitenkant breder, maar door alle veiligheidsmaatregelen van tegenwoordig houd je binnen minder ruimte over. En dan heb ik in mijn auto ook nog van die voorgevormde stoelen, dus dat je billen lekker in zo'n kuiltje zitten. Erg fijn voor mezelf, maar lastig voor een autostoel, want die staat er vaak maar op 1 kant op en staat dan niet recht.
Wat zijn dan de smalste stoeltjes?? Wij hebben 2 Romer stoeltjes. Volgens mij noem je die dan groep 2 en groep 3? Maar mochten smallere stoeltjes wel passen koop ik liever smallere stoeltjes dan een andere auto!
Dat dus... Zou ik zelf een derde krijgen, dan zou ik het wel het overwegen waard vinden om een andere auto te kopen, omdat je die ruimte toch weer een hele tijd nodig hebt. Maar voor die enkele keer dat er een derde kindje bij me in de auto zit, vind ik dat toch ietwat overdreven...
Hier waren de graco stoelverhogers echt t smalst. Lopen ook helemaal recht. Ik dacht dat t 40çm was? Of 44 en dan was de rodi 48. Ik zal t nog opmeten. Maar op de site van babypark staan de maten. Losse verhogers zijn er zelfs nog smaller.
Nou we hebben gepast, maar het past echt niet. Ik begrijp niet dat het in andere auto's wel past en bij de onze niet. Ik ga nu op zoek naar een smallere stoelverkleiner want het voelt niet goed om mijn zoontje zonder stoelverkleiner te laten zitten. Mocht je een link weten met zo'n stoeltje dan hoor ik het graag. Bij de superb zitten de stoeltjes op de gordelgaten waardoor ze niet vast gemaakt kunnen worden. Zonder gebruik van de gordel passen ze naast elkaar, maar krapjes, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.