hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fluitekruid, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vind ik eigenlijk ook. Maar als je dan een kind hebt zoals mijn dochter, met zware reflux, en gigantische krijssessies als ze moest liggen, dan neem je er het gezelschap op de wc graag bij :)

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik weet geen oplossing voor huilen en nog een tweede die aandacht wil...dat ga ik snel aan den lijve ondervinden ;)

3. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Bijmij zelfde "probleem" maar lijkt langzaam aan met de dag beter te gaan

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Was hier ook de reden dat ik met kind in draagdoek op de wc zat. Het was hier de keuze: of met kind rustig in de draagdoek op de wc, of krijsend kind dat lag te stikken in de eigen voeding in de box.
    Nouja, dan is de keuze niet zo moeilijk ;)

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging laatst douchen toen manlief lag te slapen ivm nachtdienst. Toen heb ik de kleine maar even in zijn badzitje op de grond in de badkamer gezet zodat hij mij kon zien (voor zo ver ze kunnen 'zien' op deze leeftijd).

Ik denk niet dat er iets ernstigs aan de hand is met hem hoor. Hij slaapt gelukkig snachts goed en overdag maakt hij meestal een keer een lange ruk. Maar ja, de rest van de dag is hij wakker op een paar hazenslaapjes na. En laten dit nu juist de momenten zijn dat mijn oudste ook aandacht vraagt.
    Ik denk dat de kleine gewoon krampjes heeft omdat hij zomaar ineens begint te huilen/krijsen en na een paar minuten is het weer over. En dit herhaald zich de he le dag zolang hij wakker is. Liggen vindt meneer niet fijn. Hij slaapt nu eindelijk, maar dus wel even in het newborn bakje van de stokke stoel.
    Hij spuugt trouwens nauwelijks, alleen vlak na het drinken en dan daarna niet meer. Als ik hem zonder tepelhoedje voed verslikt hij zich de hele tijd en heeft dan daarna beduidend meer last van zijn buik/darmpjes.
    Ik ga hiervoor wel nog even contact opnemen met de lactatiekundige.
    Blijft toch weer zoeken met zo'n kleintje, ook al is het de tweede!
    Bedankt voor alle tips en ik ga zeker even op onderzoek uit voor een draagdoek/zak.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier was ik toen erg blij met het wipstoeltje. Na de voeding legde ik hem daar altijd even in, zodat hij niet helemaal plat lag.
    Als hij huilde en ik kon hem even niet vast houden, zette ik hem gewoon met wipstoel en al bij mij in de buurt.
    Dus ja... ik zat op de wc met de deur open en de wipstoel in de deuropening :p
    Later zette ik het wipstoeltje ook bij me in de keuken als ik ging koken of in de douche als ik ging douchen.
    En tja... dit accepteerde hij natuurlijk niet altijd, dus dan liet ik hem inderdaad even huilen als het echt niet anders kon, dus om even naar de wc te gaan ofzo.

7. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby die weinig slaapt en ik loop hier ook tegenaan. Soms zit ik net een fles te geven als ik naar de wc moet (darmproblemen), in het begin vond ik dit zó erg (bij m'n oudste hetzelfde), voelde me dan enorm schuldig omdat hij net zo lekker rustig aan het drinken was. Hetzelfde met andere dingen zoals jij o.a beschrijft.

Tsja, ik wilde dat het niet hoefde maar soms kan het gewoon even niet anders dan dat hij even moet wachten en dus een paar minuutjes huilt. Wat ik wel altijd probeer is z.s.m ernaartoe te gaan, dus zodra ik klaar ben met wat ik moest doen ga ik er direct heen. En ik probeer ook altijd snel te zijn, dus even snel een luier verschonen bij de oudste i.p.v tijdens het luier wisselen spelen en lol maken met de oudste.

En nog voel ik me soms schuldig, maar af en toe gaat het gewoon niet anders. Met die reden ben ik ook aan het kijken naar een draagdoek- of zak. Lijkt me toch wel handig zodat hij wat meer slaapt en ik m'n handen vrij heb, dat zal ook schelen in het schuldgevoel denk ik. Maar een paar minuutjes huilen omdat je bezig bent met iets vind ik heel wat anders als laten huilen omdat je geen zin hebt erheen te gaan! Dan word het een heel ander verhaal natuurlijk.

Wat hier wel werkt is, als de baby niet wil slapen en de oudste veel aandacht vraagt, om naar buiten te gaan. De kleine man slaapt door het hobbelen van de kinderwagen en de oudste vind het heerlijk om naar buiten te gaan dus die is ook tevreden. Win win dus!

Ons mannetje geeft snel over dus kan hem na een voeding en boertje niet direct wegleggen. Als het echt niet anders kan dan zet ik hem in de maxicosi, ik heb geen wipstoeltje vandaar. Als ie echt in de box 'moet' dan ligt er een opgevouwen handdoek onder het boxkleed zodat ie dan wat hoger ligt. Dit werkt ook wel goed moet ik zeggen, zo kan ik hem toch als de nood hoog is wegleggen zonder dat ie direct gaat spugen.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Fluitekruid, heb je misschien een sterke toeschietreflex? Dan zou je het eerste misschien een beetje weg kunnen kolven. Of liggend voeden. Jij op je rug, kleine op je buik dan is de stroom minder. Misschien scheelt dat voor de krampjes?

