Mijn dochter (9 maanden) heeft reflux en krijgt hiervoor medicijnen. Nu heeft ze naast de flessen heel lang geen extra drinken kunnen krijgen omdat ze dit gewoonweg weer uitspuugt. Dit loste ik altijd op door extra water in de melkflessen te doen. Nu krijgt ze nog maar 3 melkflessen dus geef haar nu in een klein aventflesje speen 1 diksap of thee. Zolang ik de speen 1 gebruik gaat het redelijk als ik een grotere speen pak gaat het te snel en spuugt ze weer... Nu komt dus het probleem, sinds een paar dagen wil ze zelf drinken en knoeit hierbij enorm lees knijpen in de speen waardoor het sap eruit loopt, ondersteboven houden en vooral op de speen bijten... volgens mij is ze nu dus toe aan een tuitbeker. Net in de winkel geweest, maar alle tuitbekers (die ik kon vinden) zaten 3 gaatjes in de tuit, dit is ook vanaf 6 maanden, maar hier gaat ze zich dus gegarandeerd in verslikken... en nu?? Iemand tips of ervaringen
Dank jullie wel voor de reacties, alleen wil ze geen jhbp door de diksap/thee flessen, dit weigert ze te drinken. Terwijl ze het door de melkflessen gewoon op drinkt, dus dat is geen optie helaas... Heb vandaag een goedkope tuitbeker gekocht en uitgeprobeerd, maar helaas wat ik al dacht veel verslikken en spugen. Iemand nog andere tips... ervaring met reflux kindjes??
gewone beker gebruiken we hier met het medicijn geven, dit word echter wat dikker zodat ze het wel kan verwerken. Als ik al teveel water bij het medicijn doe en het dus dunner blijft verslikt ze zich alweer. Ze kan dunne vloeistof gewoon niet verwerken, tenzij het met hele kleine hoeveelheid in haar mond komt... Hoeveel vocht moet ze binnen krijgen dan? Ik denk dat ik haar luier als ze niet gepoept heeft maar 3 keer op een dag hoef te verschonen en dan is hij niet topzwaar zeg maar... Ze krijgt nu 3 flessen. 1 van 140/4 en 2 van 200/6 verder nu een paar slokjes diksap/thee.
Hier een tuitbeker bij de hema gekocht, zijn er in 2 kleuren. Blauw met groene deksel en een meisjes uitvoering. Daar moet je behoorlijk kracht bij zetten wil je er iets uit krijgen. Was hier ideaal. Maargoed water en limonade etc zijn gewoon een stuk dunner dan melk. Dus ze moeten er zo en zo aan wennen. Hier ook hele watervallen en klieder partijen gehad.
Dat geld voor de meeste kinderen hoor, niet alleen voor reflux kids. Dunne vloeistoffen moeten ze leren drinken.
Mijn 1e had daar helemaal geen problemen mee en spuugde sowieso niet snel. Bij de 2e komt het echt door het feit dat haar klepje niet goed werkt en dunne vloeistoffen als die met grote hoeveelheden doorgslikt worden er weer uitgespuugt worden. Ik denk dat dit niet een kwestie van wennen is...
Die van mij is 15 maanden en spuugt er nog steeds bij Wordt steeds minder en minder. Tuitbeker en rietjes beker gaat goed nu. Gewone beker en alles komt er net zo hard weer uit. En hij spuugde wel veel vroeger, maar geen reflux.
Dat lijkt mij idd ook niet. Van Thirza ken ik dat ook niet zo extreem, terwijl die wel reflux-klachten had. Ben benieuwd hoe dat straks met Caitlyn gaat, want die heeft wel echt een forse reflux ook Maar is het niet verstandig om dit eens met de huisarts of kinderarts op te pakken ook? Want lijkt me dus niet helemaal in de categorie 'normaal' vallen, dus misschien handig om te kijken of er nog iets meer kan dan alleen een maagzuurverdunner? (Zo te horen heb je nexium voor haar?). Misschien nog wel een idee om -net als JBPM bij borstvoeding- voordat ze thee of diksap krijgt, even een theelepeltje JPBM-papje te geven? (Zou je even bij BV-moeders tips moeten vragen, maar ik weet dat JBPM bij BV dus een papje wordt gemaakt en op een theelepeltje gegeven).
