Wat is dit toch? Wakker worden snachts (dreumes)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Veertje84, Apr 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hoi mama's,

Mijn zoon is nooit een geweldige slaper geweest en hij wordt eigenlijk elke nacht nog wel een paar keer wakker.
    Meestal is het dan ff toedekken, aai over de bol of speentje teruggeven. Dan is het daarna weer goed. De afgelopen tijd zijn er zelfs nachten bij geweest dat hij maar 1 keer of zelfs geen enkele keer wakker werd. Ik blijf natuurlijk!

Maar de afgelopen nachten is het drama. Ik hoor hem jammeren, wacht een tijdje af, of hij niet misschien weer gaat slapen. Dit gebeurt niet. Hij gaat alleen maar harder huilen.
    Ik ga dan naar hem toe, dan zit of staat hij al in zijn bedje. Als ik hem dan weer neer wil leggen of zeg "ga maar lekker liggen" wordt hij driftig en gilt hij alles bij elkaar.
    Als ik dan alleen naast hem blijf staan/zitten dan blijft hij gillen.
    Pas als ik hem zijn speen in zijn mond "prop" (want hij wil hem zelf niet pakken) en hem neerleg, wordt hij rustig en gaat hij weer slapen... om een uur later weer wakker te worden.

Wat is dit toch..? Het lijkt me geen aangeleerd gedrag, want ik pak hem nooit uit zijn bed en hij gaat in relatief korte tijd weer slapen (weliswaar met wat moeite maar het lukt wel).
    Maar ik weet ook niet of ik dit dus weer af kan leren op de een of andere manier.
    Iemand ervaring hiermee? Ging het over, of hoe zijn jullie ermee omgegaan?

2. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Het CB zei tegen mij dat ze rond de 20 maanden weer last kunnen krijgen van verlatingsangst. Daar waarschuwde ze me voor met de 18 maanden controle. Misschien heeft ie daar last van.

3. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Ik vind het lijken op hoe mijn zoontje deed toen hij oorpijn had... Al eens een paracetamol geprobeerd?

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Verlatingsangst zou het kunnen zijn. Alleen is het dan wel vreemd dat het voor hem niet helpt als ik naast zijn bedje blijf zitten. Normaal helpt dit.

Vorige week ben ik bij de HA geweest en bleek hij een dubbele oorontsteking te hebben. Hij heeft antibiotica gekregen en ik heb hem enkele dagen paracetamol gegeven. Maar na zondag ofzo, leek het een stuk beter te gaan en heb ik dat dus niet meer gegeven.
    Die dagen dat hij paracetamol gekregen heeft slaapt hij niet veel beter. Maar misschien moet ik het nog eens proberen.
    Het vreemde is dat hij nadat ik zijn speen in zijn mond heb gedaan (met moeite, dat wel...) hij gewoon weer meteen verder slaapt... is toch raar? zou het dan pijn kunnen zijn?

Mogelijk krijgt hij zijn twee rij kiezen door, maar ik kan dat niet controleren want dan bij hij mijn vinger af haha:)

5. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Is de oorontsteking misschien weer terug?
    Me kleine heeft ook vaak middenoorontsteking. Toen ze 8 maanden was begon het. De arts wilde haar geen buisjes geven voor haar 1ste jaar. Ik heb in die 4 maanden bijna 10 kuren gehad. En het gebeurde regelmatig dat de kuur afgelopen was en een paar dagen later had ze weer ontsteking.
    Ze heeft vlak na haar eerste verjaardag buisjes gehad en het is wel verbeterd, maar toch nog regelmatig middenoorontsteking.
    Anders kun je even bij de huisarts nogmaals zijn oren laten nakijken of ze schoon zijn.

Share This Page