Hoe doen jullie dit met hapjes verjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zat opeens te bedenken. Zaterdag vieren we de verjaardag van Julia. Dan komen er s morgens en s middags mensen. Zetten jullie ook hapjes op tafel s morgens? Of alleen taart. S morgens is altijd korter als s middags. Vroeg me af hoe anderen dat doen. Maken jullie dus 2x hapjes, of s morgens wat anders? Of alleen taart

2. minon

minon Niet meer actief

Maak hier altijd een grote schaal vol en geef het dan een keertje rond. Heb wel smorgens een keertje gedeeld. Smiddags idd meer en savonds een warm hapje

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In de morgen vaak wat zoutjes, blokjes kaas, stukje worst. Echt hapjes in de middag alleen. Maar het is wel lekker, eerst om 10-11 uur koffie, en dan tussen 11 en 12 toch nog wat fris met iets te knabbelen.
    (Tijden maar voorbeelden, ligt eraan wie wanneer binnen loopt..

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier ook smorgens wat kleine hapjes en smiddags meer. Als ze rond lunchtijd komen zou ik eerder wat broodjes doen ofzo

5. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vieren we meestal alleende verjaardag van mijn dochtertje echt. En dat is gewoon vanaf 2 uur

dan eerst rondje taart of vlaai. En daarna heb ik meestal fruitspiesjes, kaas/worst/augurk/mozzerella/tomaatjes..enz

en daarnaast meestal nog iets van nootjes of toastjes
    en natuurlijk snoep voor de kids

gewoon de hele dag door.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Ik maak van te voren vaak ene grote schaal hapjes en daar wordt in de ochtend van gegeten voor de middag eventueel bijgevuld en dan gaat die zomde tafel weer op :D. De ochtend visite voor Quinten zijn verjaardag is niet perse korter, vaak rond 10.00 visite binnen en rond 14.00 er weer uit en dan rond 14.30 komt de middag ronde die tot 18.00 blijft en dan is er rust. Heel enkele keer 3 rondes gedaan maar dat werd me toch echt te druk ;).
    Onze verjaardagen doen we met mooi weer samen en dan de bbq aan, gisteren net gedaan dus dan hoeven er helemaal geen hapjes te komen.

7. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Wij hebben de verjaardag van mijn dochter dit weekend gevierd. we hebben rond half 11 taart gedeeld toen iedereen binnen kwam.. en daarna een etagere met snoepjes/chocolaatjes neergezet.

Vond de ochtend wat te kort om hapjes te gaan delen :)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vier het zondag vanaf 13.00....

Dan krijgen de mensen eerst taart en daarna verschijnt er vanalles op tafel..
    Stokbroodjes, chippies en hapjes.

Kom je pas binnen als er al hapjes op tafel staan vraag ik meestal of ze koffie willen of wat anders.. En of ze er een stukje taart bij willen.
    Sommigen willen dan toch graag taart.. Anderen niet :)

Maar als het net zulk weer is als dit weekend zal er vooral veel geborreld en gesnoept worden...
    Ik zal maar wat extra flessen wijn halen :)

9. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Wij doen nu vaak verjaardagen van 10 tot 4. Dan is er eerst taart en wat te drinken, voor de mensen die blijven lunchen doen we vaak of broodjes knakworst of stokbroodjes/turks brood met salades, smeerkaas, kruidenboter ect.
    Voor 's middags iets van chips, nootjes en andere knabbels. Soms nog een tweede ronde taart want ik maak altijd teveel :p

10. Ellen291982

Dank jullie wel. Wij doen van 10 tot 12 ongeveer. Dan gaat Julia op bed. Dan gaat de visite eigenlijk ook altijd wel weg. Om 14.00 tot ongeveer 17.00 komt de volgende visite. Had het graag in 1x gedaan maar wonen niet groot dus dat wordt hem niet.

We slaan idd meer drinken in Saskia. Wordt zoals het er nu naar uitziet goed weer. Laten we het hopen. Tuinfeestje vind ik erg gezellig.

Zal s morgens dan denk ik gewoon wat kaas en wordt op de tafel doen.

Etagere met wat lekkers erop is ook een leuk idee trouwens.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hiihhii wat grappig, bij ons (surinaams) doen we taart na het eten aansnijden. Bij nederlanders ( man is ned) begin je er juist mee. Nu lees ik het ook hier. Eerste verjaardag van zoon kwamen we er bijna niet uit. Voor of na hahhha nu doen we het wanneer het uitkomt

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben tot nu toe onze verjaardag alleen heel de dag gevierd wij deden 's ochtend vaak taart en een toastje. 'S middags stokbrood met salade en 's avonds warme hapjes en tussendoor bied ik altijd taart aan.

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Maar als jullie het in 2x vieren op dezelfde dag, laat je dan de visite bepalen wanneer ze komen?
    Of nodig je de ene helft smorgens uit en de andere helft smiddags?

14. Ellen291982

We verdelen het zelf een beetje. Anders dan hebben we het misschien alsnog niet verdeeld. Als iemand niet s morgens kan mag die persoon natuurlijk s middags komen. We weten nu wel een beetje wanneer wie kan. Helemaal als het doordeweeks is met werk en kinderen enzo. We maken dus 2 uitnodigingen.

Ik weet bijvoorbeeld van een vriendin dat ze niet zo van de drukte houdt die komt s morgens. S morgens is nl rustiger als s middags. En een andere vriendin kan vaak juist alleen s morgens dan komt ze dus ook s morgens.

Had het graag in 1x gedaan maar dat lukt helaas niet. Past niet in het huis.

Deel Deze Pagina