Op vakantie met een baby!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yara1986, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yara1986

yara1986 Actief lid

Feb 24, 2010
    118
    0
    0
    Hoii

Gaan jullie op vakantie dit jaar met jullie baby? Zo, ja waar gaan jullie dan naartoe en waarom hebben jullie voor zo'n soort vakantie gekozen? Zo nee, waarom niet?

Wij zitten nog een beetje te twijfelen...we willen misschien met de tent naar duitsland of belgie voor een weekje, maar ik vind dat wel erg spannend.
    Onze dochter is trouwens 9.5 maand:)

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Als je wel graag met de tent wil, maar het een beetje eng vindt kun je eventueel eerst eens een weekendje gaan proefkamperen op een camping in de buurt. Als dat dan goed gaat vertrek je met een veel beter gevoel naar het buitenland (of helemaal niet meer ;))

Wij zijn kampeerders maar laten de tent dit jaar toch maar thuis. Deels omdat wij het geklungel met een jonge baby in een tent niet zien zitten, maar ook met het oog op de andere kampeerders die vast geen zin hebben om meerdere keren per nacht wakker gebruld te worden. Dus wij gaan op zoek naar een bungalow waarschijnlijk. Noord-Frankrijk of Duitsland, net waar we een leuke last minute kunnen vinden.

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij zijn vorig jaar (toen was mijn zoontje net 10 weken oud) naar de camping geweest. We konden de caravan van mijn schoonouders lenen. We zijn bewust in de buurt, dus gewoon lekker in nederland, gebleven. Half uurtje rijden van huis.
    Dit was ideaal!
    We hadden 2 regenachtige dagen tijdens deze vakantie, toen zijn we overdag nog even lekker naar huis gegaan. Wasje gedraaid, post doorgenomen etc etc. Ja, ik was blij dat we toen zo lekker dichtbij zaten. Verder heb ik het niet ervaren alsof we dichtbij huis zaten ;) .. Je bent lekker weg, met je kersverse gezinnetje, en het was echt genieten. En ook heel goed om voor het eerst met zn 3en echt 'weg' te zijn van alles !!! :)

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Wij gaan over 2 weken naar een huisje van de Roompot in Duitsland, ong. 20 minuten rijden van ons vandaan. Mocht er iets zijn, dan zijn we ook zo weer thuis.

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wij gaan met de auto naar Kroatie, naar een huisje van familie, lekker twee weekjes!

6. yara1986

yara1986 Actief lid

Feb 24, 2010
    118
    0
    0
    Een huisje lijkt me idd ook wel wat, je betaald dan alleen wel meteen weer wat meer.
    We kunnen overigens ook de caravan van onze schoonouders lenen, mits het in de buurt is. Ik denk dat we het weer maar even afwachten, ik heb geen zin om met een baby op de camping te zitten als het regent:)

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    wij gaan 3 nachtjes naar een huisje hier 2,5uur vandaan. ook in duitsland, eens kijken hoe dat gaat.

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij gaan met de caravan naar Italie, onze dochter is dan al weer 11 maanden.. Ik vind het ook wel spannend maar meer de reis er naar toe dan het kamperen zelf..

We hebben trouwens met pinksteren al een aantal dagen gekampeerd in Nederland en dat ging goed, hetzij ze behoorlijke diarree had dus dat was even lastig, heb nog moeten wassen op de camping!

9. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb geen ervaring met kamperen maar het verblijf bij mn schoonouders kan daar soms ook voor doorgaan (wel elektriciteit, maar alleen op het toilet een kraantje voor stromend water, geen keuken).

Wij zijn vorig jaar toen m'n zoontje 5 maanden was 3 weken naar hen gegaan. Is goed bevallen hoor! Nu is het sowieso een gemakkelijk ventje, maar mijn ervaring is dat het op die leeftijd nog niet veel uitmaakt voor ze, zolang ze maar hun eten en drinken krijgen etc. De autorit (3 uur), het wachten op de luchthaven (2,5 uur) en de vlucht (3,5 uur) waren geen probleem.

