hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo moeders!

ik zit met het volgende:
    mijn dochtertje krijgt om half negen de laaste fles en slaapt dan tot de volgende morgen 7 uur soms zelfs 8 uur maar nu wil ik proberen om savond om 7 uur de laaste fles te geven en dat ze dan ook door slaapt tot de volgende morgen 7 uur nu wil ik dit aanpakken door iedere keer de fles een kwartiertje op te schuiven maar hoe doe ik dit nu dan met het groente hapje?
    dit is mijn schema:

7:00 1ste fles 180/6
    9:00 fruithapje
    12:00 fles 180/6
    16:00 fles 180/6
    18:00 groente
    19:00/19:30 danoontje
    20:30 laaste papfles

hoe kan ik dit nu het beste doen? want als ik om 5uur groente geef dan zit ze net een uur na de fles is dit niet te kort? het danoontje kan in preciepe ook wel weg of op een ander tijd stip
    nu dus mijn vraag hoe doen jullie dit?
    het gaat al twee weken goed met doorslapen vandaar dat ik wil proberen om haar eerder naar bed te brengen zodat ze dat gewoon aanwent...

2. Misschien de tijd tussen fles 1 en 2 verkorten, daar zit nu 5 uur tussen , proberen naar 4 of 4,5 uur..

en bv danoontje na de groente als toetje geven, of bv danoontje voor de laatste fles, dus fles er achter aan?

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    dank je voor de snelle reactie!
    nu kan ik het direct proberen ;)

maar ik zou het danoontje eventueel ook na de groente kunnen geven als toetje?
    dan probeer ik dat
    dus dan geef ik zo de fles om elf uur half twaalf...
    en dan komt de fles van 16:00 ook eerder dus 15;00/15:30
    en dan kan ik dus haar groente en danoontje om 17:00 doen en dan gewoon de laaste fles om kwart over acht doen en dat iedere keer een kwatier op schuiven tot zeven uur

dus dan ziet mijn schema er vandaag zo uit

7:00 fles
    9:00 fruit
    11:30 fles
    15:30 fles
    17:00 groente+danoontje
    20:15 de laaste papfles

hmmm ga dit even proberen bedankt!

4. en misschien als je kleintje er aan toe is, (bij ons mocht het met 6 maanden van CB) hoewel ik ook moet zeggen dat Quinton pas vanaf moederdag van een lepel kan eten eerder niet...
    kan je misschien een fles vervangen door een potje groente en dan het danoontje, en misschien een klein flesje erachter aan,

en dan zou je bv de fles van half 4 kunnen vervangen en dan ook uiteindelijk de laatste fles steeds eerder doen...

Moet wel zeggen dat ik het geluk heb dat toen hij door ging slapen hij dus meteen om 7 uur laatste fles en volgende dag 7 uur wakker werd... (moest hem altijd toen voor de laatste fles wakker maken en gewoon niet meer wakker gemaakt ) binnen een week sliep hij door haha... eerst kwam hij paar keer om 5 uur al en toen ineens later... dus dat geluk heb ik dan al...

wij zitten nu op het volgende schema:
    (Quinton is nu bijna 6,5 maand, 70 cm en ong. 8,5 kilo)
    rond 7 uur papfles....
    rond half 11 gewone fles...
    rond 3 uur groente hap met beetje fruit gemengd met liga na,
    rond 6 uur zijn laatste fles aangemengd met bambix of als pap...

Hij eet nog niet echt fruit, tenzij het aangemengd is met liga en dus dikker,....

wel eet hij af en toe MIJN toetje mee haha en lekker dat hij dat vind lol...

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ze eet heel goed van een lepel en ze vind het fruit erug lekker!
    ook de groente vind ze heerlijk nu maak ik dat ook weleens zelf...

maar voor wat zou ik de fles van 15;30 moeten vervangen? gewoon rekken tot 5 uur dat ze dan groente krijgt ofzo?
    want ja ze is nog geen 5 maand.... misschien moet ik het eerst maar zo proberen...

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik zou er nog geen fles afhalen hoor. Ze moet groeien van de melk en de rest is bijvoeding.
    Hier ging we pas na 6/7 maanden over op 3 flessen.

Je zou de 2e fles en de 3e fles naar voren kunnen halen. Maar dat schreef je ook al. En misschien dat danoontje direct na de groente.
    Zo hou je meer tijd tussen de groentehap en de laatste fles.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Op deze leeftijd hebben ze de fruit en groente en danoontje nog niet nodig, dus je kunt rustig wat weglaten. Ze moeten groeien van de flessen.

Deel Deze Pagina