Baby in huis waar gerookt wordt?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mikki80, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mikki80

mikki80 Lid

Jan 25, 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Mijn moeder is straks jarig en ik zou natuurlijk graag bij haar op visite gaan. Normaal kom ik nooit met de baby bij haar binnen omdat zowel zij als mijn broer roken. In de zomer was dit geen probleem omdat we dan buiten konden zitten.
    Ik wil heel graag bij mijn moeder op bezoek maar ik wil niet dat dit slecht is voor de baby.
    Mijn moeder heeft nu voorgesteld dat zij 's nachts de raampjes openzet en dat er op haar verjaardag zelf niet binnen wordt gerookt.
    Kan ik dan wel met de baby binnen zitten of is het nog steeds schadelijk? Wat vinden jullie?

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ja hoor kan best, mijn schoonouders roken ook best veel maar als ik daar met mijn dochtertje kom roken ze niet waar ze bij is en gaan ze evt even naar buiten toe

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Als we bij mijn schoonouders komen dan luchten ze ook het huis voordat wij komen en dan roken ze verder ook niet zolang wij er zijn.

4. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Wij zelf roken niet. Dus Jayden zit eigenlijk niet in de rook. Maar die enkele keer pff daar kan ik me nou echt niet druk om maken. Hij gaat echt niet dood van een beetje rook.
    Dan kun je beter helemaal binnen blijven.
    Want ja buiten is de lucht toch ook schadelijk.

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Als er gelucht is, en er wordt niet in de buurt van de kleine gerookt kan dat best. Hoef je je geen zorgen te maken. Schadelijk ik meeroken, maar dat kan alleen als er daadwerkelijk gerookt wordt. Daarnaast is een dagje in deze omgeving niet erg voor je kindje. Als je kindje weer thuis is is er weer schone lucht!

6. mikki80

mikki80 Lid

Jan 25, 2008
    78
    0
    0
    Zwolle
    Je hebt helemaal gelijk hoor, Sweetdushi. Ik ben een beetje te overbezorgd en maak er misschien een te groot drama van. Als ik buiten met haar loop, zijn de uitlaatgassen ook niet echt gezond...
    Ik vind het al hartstikke goed van mijn moeder dat ze dit wil doen.

Op dit moment pas ik op de katten van de buren. Zij roken en zijn inmiddels anderhalve week weg (zo lang wordt er ook al niet meer in huis gerookt dus). Maar als ik daar vandaan kom, stinken mijn kleren en haar enorm naar rook. Op de een of andere manier blijft het dus wel hangen.

Maar idd: ze gaat er vast niet dood aan...

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    @mikki80. De geur blijft lang hangen, maar dat is alleen supersmerig, maar niet schadelijk voor je kindje hoor! Alleen de asdeeltjes die ze inademt. En die komen alleen voor in de rook die uit de sigaret en de adem komt, dus als er niemand rookt hoef je je er niet druk om te maken. ja alleen dat je zo smerig stinkt als je thuiskomt!

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    fijn dat je moeder zo meedenkt. Hoewel je verstandelijk misschien wel weet, dat een enkele keer geen kwaad kan, zou ik zelf toch een stuk rustiger zitten op deze manier, dan wanneer je in een rokerige ruimte met kleintje (zeker nu nog) zou zitten. Maar dit is zeker voldoende hoor.

Share This Page