1e verjaardag...hoe doen jullie...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miran6, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verjaardag van mn kereltje wil ik in 2 keer vieren, om de drukte een beetje te verspreiden.
    Zaterdags voor de buren en zondag op zijn verjaardag met de familie en belangrijkste vrienden.
    Wie heeft het ook in meerdere keren gevierd ?? Hoe deden jullie dit dan met het geven van taart aan de kleine ??
    Zelf vind ik het leuk om het eerst taart te geven op zijn echte dag...maar wat doen we dan zaterdags ?? Gewoon een koekje of iets anders ??
    Klinkt misschien een beetje apart deze vraag :D

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben het ook in 2-en gevierd. Zaterdags voor de familie (van 11-15u) en zondags voor vrienden (vanaf 16.00 met ná de bedtijd van de kleine een barbecue).
    We hebben zaterdags de "officiële taart" aangesneden, gezongen enzo en dus de foto's daarvan gemaakt. Zondag hadden we nog een deel van die taart over en ik had er een appeltaart naast gebakken voor degenen die de echte taart niet wilden. Zo had ik voldoende voor twee dagen. De tweede dag at er overigens bijna niemand taart, omdat het pas vanaf 4u was :D, had ik me nog een bult taart over zeg... ;)

EDIT: hij was overigens maandags écht jarig, dus dat was bij ons geen issue...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben de eerste verjaardag van onze zoon in twee delen gevierd:

De dag zelf:
    opa en oma, oma en oudtante op bezoek (verspreid). "Officiele" taart gehad (zelf gemaakt: Nijntje) een een meptaartje.

een paar dagen later in het weekend, in de tuin
    opa en oma, oma, tante en oom, twee vriendinnen met hun kinderen (3 stuks). We hebben het van 10:00 tot 13:00 gevierd en dat ging prima. Stukken vlaai voor de liefhebbers en broodjes

Dochters verjaardag vieren we in één keer op vrijdag ochtend ook van 10:00 tot 13:00 (hopelijk in de tuin)
    opa en oma
    oma
    oud tante
    zus en neefje (9)
    vriendin met twee kids (2,5 en 4 maanden)
    vriendin met twee kids (3,5 en 3 maanden)
    vriendin en vriend met 1 kind (1 jaar) (zijn er waarschijnlijk niet)
    vriendin met 1 kind (1 jaar)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb er van de week over nagedacht en ik vier het waarschijnlijk gewoon allemaal op de dag zelf. Wilde het eerst in 2x doen, op de echte dag (vrijdag) : mijn schoonouders en hun ouders de hele dag en dan in het weekend op zondagmiddag voor vrienden enz die werken op vrijdag. Maar die zondag is het eerste pinksterdag dus waarschijnlijk komt er dan toch niet veel.

Nu had ik het er met mijn schoonmoeder over en die zei je kunt ook alles op vrijdag doen en dan iedereen die werkt na 17uur laten komen en dan mee laten eten.

Dus waarschijnlijk wordt het dat laatste. Anders heb ik 2x zijn verjaardag met de kans dat er niet veel komt die zondag en ook al snapt Tycho er nog nisk van, ik vind het leuker om het op de dag zelf te vieren.

xxx

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kwam mijn familie 's morgens en de rest 's middags.
    We hadden hier een Hello Kitty taart die we s middags hebben aangesneden.
    's Morgens hadden we bijpassende cupcakes.
    Hier heb ik een taart laten maken ivm allergieen zodat ze ook haar eigen taartje had en zodoende kon ik ook mooi wat laten maken wat bij elkaar paste.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier hebben we op z'n echte verjaardag (donderdag) opa's en oma's laten komen en daarmee ook taart gegeten. Was al erg druk en een hoop indrukken voor hem.

Op zaterdag hebben we nog in 2 delen mensen laten komen: 's ochtends familie en 's middags na z'n slaapje wat vrienden.

Bij een evtuele volgende zou ik alleen de opa's en oma's + ooms en tante op de echte dag laten komen, is al druk zat en eigenlijk krijgen ze er zelf op een hoop onrust niets van mee..
    Geloof dat het nu echt meer voor ons zelf was (en nl 's avonds een heerlijk overprikkeld kind)

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou het dan omdraaien zaterdag voor de familie en vrienden zondag voor je buren enzo.
    Dan kan je gewoon gelijk zaterdag de taart geven.

