waarom

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sindy, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sindy

sindy Lid

19 aug 2007
    27
    0
    0
    verzorgende
    laakdal
    we zijn nu al 6 maanden bezig om zwanger te geraken en tlukt ons nooid
    bij mijn eerste kindje was het zonder da ik het wist raak ma nu.
    hebben jullie geen goede tips.
    word er echt zo verdrietig van als ik al die toekomstige mama's zie

2. Nikitje

Nikitje Bekend lid

5 jun 2007
    898
    0
    0
    ik snap dat je je rot voelt, maar deze mensen die zwanger worden hebben net als jou mischien zolang gewacht, of wel paar jaartjes.

tuurlijk is het niet leuk als je graag zwanger wilt worden en je naaste in je omgeving of hier op het forum zie je zwanger worden.
    maar je moet de moed niet opgeven hoor, niet nu al. en zeggen het lukt ons nooit ! je bent nog jong je heb nog tijd zat en ik zie dat je al een kleintje heb. :p
    ik wou dat ik dat al had ! ;)

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hou de moed er nog even in. Het is heel normaal dat het niet direct raak is. Een half jaar is nog niet zo lang... Kop op, meid!
    Probeer er vooral van te genieten en niet te denken dat het moet. Dat scheelt al de helft.

4. sindy

sindy Lid

19 aug 2007
    27
    0
    0
    verzorgende
    laakdal
    ja dat wel
    maar elke maand denk i nu is het raak en dan is het wel zo'n 14 dagen dat ik overtijd ben .
    wil dan naar de dokter gaan en dan is het inneens nimer nodig daar zijn ze dan :evil: .
    Mijn vriend is niet de papa van mijn dochtertje maar heeft ze vanaf dat ze 3 maand mee op gevoed.
    Soms denk ik dan meschien lukt da niet bij ons zo zijn er nog mensen he.
    Weet da ik er eigelijk ni zo bezig mee mag zijn ma tis sterker dan mezelf.
    ik denk dat ik niet alleen ben met dit probleem.
    Dus wens ik iedereen veel succes,mij ook natuurlijk :)

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Sindy,

Wachten is nooit leuk wanneer je iets heel graag wilt. Maar hopelijk wordt je wachten beloond met een heel mooi geschenk.
    Probeer de moed erin de houden en dan zal jouw tijd ook komen!
    Succes , Vanilia

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Pffff, wilde niet reageren maar kan het toch niet laten.
    Ten eerste; Ik snap totaal niet dat je verdrietig bent omdat je 'al' 6 maanden probeert zwanger te raken.Zeker niet omdat je al een kind hebt.
    Hoeveel meer bevestiging dat je zwanger kunt raken wil je krijgen? :rolleyes:

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    aangezien je met al een kindje toch best net zo verdrietig kan zijn omdat het nu niet gelijk wil, vind ik de voorgaan de reactie niet zo geslaagd maar dat is mijn mening.
    6 maanden is voor jou misschien niks maar voor een ander wel.

Heb er zelf 2 jaar over gedaan en heb in het ziekenhuis gelopen maar kan me het ongeduld en verdriet best voorstellen.

Ik denk dat je niet voor een ander kunt denken.

Ik snap wel waar jou reactie vandaan komt, gezien je onderschrift, dus ik snap je gevoel ook wel.

8. deesje85

deesje85 Lid

28 nov 2007
    25
    0
    0
    Het liefst zijn we allemaal direct zwanger als je stopt met de pil daar doe je het toch voor!
    Maar helaas hebben we er niets over te zeggen, een kindje is helaas niet te koop bij de Hema dan had het van mij ook wel 1000 euro mogen kosten!
    Maar goed zo is het voor iedereen moeilijk! Zelfs voor mij (pas 3 en halve maand bezig) is de teleur stelling groot als ik weer eens ongi wordt!
    Maar dan denk ik altijd van kom op er zijn wel stelletjes waar het na een paar jaar nog niet bij gelukt is en dus mag ik nog niet klagen!

Maar het blijft gewoon kl*te!
    Dus kom op meid ook bij jou komt het goed!
    Het lange wachten wordt vanzelf beloond met iest heeeel moois!

9. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hallo zeg! wat een taal.. ik begrijp haar volkomen., ik zit in zelfde situatie.. als je nu eenmaal die wens hebt maakt het niet uit of je wel of geen kind hebt.. je wilt een gezin of je wilt het niet.. ik kan er niet tegen dat mensen dan gaan zeggen, je hebt al een kind! dus ik begrijp goed dat wij niet verdrietig mogen zijn als wij die kans niet krijgen? het voelt voor mij niet compleet nu... heb altijd graag groot gezin gewild... en dan vind ik het heel erg als iemand zo reageert op iemand anders in dezelfde situatie...
    belachelijk dit! meen ik serieus.... ook bij mij was de eerste er gelijk en nu met een andere man duurt het langer.. dan ga je toch echt twijfelen hoor..

