Dekbed,? voor dreumes van 17 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door serena15, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wilde voor me dochter een dekbed kopen heb het idee dat het warmer was ,
    Ik heb hem gekocht maar twijfel toch.
    wel doen of niet,
    Mag toch eigenlijk pas na 2 jaar.

wie heeft ook een dekbed?

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb hem nu ... maar mijn aap wordt ook bijna 2..

hij wil er vaak ook niet onder liggen..

is een dikke winterslaapzak niet voldoende?

3. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja denk het wel dat dit voldoende is dan zou ik hem moeten gaan ruilen.... best jammer ergens maar veiligheid voorop!!!

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

je kan hem toch houden.. voor later ?

hoezo jammer? komt vanzelf wel hoor..

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik ben met 18mnd al wel overgegaan, ze bleef veel warmer.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter ligt al een tijdje onder een dekbed en dat gaat super goed.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben ook rond 18 maanden overgegaan maar toen vroor het 20 graden, was afgelopen winter. Mijn dochter werd zo vaak wakker van de kou ondanks winterslaapzak en 3 dekens. Dekbed was hier echt een wereld van verschil. Maar ze is sowieso geen draaier in bed dus ik vond het niet echt eng verder.

8. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter ligt er nu ook sinds twee weken onder. Heb het dekbed de eerste dagen alleen tijdens middagdutjes gebruikt om te kijken of ze er niet onder ging kruipen en of het niet té warm was. Dat ging hartstikke goed! Af en toe ligt ze er wel bovenop dus heb haar wel een dikke pyjama en sokjes aan. Volgens mij vindt ze het heerlijk want ze slaapt ook wat langer sindsdien.

9. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik zit toch ook te twijfelen om alvast over te gaan op dekbed. De laatste tijd blijft het lakentje/deken niet liggen. Wordt er helemaal kriegelig van;).
    Ook dat instoppen wil niet goed. Maar ik twijfel omdat het advies is pas vanaf 2 jaar.
    Heeft dat advies nou alleen te maken dat het kind het misschien te warm krijgt?

10. Purk

Purk Niet meer actief

Hier sinds 1 week een dekbedje. Hij vindt het heerlijk! Zo leuk om te zien hoe hij ermee kroelt. Eerder durfde ik niet, want het is een enorme draaikont

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 10 maanden slaapt ze hier onder een dekbed.

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik denk eraan om ook over te stappen. Maar hebben jullie dan een ledikantdekbed of een juniordekbed? en waar zijn deze voor een leuke prijs te koop?

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met 18 maanden is ze overgegaan op een peuterbed en toen ook meteen een dekbed erbij gedaan. Ze slaapt er heerlijk onder.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier ook met 10 maanden al. Kind slaapt als een roosje eronder! ik heb wel een ledikant dekbed want hij is lang genoeg en hoe groter je dekbed, hoe meer stof je moet proppen onder het matras.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Voor degene die rond de 10 maanden al een dekbed erop hebben liggen (of eerder): trekken jullie dan ook nog een slaapzak aan?

16. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik heb er ook eentje, mijn dochter had het steeds zo koud, ze werd er wakker van. Nu slaapt ze heerlijk!
    Ik heb haar ook nog nooit onder haar dekentje vandaan hoeven plukken, dus durfde het wel aan.

17. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Marlous, bij Ikea. Ik heb een ledikantdekbedje.

Gwendolyn, mijn dochter ligt in een dunne slaapzak.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Maar jullie kindjes blijven dus heerlijk onder het dekbed liggen? Ik zie dat hier echt niet gebeuren, dochter gaat het hele bed door. Als ik haar 's avonds in stop dan heeft ze sowieso na 5 minuten die deken alweer afgeschopt...

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb hem bij de Hema gekocht (ledikant). Heerlijk warm is ie en erg goedkoop, geloof 15 euro ofzo.

Mijn dochter schopt hem vaak 's avonds wel van zich af, ze heeft dus sowieso ook een pyama aan, ik ga altijd voor ik zelf ga slapen haar even toedekken en als ze eenmaal slaapt blijft ze wel redelijk liggen.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wilde toevallig een topic openen hoe dat gaat slapen met eem dekbed ...

Mijn binkie slaapt in een slaapzak van 110cm. Nu gaan die slaapzakken niet groter volgens mij (heb ze nog niet gezien) dus ik wil vast gaan "oefenen" meteen dekbedje maar vind het best eng....

Onze zoon gaat namelijk zn hele bed door en ligt in de raarste houdingen en plekken in zn bed (ledikant). Iemand ervaring met zoiets? Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Weet ook niet of hij eronder wil slapen,als hij bij mij in bed komt wil hij ook niet onder de dekens ...

Deel Deze Pagina