Wij hebben vorig jaar 's ochtends (omdat hij erg prikkelbaar is) de opa's en oma's gedaan (die mochten overdag ook wel blijven maar alleen mijn ouders deden dan omdat mijn sm nachtdienst had gehad) en s middags de rest van de visite.
    Dat ging eigenlijk best goed en hij heeft daardoor tussen de middag ook nog even kunnen slapen.
    Hij was wel erg moe aan het einde van de dag maar heeft wel lekker geslapen:D

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Op de dag zelf kwamen mijn ouders en broertje en zus (die wonen dichtbij dus tja die moesten en zouden langs komen :p ) en een tante van mij die op de zondg niet kon toen heeft ze een stukje slagroom taart gegeten...
    Op de zondag hebben we het ook gevierd en toen had ze een "meptaartje" waar ze lekker mee heeft geknoeid en ook van heeft gegeten.... Ik dacht; ach wat maakt het uit 2x taart! Ze worden tenslotte maar 1 x 1 ;)

Wij hadden trouwens op de donderdag een gewone taart en de zondag dat we het vierde hebben we een taart laten maken!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Echte verjaardag was op donderdag. Dat hebben we met z'n viertjes thuis gevierd (cadeau uitpakken, liedjes zingen, slingers en ballonnen). Daarna zijn we op bezoek gegaan bij mijn moeder, waar ze wel iets lekkers kreeg maar geen taart.

Vrijdag hebben ze het op het kdv gevierd (liedjes zingen, feestmuts op, slingers, cadeautje uitpakken, cadeautjes uitdelen).

Zaterdag vierden we de verjaardag met familie en vrienden. Zo'n 15 volwassenen en 7 kleine kinderen. Bij dit feestje kreeg ze de taart. Ik dacht overigens dat ik haar een stuk 'meptaart' gaf, maar mevrouw stopte het hele ding gewoon in haar mond.... (zo'n 4 cm dikke cake/slagroomrol...). Nou ja, je wordt maar één keer één, dacht ik :D

10. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de leuke reacties...erg leuk om te lezen hoe iedereen zoiets viert :) ik heb er zo'n zin in :)

Om de drukte te verspreiden doen we het gewoon in 2 keer... de visites om te draaien (zaterdag taart+familie) en zondags buren vind ik niet echt leuk.Zondags is gewoon DE dag dat hij 1 word.

Maar weet gewoon niet wat ik dan zaterdag als tractatie aan mn zoontje geef. Zondag krijgt hij natuurlijk een stuk taart waar hij lekker mee mag kliederen.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier vieren we de verjaardagen van de kinderen altijd in 2 x, anders past het niet in huis en is het zo druk dat het niet leuk meer is.
    Altijd in het weekend, vanaf 15.00u.
    De echte taart bewaren we voor de dag dat de familie komt.
    De andere dag zorg ik voor iets anders lekkers, bijv. cakejes met slagroom en verse aardbeien.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    de eerste verjaardagen van mijn dochters hebben we met familie en vrienden in 1x gevierd... verschrikkelijk druk en onze dochters vonden het niets aan al die mensen..

de tweede verjaardag van mijn oudste hebben we dan ook heel anders gevierd en blijven we doen totdat ze zelf kan zeggen hoe ze het wil... we hebben toen een huisje gehuurd bij landal en daar kwam mijn zus met de kids en mijn broertje en opa en oma. en zijn we lekker naar het zwembad geweest met de kids en daarna naar de speeltuin daar en lekker patatjes en ijs gegeten.....

veel relaxder en de dag draaide dit keer helemaal om de jarige job! dat is ver te zoeken als je je hele huis vol hebt met bezoek... doe ik dus niet weer!

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Op haar verjaardag zelf gaan we of zwemmen of naar de dierentuin (afhankelijk van het weer) opa gaat dan mee.
    We vieren het op zondag, gewoon met iedereen, is in totaal geloof ik 22 personen...

14. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    In onze familie doet iedereen met kleine kinderen het eigenlijk in 2 dagen, op de officiele verjaardag en vaak de zaterdag of zondag er na. Op de officiele dag dan ook de officiele taart en in het weekend een "gewone" taart voor de gasten

Deel Deze Pagina