Jim had ook reflux. Met de beker van de hema gaat het drinken wel goed. Maar de eerste keren verslikte hij zich vaak. Het gaat gewoon sneller met een tuitbeker. Moeten ze gewoon even oefenen.
dank je voor je reactie, ik loop al bij de kinderarts i.v.m hevige spugen en reflux wat nu redelijk onder controle is door nexium inderdaad alleen nu begint het van voor af aan omdat we de tuitbeker willen introduceren... Er staat een jaar voor dat hevige spugen, na een jaar kan een operatie geadviseerd worden om het klepje te 'repareren' dit word eigenlijk alleen gedaan als kindjes echt onder gewicht hebben. Bij J is dit even een zorg geweest, maar op het moment groeit ze weer redelijk omdat ze nu minder spuugt. Ik geef geen borstvoeding hoor... maar als ik je goed begrijp geef je gewoon 1 lepeltje jbpm als papje en dan moet het beter gaan met dunne vloeistof die je daarna drinkt? Dat is het proberen waard. Ze is nu ook nog eens ziek, dus krijg amper de melkflessen erin en daarnaast wil ze helemaal niets...
Ja, moeders van refluxkindjes die BV krijgen, doen dat dus zo: papje JBPM erin en dan voeden. Dan bindt de JBPM idd in de maag gewoon, waardoor de vloeistof alsnog moeilijker omhoog komt. Zat verder nog even te denken: is je dochtertje fysiek heel ontspannen, of is er wel sprake van enige onrust, die de reflux nog eens kan versterken? Dan zou je eens aan een osteopaat en eventueel fysio kunnen denken. Osteopaten kunnen veel met de spanning in je lijf, spierspanning dus ook, waardoor de omstandigheden voor de reflux gewoon verbeteren. En wij hebben zelf een verwijzing fysio nu gehad van de kinderarts, vanwege de reflux. Komende donderdag de eerste afspraak, dus ik kan je daar nog weinig over zeggen, wat die precies doen, maar dat zou dus ook weer verbetering moeten geven en ik kan me zo voorstellen dat een fysio, of misschien eigenlijk meer nog een ergotherapeut, je goede adviezen kan geven hoe drinken zo handig mogelijk gemaakt kan worden voor je dochtertje.
Hier ook dramas gehad, hij drinkt goed uit de hema rietjesbeker . die van nuby heeft trouwens een flinke antilek moeten ze heeeel hard aan zuigen, misschien zou je deze ook kunnen proberen. ik zou trouwens wel voor de rietjesbeker gaan daar kunnen ze veel makkelijker mee doseren. daarnaast krijgt je meisje wel weinig vocht binnen. ik heb door het moeilijke drinken superlang vier flessen gegeven, zo kreeg hij genoeg vocht. zat en zit altijd aan de max van de belgische richtlijnen en gooi er vaak nog wat extra water bij(nu dreumes melk).
Ik heb een verwijzing voor fysio vanwege hypermobiliteitklachten, misschien kan ik het drinken ook eens aankaarten of er nog tips zijn. Naast het drinken is ze eigenlijk verder nergens onrustig of huilerig zolang ze haar med maar krijgt. Daar heeft mijn kinderarts het nooit over gehad dat je een verwijzing van fysio kan krijgen voor de reflux... succes donderdag enne als je tips hebt gekregen van de fysio zou je die aan mij door willen geven?
Ja ik dacht al dat ze niet veel vocht binnen krijg, maar verder is ze wel vrolijk... Ze wil dus zelf geen 4 flessen meer, dit heb ik ook zo lang mogelijk proberen te rekken, maar om 16 uur is hij er denk rond de 8 maand afgegaan. Ik maak wel de overige flessen aan met meer water 30 cc en doe door fruithapjes en avondeten 20 cc en medicijnen dan met 15 cc water al met al nog steeds niet veel. Ze wil dus nu helemaal niet uit een tuit drinken, heb het een paar dagen geprobeerd, maar weigerd pertinent. Nu drinkt ze hooguit een paar slokjes uit een flesje naast de 3 melkflessen...
Ja, zal ik doen Alhoewel onze dame wel een heel stuk kleiner is dan de jouwe... Vraagje aan jou dan: hoe deed jij het met spelen in de box en onder een babygym? Caitlyn kan namelijk met geen mogelijkheid plat op haar rug liggen, maar is wel toe aan lekker even alleen rondkijken en spelen... doe ik nu steeds door haar op de bank op een kussen te leggen, (ze moet echt HEEL erg schuin liggen, bijna echt zitten, wil er niets omhoog komen ), maar een keer de babygym erbij zou ook wel leuk zijn...