Welnog 5 flessenmaar minder drinken per keer

Discussion in 'Flesvoeding' started by Krissa, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

May 16, 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Ik vraag me af iemand het volgende herkend.
    Max is nu uit zichzelf anderhalve week geleden volledig over gegaan op 5 voedingen.

De eerste tussen 06.00 en 07.00
    De tweede tussen 10.00-11.00
    De derde rond 14.00
    De vierde tussen 17.00-18.00
    De vijfde rond 21.00

Hij geeft zelf aan hoe laat hij voor zijn fles komt.
    In eerste instantie dronk hij tussen de 160-190 ml per keer. Dit wisselde sterk.
    Nu drinkt hij nog ongeveer 140-150 ml per keer, met een enkele keer een uitschieter naar 180.

Per dag is hij ongeveer 150 ml minder gaan drinken de afgelopen 5 dagen.

Is dit normaal voor zijn leeftijd?
    Ik vind het wel raar. Volgende week ga ik het sowieso navragen op het CB maar ik begin me toch langzaam zorgen te maken.

Verder doet hij het goed en heeft hij nergens last van.
    Hij drinkt ook in het zelfde tempo als eerst maar duwt de fles eerder weg met zijn tong en nu ook met zijn handjes.

Groetjes,
    Krissa

2. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

Jul 20, 2008
    1,338
    0
    0
    Lelystad
    Hier rommeltje hij soms ook ineens met zijn flessen een week terug, ineens minder drinken per fles, soms maar de helft! En de week erna trok het langzaam weer recht en nu drinkt hij elke fles tot op de bodem leeg en zit hij in een echt ritme voor zichzelf, ik heb het dus ervaren als "sprongetje" naar een volgende stap.

3. Krissa

Krissa Bekend lid

May 16, 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Het zou kunnen.
    Hij heeft er tot nu toe nooit eerder last van gehad.
    En hij slaapt er gewoon op door, dus hij mist het ook niet.

Hopelijk trekt het gauw bij, hij zit nu onder de hoeveelheid voor zijn gewicht.

Ik dacht dat regeldagen alleen bestonden bij BV.
    We komen er wel achter, of niet.

Bedankt voor je reactie.
    Krissa

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik herken dit ook van mijn dochtertje de afgelopen week.
    Normaal drinkt ze een fles van 150 of 180 en nu heeft ze de afgelopen 2 dagen bijna geen 1x haar hele fles leeggedronken.
    Ook niet de fles met nachtvoeding. Gelukkig slappt ze wel door en wordt ze niet midden in de nacht wakker. Maar ik vraag me ook af wat dit is??

5. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    dat is normaal. heb het bij mijn oudste kids gehad en nu doet dochterlief het weer.
    nadat ik ben overgeschakeld van 150 naar 180 ging eerst die 180 restloos op.. en nu sinds een week laat ze vaak 40 tot 50 staan.. zolang ze niet lusteloos word maak ik me geen zorgen.

6. Krissa

Krissa Bekend lid

May 16, 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Ik ben afgelopen vrijdag met Max naar de huisarts geweest.
    Hij had ineens witte vlekjes op zijn tong.
    De huisarts heeft me een gel voor hem voorgeschreven omdat hij dacht dat het beginnende spruw was.
    En hij zo daardoor ook minder drinken, ook als je nog niets zag.

Nu met twee dagen gel zijn de vlekken al helemaal weg en drinkt hij weer iets meer.
    Maar nog niet zoals voorheen, wel drinkt hij wat hij ongeveer voor zijn gewicht nodig zou hebben.

Hopelijk trekt het weer helemaal bij.

Zo meteen gaan we lekker zwemmen, daarna heeft hij vorige week maandag ook echt goed gedronken en het is zeker ook samen genieten in het water.

Groetjes en bedankt voor de reacties.
    Krissa

Share This Page