We zijn ook met hem naar Marokko gegaan toen hij 13 maanden was, dat was al wat moeilijker (autorit duurde hem te lang, lang stilzitten tijdens de vlucht vond ie niet leuk, daar toch wel erg moeten wennen de eerste dag door alle onbekende gezichten (logisch hoor), op de terugreis vond ie de autorit nog vreselijker omdat ie niet wilde slapen in het vliegtuig).

En nu gaan we in augustus weer... ik houd mn hart vast want volgens mij wordt het er niet makkelijker op, alleen maar moeilijker.

Fijne vakantie!

10. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    wij gaan over 2 weken vliegen naar Casablanca, naar een bruiloft een paar dagen.

en in augustus vliegen we naar Kroatie om 10 dagen op vakantie te gaan (bestemming ook door een bruiloft bepaald)

Als ik deze verplichtingen niet had gehad had ik gekozen voor een weekje centerparcs ofzo, ik vind het een hele onderneming met zo'n ukkie!

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Wij gaan een week naar Normandie, hebben daar een gite gehuurd.
    Mijn man en ik zijn erg van het kamperen, normaal trekken we met ons tentje door Spanje, Portugal of Italie. Maar nu Julian nog een baby is, vind ik dat net te hoog gegrepen ;)
    Ongelofelijk trouwens wat er allemaal mee moet, heb al hele lijsten klaarliggen!

12. mama van sem

mama van sem Actief lid

Mar 10, 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan met de auto naar noord frankrijk. We hebben daar een appartementje gehuurd.
    Bewust niet te ver rijden (zo weer thuis hihi)
    En een eigen keuken en badkamer.
    We hebben er heel veel zin in!

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Wij gaan een weekendje ergens in september, er moet nog geboekt worden. Zal iets van Duitsland of België worden, in elk geval niet te ver weg maar toch een andere omgeving.
    We gaan met m'n schoonouders en ik hoop echt dat miniNooNoo tegen die tijd door slaapt 's nachts.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sinds de geboorte van mijn dochter (6 mei 2010) zijn we inmiddels twee keer op vakantie geweest en de derde staat gepland:
    september 2010 (4 mnd): 10 dagen Club Med Marokko vliegtuig
    mei 2011 (12 mnd): 7 dagen Club Med Sicilie vliegtuig
    september 2011 (16 mnd): 17 dagen VS (3 locaties) vliegtuig

Wij kiezen voor datgene wij leuk vinden. Mijn kids vinden eigenlijk alles prima zolang wij er maar zijn en we leuke dingen doen (strand, zwembad, bos etc). Dit doen we dus veel op vakantie maar we bezoeken ook wel eens een stad (1 dagje). Ze zijn ook (hoewel zeer ritmisch) heel makkelijk met slapen en eten dus het maakt ons niet zoveel uit. Het enige wat ik belangrijk vind is dat het allemaal veilig is. (hotel, huis, auto (stoeltjes!) etc)

In augustus / september gaan we naar de VS
    4-5 dagen New York city en omgeving (waarvan 2-3 dagen bij vrienden)
    5 dagen Orlando (Disney / Sea World) in een huis met zwembad
    7-8 dagen Resort bij Miami

Toen mijn zoon één was hebben we een rondreisje door Spanje gemaakt (15 dagen). Dat was leuk maar niet handig omdat meneertje geen potjes at en er in Spanje heeeeel laat gegeten wordt.. Dat gaf wat gedoe maar ook dat is uiteindelijk prima gegaan.

Enigszins aan je rust toe komen is voor ons ook een voorwaarde dus een omgeving waar je als één van de twee echt even kunt ontspannen terwijl de ander gemakkelijk de kinderen onder z'n hoede neemt...

Wij maken trouwens in CLub Med geen gebruik van de dagopvang maar soms wel van de avondoppas.

Enne.. hoe vaker je het doet.. hoe makkelijker het allemaal gaat.. EN in den vreemde hebben ze ook babies!

15. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij zijn nu net een paar dagen terug van 17 dagen Curacao.
    En ja Jayden was gewoon mee maar komt omdat we een rustig kind hebben die erg weinig miept, anders had ik de lange vliegreis denk ik niet aangedurfd.
    Het ging super, daar zaten we op een bungalowpark, waar we 2 jaar geleden ook zaten.

16. babyke

babyke Bekend lid

Aug 30, 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Wij gaan over 2 weken naar Frankrijk.
    Het is zo'n 7 uur rijden en daar hebben we op een camping een chalet gehuurd.
    Ik ben wel erg benieuwd naar hoe de reis zal gaan.We rijden expres rond een uur of 5 s'morgens aan in de hoop dat ze de eerste uren in de auto slaapt.
    We blijven er 2 weken en om het verblijf daar maak ik me niet zo'n zorgen.Het zal wel net zo gaan als thuis.

Vorige maand zijn we een week-endje naar zee geweest in een bungalow en dat ging ook allemaal hardstikke goed.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Een weekje naar België net over de grens vlak bij Duitsland en Nederland zodat we in 3 landen iets kunnen doen. In een huisje waar al een kinderbedje is, met een terras zodat je lekker buiten kunt zitten als de kleine slaapt!
    Mijn dochter vond de warmte afgelopen maandag en dinsdag vreselijk, dus geen warme bestemming voor ons dit jaar!

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen M 7-8 maanden was zijn we gaan kamperen in Frankrijk, gewoon zoals we het altijd deden (maar dan met meer gear en grotere tent). Dit betekent het mooie weer achterna reizen, een paar dagen op een camping en weer verder. Was op zich heerlijk, maar ook wel heel hard werken.

Dus vorig jaar zijn we niet gaan kamperen - T was toen 6-7 maanden, maar naar een huisje op Schier gegaan ... ook heerlijk :)

Dit jaar gaan we weer naar la douce France :D

19. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    We zijn in egypte geweest toen hij bijna 13 maanden was..
    Dat was begin mei.. te slecht weer in heel europa(behalve nederland :)) En we wilden niet in nederland blijven dus dan maar 5 uur vliegen met een dreumes die nooit stilzit ;)

Zelf zou ik niet zo snel voor een tent kiezen, dat is toch al vaak koud en vochtig.. en sowieso heel gehorig.. wat als je kindje huilt smorgensvroeg/snachts..

En sowieso een camping.. ik weet niet.. we gingen een paar jaar geleden met een tent en naast ons stond een caravan van 5 meter lang ofzo.. met 3 kleine kids.. de kleinste werd al rond half 6 wakker.. en natuurlijk ging pa of ma met de kleine naar buiten die daar nog even heerlijk verder kon brullen,( ze stonden notabene naast onze tent liedjes te zingen!!!) zodat hun kinderen binnen niet wakker werden.. ik heb op het puntje gestaan om er iets van te zeggen.. gelukkig deden onze buren en overburen dat.. daarna zijn ze binnengebleven.. Bah moest het even kwijt hahahaha..

Maar een tent, dan moet je wel echt zeker weten dat je goed weer hebt met zo'n kleintje..

20. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan deze zomer met de kleine (nu 9 maanden) naar frankrijk. We hebben er voor gekozen een stacaravan te huren. Vroeger gingen we met de tent, maar om nou een tent op te zetten met zo een kleine erbij na zo een langer reis zien we niet zo zitten. bovendien scheelt het weer spullen meenemen en we zijn erg bang dat we overlast veroorzaken. Als de kleine 's nachts gaat huilen of iets dergelijks. We hopen dat de stacaravan net wat minder geluid doorlaat.. ;)
    We zijn toen ze 5 maanden was ook al naar zwitserland geweest in een appartement en we zijn twee weekenden in nederland weg geweest. Ze doet eigenlijk nooit moeilijk tijdens de reis en daar op vakantie gelukkig :)

Share This Page