Hallo, Ik heb even een vraagje. Dinsdag werd mijn dochtertje (1jr) nog wel op haar 1e verjaardag ziek. Ze had ineens 40,4 graden koorts, ik schrok en ben toen meteen bij de dokter geweest. Die zij vervolgens dat het belangrijk was dat ze goed drinkt, nou dat doet ze ook.. en dat ze gewoon uit moest zieken, dat ze ook nog niet kon zien of er iets anders aan de hand was omdat ze net pas ziek was.. Die dag zelf was ze ook nog best alert, brabbelen e.d Vervolgens die nacht heeft ze echt alles onder gespuugt, wou ze niet meer eten, en minder drinken.. en de dagen erop dronk ze wel veel, niet eten, en alleen maar slapen en hangerig. Als ik haar ergens neer zet, zit ze daar eind van de middag nog in de zelfde houding.. het is net een dood vogeltje.. ze piept/kreunt veel ( echt omdat ze zich niet lekker voelt ).. Zetpil vind ik niet echt werken, en dokter had het mij ook eigenlijk af geraden omdat dat de koorts alleen maar onder drukt. Inmiddels is ze morgen al 7 dagen ziek + koorts.. Verder heeft ze een snotneus, diarree en heeft ze 3 x deze week gespuugt. wat raden jullie mij aan? Zou ik morgen toch maar meteen weer naar de dokter gaan? Of moet ik haar uit laten zieken? liefs, een bezorgde mama
Wat is HAP? bedankt voor je reactie! Ik maak me best zorgen, maar de dokter deed er zo luchtig over en vroeg zelf aan mij waar maak je je zorgen om? echt een domme vraag van een dokter..Vandaar dat ik zelf niet weet wat ik er nou mee aan moet
HAP is huisartsenpost. Ik zou ze bellen en je verhaal voorleggen beter een keer te veel na laten kijken dan ...
HAP= Huisartenpost, die doen dienst in het weekend. Ik vind zelf persoonlijk 7 dagen koorts te lang duren.
snap best dat je na dinsdag twijfelt om naar een dokter te gaan, heb ik ook wel eens gehad, vervolgens kreeg ik van de hap om mijn donder omdat je altijd kennelijk moet bellen bij langer als drie dagen koorts, weet je dat ook weer...... Ik vind dat ze erg ziek klinkt dus idd nu maar vast bellen en als ze zeggen wachten tot morgen zeg je gewoon dat je zo niet met haar de nacht in durft te gaan, heb ik ook wel eens gezegd, mag je zo komen
Zou gelijk de hap inderdaad bellen. Helemaal hoe je beschrijft hoe ze er bij zit. 7 dagen koorts is veel te lang voor zo'n kleintje. Veel sterkte
Hier gaf de huisarts naar 6 dagen koorts altijd even langs de kinderarts. (of ze moet duidelijk aan de betere hand zijn), maar nav jouw verhaal heb ik dat idee niet. Maar goed je zit nu in het weekend dus dan zou ik het via de huisartsenpost regelen. Sterkte meid!!!
Suf worden, niet goed willen drinken, zijn voor mij redenen om gelijk bij de dokter op de stoep te staan of in het weekend de HAP te bellen. Als je nog niet hebt gebeld, zou ik alsnog bellen vandaag!
mijn zoontje had het 2 maandjes geleden. bij hem is alles onderzocht zelfs urine enz is nagekeken maar er is niets gevonden, dag 8 werd de koorts minder en dag 9 was het weg.. bij ons word altijd gezegd als ze na 3 dagen nog hoge koorts hebben,altijd weer even langskomen..
Ben ook benieuwd hoe het gaat. Ons zoontje had al 5 dagen verhoging....nog geen koorts. Bij Ha geweest en hij zei dat hij nog maar een aantal dagen verhoging mocht hebben....en als hij 2 dagen koorts had moesten we ons ook meteen melden. Heeft 2 dagen gehad dat zijn temp 's avonds op liep tot koorts en vandaag na 9 dagen is zijn temp eindelijk weer eens ons 37.5
Mijn ha zegt altijd 3 dagen koorts, dan langskomen! Coll zit nu op dag 3 van 40 graden :S hoop dat je langs gegaan bent met je meisje! dit kan nooit goed zijn!
hallo, bedankt voor jullie reacties! Gister ben ik meteen naar de HA geweest, en die vond dat er reden was voor een bloedonderzoek, dus ben doorverwezen naar het ziekenhuis voor bloedprikken.. dat zijn we ook meteen wezen doen.. Vandaag om 1 uur kan ik bellen voor de uitslag, dus ik ben benieuwd.. Ze is dag en nacht nu alleen maar aan het piepen.. De dokter zelf dacht misschien aan een hardnekkig virus..
Nou mijn meissie heeft een flinke infectie/virus en krijgt nu antibiotica, ze zou met 3 dagen moeten opknappen.. Gelukkig niets ernstigs! Bedankt voor al jullie reactie's liefs