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Het ging mij erom dat ze zich druk maakt of ze wel zwanger kan raken.
    Gezien ze al een kind heeft is het een beetje overbodig om je na 6 maanden dan al druk te maken.Okay, het kind is nu van een andere vader, maar ik kan me totaal niet in haar reactie verplaatsen.Beetje erg snel om al zo onzeker te worden.
    Maar excuses als m'n reactie cru overkomt..

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    En jij LEEST niet goed!Ik heb nergens gezegd dat ik het belachelijk vind dat iemand zich druk maakt omdat ze toch 'AL' een kind heeft.
    Slaat helemaal nergens op!Ging mij erom dat er met haar niks mis is aangezien ze al eerder zwanger is geraakt.En dan is het erg snel om na 6 maandjes al zorgen te hebben.
    En dat ze nu een andere man heeft is nog steeds geen reden om je nu al zorgen te maken. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat als ze zich nu al zo druk maakt het er niet gemakkelijker op wordt en ik kan het weten...

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik zie nergens staan dat het nu om een andere vader gaat? Halen we hier niet wat dingen door elkaar?

Zara ik kan me heel goed voorstellen dat jij zo reageert als ik kijk waar jij al door heen bent gegaan om een kindje te krijgen. Ik zit ook wel eens na reacties te kijken van meiden waarbij ik denk pas toch op wat je schrijft er zitten hier zoveel meiden die al 5 x langer bezig zijn of zoveel meer moeite moeten doen, dus ik snap dat je dan weleens zo wilt reageren.

Aan de andere kant; een wens is een wens en als je eenmaal een kindje (erbij) wilt dan wil je het liever gister als vandaag dus dan zijn we allemaal even teleurgesteld...

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Helaas zegt het niks of je al een kind hebt of niet. Mijn vriendin heeft een dochter van 4 en probeerd al 3 jaar voor een 2de. Niks aan de hand, met beide niet.. zelfde vader enz. IUI's gehad.. niks..
    Dus overbodig? nee... Misschien wel een beetje vlug maar goed niet iedereen is hetzelfde.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Misschien reageer ik ook wel oververhit, mea culpa.
    Ik vind het gewoon moeilijk om mezelf in zo'n situatie in een ander te verplaatsen.Omdat ik zelf pas na een jaar proberen twijfels ging krijgen.(Aangezien mij altijd verteld is dat een jaar redelijke tijd is om zwanger te raken)Heb daarom een beetje moeite met 'obsessief' gedrag(in mijn ogen, is dus maar een mening en ik wil daar niemand mee kwetsen, maar zo voel ik dat gewoon.).
    Ik hoop zeker voor haar dat ze snel zwanger raakt, want onzekerheid wens ik niemand toe.
    Ook geef ik toe dat ik misschien niet aan dit kant van het forum moet komen.

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik kan zara wel begrijpen, heb dat zelf ook als ik iets lees over meiden die nog niet zo heel lang bezig zijn. maar in mijn achterhoofd weet ik dat ik toen ook al niets liever wilde zo snel mogelijk zwanger te zijn. Elke maand duurt dan te lang. Maar als je dan terug kijkt na 2 jaar, denk je, waar maakte ik me toen al druk om, was ik maar na een half jaar zwanger geraakt! Ik gun het iedereen natuurlijk, maar soms zie je het niet eerlijk meer. De één is na ronde 1 al zwanger en de ander doet er jaren over, helaas, that's life...
    Veel succes allemaal!

16. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    sorry hoor maar JIJ LEEST NIET GOED! ik zeg niet dat zij belachelijk zei.. ik zei zelf dat ik het belachelijk vind.. de reactie van iemand dat als je al 1 kind hebt je er tenminste al 1 hebt! dat bedoel ik met belachelijk... zijn mijn eigen woorden en dus niet van iemand anders....

17. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hi Delilah...

het staat in haar 2e berichtje hierover dat het een andere man betreft. kijk maar eens terug ...vandaar mijn reactie.. omdat ik in zelfde situatie zit en je dus van voren af aan moet beginnen... t hoeft niet aan sindy of mij te liggen maar kan ook aan de aan de andere partij.. en dat bedoelde ik er mee... ;)

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Dagmar, dat bericht heb in inderdaad gemist! Vandaar dat ik het niet begreep ;)

Bedankt voor je reactie in ieder geval en iedereen succes met alles !

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ten eerste was ik niks aan het quoten.
    Ten 2e doelde ik NIET op het feit dat ze al een kind heeft, al heeft ze er nog 4, ik gun iedereen een huis vol kinds.Ging er mij om dat ze in ieder geval zwanger kán raken.
    En dan is het in mijn ogen te snel om je na 6 maandjes zo zorgen te maken.

20. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen

ja ik snap je wel. maar ok.. zij is al zwanger geweest van een ander dus indd kan ze kinderen krijgen. Maar je hebt daar wel 2 mensen voor nodig en nu moet ze opnieuw beginnen en afwachten of het met deze man kan je hebt er altijd nog 2 mensen voor nodig? dus haar angst is hetzelfde als iemand met nog geen kinderen.. tis maar afwachten hoe het met een andere man gaat.. snap u?

Deel Deze Pagina