Misschien hebben jullie tips. Vanaf afgelopen maandag zijn we de laatste fles niet meer gaan geven. Dit ging prima alleen zit ik nu een beetje met haar ritme overdag. Hiervoor zat er een goed ritme in. 7,11,15,19,22 uur de fles. Nu wordt het s`ochtend ong. half 9 de eerste en doe ik het ongeveer om de 4 uur. Soms ook om de 3 uur om een beetje redelijk uit te komen s`avonds. Nu wil het geval dat ze smorgens en smiddags amper meer slaapt. Hooguit een uurtje en is daarna klaar wakker en ook gezellig. Maar om 18u wordt het een ander verhaal. Papa had de afgelopen 2 dagen de oppas en heeft haar om 18 in bed gedaan. Vervolgens sliep madame to half 8 en net zelfs tot half9. Tenminste toen heeft mn vriend haar maar wakker gemaakt. Ik zou het fijn vinden als ze smiddags wat langer slaapt en savonds rond 8u half 9 naar bed ging. Herkennen jullie dit; dat jullie kindje moest wennen aan een ander ritme en/of hielpen jullie daarbij? Ik ben heel benieuwd en zou graag wat tips of verhalen willen horen wat ik het beste kan doen. gr Charlotte
Dat ritme met die tijden die je schrijft is toch goed? 5 flessen? Wat is er aan veranderd precies dan? En ja kids moeten net als de ouders wennen aan nieuwe schemaatjes
ik merk dat indy ook steeds minder slaapt...'ochtends komt ze rond 6 a 7 uur, dan geef ik haar een flesje om half 11/11 uur, 3, 7 en weer de laatste om 11 uur. Ik wacht niet totdat ze gaat huilen van de honger of erom "vraagt" ofzo...ik geef haar gewoon om deze tijden en dat gaat prima...alleen voor de laatste voeding moet ik haar wel echt wakker maken..dan slaapt ze meestal (vanaf ong. 21.00 u.). Ik heb ook een tijdje de voedingstijden gerekt totdat ze er echt om vroeg, maar dan kwam ik dus ook vaak 's avonds in de knoop en dan zat er te weinig tijd tussen de eennalaatste fles en de laatste met het gevolg dat ze die dan niet goed opdronk....doe het nu dus gewoon netjes om de 4 uur en dat gaat prima. Moet zeggen dat Indy ook geen uren achter elkaar slaapt en meestal rond de voedingstijden gewoon al wakker is. Misschien is dat ook iets voor jou om gewoon op vaste tijden te geven...las dat je dat eerst ook al deed?
heej hoi! toen ik de laaste fles eraf haalde was mijn sochtertje net zo oud... ook ik kwam in een ander ritme en savonds niet zo goed uit... nu ben ik toen begonnen met fruithapje en een week later groente nu doe ik het zo: 7 uur eerste fles 180/6 9 uur half potje fruit 12 uur tweede fles 180/6 4 uur derde fles 180/6+ in schepje nutrix 6 uur groente en dan om half acht een danoontje en dan krijgt ze om half 9 of 9 uur de laaste fles... ik ben uiteraard begonnen met alleen fruit en probeerde dat zolang mogelijk te rekken en vervolgens de flessen ook zo lang mogelijk te rekken zodat ik op half negen uitkwam maar nu doe ik het zo en het gaat prima! ook mijn dochtertje slaapt overdag haas tniet alleen hazeslaapjes....
misschien heeft ze net te weinig aan 4 voedingen en laat haar eens zelf een ritme maken misschien gaat dat beter? en kailynn gaat ook steeds minder slapen ze hebben op den duur ook steeds minder slaap nodig.
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat. suus en wij moesten ook gewoon even wennen. Ze krijgt nu tussen 19 en 20u de laatste fles met 3 schepjes nutrix en redt ze het makkelijk tot de volgende ochtend 8u. En overdag scheelt het per dag. Ik laat het maar gewoon los en we zien wel hoe de dag loopt. gr charlotte