Mijn dochtertje is 9,5 maand en krijgt sochtends en savonds nog steeds borstvoeding. Ik geniet ontzettend van de intimiteit met haar, maar tegelijkertijd denk ik dat ik toe ben aan iets meer vrijheid. Het vervelende is dat ze bijna verslaafd is aan de borst! Liggen betekent voor haar aan de borst en als ik haar niet aanleg wordt ze helemaal overstuur. Ik deal nu dus met het dilemma van wel of niet stoppen. Want waarom zou ik haar iets ontnemen wat zij zo fijn vindt. Wel heb ik het idee dat mijn productie steeds meer afneemt. Ik zie haar echt in mijn borst kneden en trekken. Ik wil nu toch gaan proberen om de avond een fles te geven maar ik vroeg mij af hoe jullie dit doen met heet water e.d. Gebruiken jullie enkel gekookt water en zo ja hoe zorg je er dan voor dat het op de juiste temperatuur komt? Of gebruiken jullie ook een deel kraanwater (koud)? De een zegt dat dit wel kan, de ander weer niet. Groetjes!
Ik doe t flesje met koud water in de magnetron, 30 seconden op 800 watt en voila! Wat je ook kan doen is een gedeelte gekookt water en een gedeelte afgekoeld gekookt water ( of gewoon uit de kraan) wat je afgedekt op t aanrecht bewaard. Als t te heet is afkoelen onder de koude kraan, ondertussen rustig met de fles draaien. Vooral éérst zorgen dat t water op tempertuur is, daarna mengen met melkpoeder.
Gewoon warm water uit de kraan, poeder erbij en klaar is Kees! Wel meng ik het altijd in een litermaat met een vork om klontjes te voorkomen. Maar gekookt water e.d. Is alleen in het begin nodig, met 9 mnd echt niet meer
Ik deed bij beide kids een gedete gekookt water en een gedeelte koud water uit de kraan. En met een paar keer proberen heb je voor tijd de juiste verhouding warm en koud en kan het gelijk gedronken worden
Gewoon koud water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron Even wat op de binnenkant van de pols druppelen om er zeker van te zijn dat het water niet TE warm is.. en de voeding erbij doen!
Wij deden altijd water in de waterkoker. We hebben er zoeen die in te stellen is op 40 gragen. Ies warmer als aangeraden maar hier dronken ze hetgoed.
Hier warm water uit de kraan (of koud gaat ook prima) bakje poeder erbij, flink schudden en klaar. We gebruiken poederdoosjes/verdeel bakjes om nog sneller klaar te zijn. Daarna flesje in de vaatwasser en hij is weer klaar voor de volgende ronde.