Onze zoon drinkt de laatste paar dagen zn flessen niet goed leeg liet dan vaak 40/50 cc staan, ik dacht: dat kan wel eens.. Echter sinds gister laat hij steeds 80 / 100 cc staan en wil dan ook echt niet, ook niet als ik tussendoor extra geef.. Ook spuugt hij ondanks jbm weer meer.. Hij slaapt meer en heeft sinds vannacht ook erg dunne poepluiers en is erg verkouden (knort als een varkentje) en ziet hartstikke bleek.. Als hij wakker is is hij wel gewoon helder en reageerd goed.. Wanneer moet ik aan de bel trekken? Hij is nog zo jong...
Als je zelf ongerust bent, gewoon aan de bel trekken.... Met die kleintjes gaat het vaak sneller als bij ons. Ik zou gewoon even HAP bellen.
Ze moeten minimaal de helft van hun normale flessen binnenkrijgen... En idd alert zijn als ze wakker zijn. Maar bel gewoon even met de HAP, dan kunnen zij beoordelen of je langs moet komen en evt tips geven.
ik wacht even de volgende fles af mocht hij weer zo weinig drinken, spugen of weer dunne ontlasting heeft, dan bel ik de HAP even op...
Net zn temp gemeten en zat op 36,5 (net uit bed en lag warm ondergedekt) normaal zit hij op 37,4 / 37,5 (ja vrij hoog maar dit "hoort" bij hem ) dus vind het wel aan de lage kant ineens of niet?? Maar hij is wel vrolijk, alert en helder.. En nu heeft ie zn fles wel weer op.. Hou het vandaag in de gaten!
Temp in de gaten houden en verder drinken in de gaten houden. Naar je kindje kijken. Dat is ook het advies wat je krijgt van HA. Zodra een van deze dingen anders worden bellen je kleintje is te klein voor koorts. Ook een hele lage temp is niet goed kan namelijk ook een teken van infectie zijn alleen 36.5 word als normaal gezien. Sterkte groetjes kim
We gaan zo even langs de ha! Zn temp is nu 38, hij lijkt een varkentje, drinkt moeizaam en laat veel staan van zn fles... Hoewel die toch helder is wil ik toch even een check! Ook al zoutoplossong gemaakt en gegeven...
Om 10.30 controle bij de ka voor de zekerheid... Alleen was hij bij de ha volop aan het lachen en doen.. Nu thuis nu die weer ligt is het weer niks...
Ka had hem gecontroleerd en daar was ie natuurlijk vrolijk... Ze hoorde wel dat ie flink neus verkouden was en wat moeite had met ademen dus kreeg hij neusspray, hij moest daarna laten zien dat hij een groot gedeelte van zn fles leeg kon drinken na de spray (omdat hij sinds gister steeds minder dronk) en hij dronk genoeg om mee naar huis te mogen met nusspray (iets anders dan zoutoplossimg) en 2 zrtpillen... 1 zetpil heb ik m gegeven maar na een uur was hij zo heet, was zn temp gestegen :s moest het ff in de gaten houden... Ik mert dadelijk nog een x (hij is nu ook meer huilerig en erg heet) heeft ie nog koorts dan bel ik toch naar de HAP dan moet de KA hem anders maar opnemen of bloed laten prikken ofzo want stijgende koorts onddanks zetpil lijkt me ook niet goed??
Nee volgens mij is dat niet de bedoeling. Ik denk dat je ondertussen al contact gehad hebt. Zo niet kun je ook gewoon de KA bellen op spoedeisend en even overleggen. sterkte kim
Hij is opgenomen voor de zekerheid... Bloedbeeld is wel wat afwijkend maar niet schokkend, toch mag hij geen koorts hebben en houden ze hem in ieder geval een nachtje.... Morgen verder kijken! Wanneer hij ook snotterig wordt dan gaan ze kijken na het rs virus maar dat beeld gaf hij nu nog niet echt...
Heel veel sterkte het is altijd vervelend he een kleintje wat ziek is en zeker als ze dan ook nog opgenomen moeten worden. Hoop op goed nieuws vandaag. sterkte kim