Productiedip, hoe lang??

Discussion in 'Borstvoeding' started by Arti13, Dec 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi!
    Al een paar dagen heb ik een giga productiedip.
    Ons mannetje zat met 8 weken al op 5/6 voedingen, nooit problemen met de productie gehad op een enkele regeldag na. Hij sliep van 20:00 tot 7:00 zonder voeding en ook dit was geen probleem.

Nu al dagen lege borsten. Ik voed ongeveer elke 2 a 2,5 uur, met als enige pauze 22:00-5:00. Helemaal niet erg natuurlijk dat hij 'minder' goede nachten maakt. We waren wel een beetje verwend,....
    Maar ik baal zo dat mijn productie niet verbetert. Ik kolfde gisteren toevallig na wat meer uren ertussen en ik had maar 100 cc samen. Terwijl ik normaal met zo'n tijd ertussen wel 200cc of meer kolf.

Zijn ontlasting is ook anders. Heel licht geel, beetje aan de dikke kant en het stinkt heel erg. Hij is ook onrustig. Wil weinig slapen overdag. Hij is dan niet perse verdrietig, maar gewoon wakker.
    Hij drinkt ook onrustig, veel happen en loslaten.

Is dit nu al de 4-maandendip/ sprong? En is die ontlasting nog reden tot zorgen? En hoe lang kan het duren voordat het weer een beetje op peil is?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Wat vervelend dat je zo'n dip hebt! Ik herken het wel hoor van rond die tijd. Bij mij heeft t een week of twee geduurd en toen brak mijn eerste ongi weer door. Ben jij al ongi geworden?

Om de bv wat op te krikken en een betere TSR te krijgen ben ik bv thee gaan drinken, oxytocine neusspray gaan gebruiken, nog veel meer gaan drinken, meer noten, mango's en ananas gaan eten. Ook verwarmde ik mijn borsten voor en masseerde ik mijn borsten voor het voeden. Uiteindelijk werd het wel weer beter!

Wat wel zo is, is dat rond die tijd de bv veel beter is afgesteld op de behoefte van je kindje. Voor die tijd had ik bijv echt een overproductie en vanaf die tijd was het gewoon precies genoeg.
    Met kolven haal je trouwens veel minder uit je borsten als dat je kindje het doet, dus daar moet je niet al te onzeker van worden.
    Hoe staat t met de plasluiers van je kindje?

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Plasluiers zijn niet meer wat ze geweest zijn. Maar ik heb dan ook echt theezakjes als borsten momenteel. En hij is een flinke jongen, hij drinkt ook flink.

Ongesteld zat ik ook al aan te denken. Ben idd nog niet ongesteld geworden na de bevalling. Gebruik ook geen pil oid.

Tsr is gelukkig niet zo'n probleem. Maar ik zal wel eens kijken naar die thee.
    2 weken dus,.... So, dan ben ik nog wel even zoet.

Opzich is de timing wel ok, man heeft vakantie en kan zich over de andere twee ontfermen.
    Vannacht is hij toch ook twee keer wakker geworden om te drinken. Zit nu op ongeveer 10 voedingen. Niet schokkend natuurlijk met regeldagen, maar ik had verwacht dat dat met een paar dagen wel weer geregeld zou zijn.

Ik moet wel goed op het eten letten, want ik val snel af.

Thx voor de tips!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Bij mijn 1e ca. 6 dagen. Bij mijn 2e niks van gemerkt.

5. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hij regelt dus zelf ook al flink door meerdere keren per nacht wakker te worden. Wat dat betreft plant hij het ideaal voor je in de kerstvakantie. Zorg ook voor voldoende rust overdag, lekker samen op de bank en een boekje erbij, flesje water. Dan trekt het ongetwijfeld weer bij maar, je moet het wel de tijd geven.

En wat heerlijk zeg dat hij al zulke lange nachten maakte.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Vannacht heeft hij goed geslapen. Hij had gister echt een eetdag. Dus om 22:00 eindelijk verzadigd haha.
    Vandaag op de creche ook een extra voeding gedronken, dus hij lijkt echt meer nodig te hebben. Helaas kolfde ik lang niet genoeg. Vanmiddag zelfs maar 60 :(. Weekend hopelijk beter.

Wel leuk trouwens om te merken hoe hard hij groeit. Het pak wat hij buiten aanheeft is voor 3 tot 6 maanden. Hij is deze week uitgegroeid ;).

Het zal wel goed komen hoor, maar ik herken dit niet van de vorige twee bv periodes. Vooral erg als hij nog honger heeft en mijn borsten zijn leeg en hij moet zo huilen :(.

7. Ingrid84

Ingrid84 Lid

Aug 22, 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap hoe je je voelt, mijn dochter is nu 5 maanden en heb tot 4 maanden volledig bv gegeven met het gevolg dat ik soms geen voeding meer had en zij erg moest huilen omdat ze meer wil.
    Ik ben weer gaan werken bij 11 weken en moest toen kolven, De eerste week ging goed. maar soms heb ik ook maar 60ml per keer. Echt te weinig.
    We geven nu wat kv erbij en ze slaapt daarmee de hele nacht.

Zo kan je wel voeding blijven geven maar doe je 1 minder.

8. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    4 maanden staat er om bekend, een dip... De reden dat veel vrouwen (onnodig) stoppen, omdat ze onzeker worden! Maar ook dit gaat weer over!

Het kan door een aankomende menstruatie komen, tandjes, 4 maanden sprong, de 4 maanden dip, regeldagen, gekke en ontregelde kerstdagen... Of alles tegelijk!

Hier ook een meisje dat sinds 7 weken doorsliep (eerst 6 uurtjes, daarna langzaam richting de 9 uur...) En nu komt ze weer 's nachts, het hoort er bij! (zeg niet dat het leuk is... :) )

Hang in there girl!

Share This Page