Vond het zelf wel een lastigere houding in het begin maar lactatiekundige kwam hier bij mij mee omdat bij mij ook al uitspoot en hij zich verslikte als ik hem al hoorde ;)

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Heb ditzelfde ook gehad. En ja, ik nam hem zeker weten mee naar de wc. Scheelde weer draagdoek afdoen, hem laten krijsen, hem weer in draagdoek krijgen... Dan maar ff samen naar de wc. Zelfs nu nog ga ik naar de wc met de deur open (als ik alleen met mijn zoon ben). Ik vind dat geen probleem.

Verder legde ik mijn zoon (die tot 9 maanden huilbaby geweest is:() vaak in het wipstoeltje. Ik sleepte dat ding gewoon overal mee naartoe haha:)
    De box heeft hier alleen maar voor "de show" gestaan...

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Eens met de tips over het dragen.

Verder hielp mij om me steeds bewust te zijn dat het tijdelijk is. Die eerste weken kunnen heel zwaar zijn. Over een paar weken heb je weer ruimte om zelf makkelijker wat te eten en drinken ;)

Even doorbikkelen en ook echt blijven zien wat wel lukt. Verder zo veel mogelijk hulp vragen, soms is een uurtje vrij van de baby best fijn om met je ander kind door te brengen. Een ander wil wellicht heel graag een uurtje rondlopen met je baby :D

11. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet eerlijk gezegd niet hoe sterk mijn toeschietreflex is :)
    Als ik ga kolven duurt het echt wel even voordat er iets uitkomt. En als ik gedurende de dag een toeschietreflex voel en ik kijk in mijn bh dan komt er alleen maar een druppeltje uit. Ik kan dan ook prima toe met wasbare zoogcompressen want erg veel melk verlies ik niet. Ik krijg wel de indruk dat er sneller en meer melk uitkomt als de kleine bij me drinkt. Het verschilt ook per borst. De linker heeft veel melk maar dit komt er lang niet altijd allemaal uit (al helemaal niet als ik kolf) de rechter geeft de melk heel makkelijk af en die drinkt hij ook altijd helemaal leeg mits de borst niet al te vol zit. Ook met kolven krijg ik er veel melk uit en kan ik hem helemaal leeg kolven.
    Hij verslikt zich heel vaak als ik zonder tepelhoedje voed, en een enkele keer als ik hem met tepelhoedje voed.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik mij ook zeker van bewust gelukkig, helaas blijft het lastig ivm schuldgevoel. Daar komt bij dat de kleine nog maar moeilijk zelf in slaap komt. Wakker in bed/box/kinderwagen/maxicosi/wipstoel/kinderstoelbakje neerleggen heeft helaas nog geen enkele zin. Ik moet wachten tot hij bij mij in slaap is gevallen en dan voorzichtig verplaatsen.

@ alle vrouwen die een keizersnee hebben gehad : ik heb het gevoel dat mijn buik en rugspieren nog compleet de plank misslaan qua samenwerking, het lijkt me dat dit eerst weer een beetje moet functioneren voordat ik aan een draagzak of doek kan gaan denken. Hoe was dit bij jullie? Ik heb namelijk nog steeds dat mijn buik zich ongecontroleerd samentrekt als ik ga staan of me vanuit een kromme positie weer uitstrek.

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn slechte ruggenwervels zijn vastgezet met een hoop staal (spondylodese), en ik kan echt zonder problemen mijn meisje van bijna 3 jaar dragen. Ze weegt ruim 14 kg, en met een goede ergonomische draagzak voel ik daar helemaal niks van. Ik gebruikte de eerste twee jaar de Manduca, en nu een Tula Toddler.

Verder denk ik dat het er met een pasgeboren baby een beetje bij hoort: je thee koud drinken, avondeten met een baby op schoot en geen privacy meer hebben op het toilet. ;)

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, die manduca ziet er echt ontzettend mooi uit! Leuke kleurtjes :cool:
    Hoe weet ik of een buikdrager ergonomisch is? Ze zetten het er altijd bij maar het lijkt me stug dat alle buikdragers ergonomisch zijn :(

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben deze thuis liggen. Hij heeft geen buikband volgens mij. Hij is van bjorn borg. Is dit wat?

Bijgevoegde bestanden:

16. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Nee deze is niet ergonomisch en ik begrijp ook helemaal waarom het niet fijn zit, waar woon je misschien kan ik je iets aanraden waar je wat kan proberen.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon midden in noord holland.
    Ik heb al even gezocht op draagdoeken etc....
    De reden dat ik me afvraag of mijn lijf geschikt is voor een draagdoek.o.i.d. is dat ik hypermobiel ben. gelukkig geen zware vorm maar mijn rug heeft er helaas wel last van.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Nee deze is niet ergonomische, dit is alsof je kindje aan een string omhoog getrokken word, echt niet fijn, daardoor gaat het ook snel trekken in je nek en krijg je druk op je onderrug, niet fijn voor moeder en kind,

Ergonomische dragers zijn onder andere
    Tula
    Rose and rebellion
    Beco
    Marsupi
    Manduca
    Mei tai
    Ergo baby
    Mucibi
    Lenny lamb
    Boba
    Emei

Draagdoeken zijn allemaal ergonomische volgens mij alleen verschil in rekbaar of geweven en dan qua blend en jacquard geweven of bamboe etcetera

Als je kijkt op Draagdoekenmarkt ( Facebook) worden ze tweedehands aangeboden, soms verschilt het echter niet veel van de nieuw prijs.

Deel Deze Pagina