Hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama26, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik snap er niets van.

Ik wil graag zelf koken, maar elke keer als ik zelf kook eet ze heel slecht. Ik weet dat ik geen superkok ben maar dit is overdreven :)

Ik heb b.v. broccoli gekookt met aardappel, dit doe ik dan doorelkaar, wat water erbij (anders is het zo droog) en dan doet ze soms nog of het superdroog is (kokhalzneigingen enz.).

Ik had rundertartaar rul gebakken (in vloeibare boter gebakken). Toen gepureerd en het ziet er nu als droog hondenvoer.....
    Hoe doen jullie dit in hemelsnaam? Ik krijg echt geen fatsoenlijke maaltijd op tafel hoor.

Koken jullie de groenten helemaal in water of in een bodem water zodat niet alle groente onder water liggen?

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik stoom de groente. Ik heb een speciale stoomkoker om babyvoeding te preparen.

Meestal neem ik 150gr groente en 75gr aardappel en eventueel een eetlepel vlees (Leander krijgt nog niet zo heel veel vlees).
    Als alles gestoomd is, doe ik er een koffielepel olijfolie doorheen en dan mix ik het.
    Het is niet droog, het ziet er een lekker prakje uit.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik kook alles.
    aardappeltje en groenten (doe ik in 1 pannetje), bij mij is het totaal niet droog.
    als ze iets niet zo heel erg lekker vind doe ik er een klein beetje appelmoes bij.

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik geef het in stukken (tot nu toe: broccoli, aardappel, courgette, bloemkool (beviel wat minder) en wortel).

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik kook het gewoon en geef het dan in stukken.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien wat melk erdoor heen doen, zodat het wat smeuiger (hoe schrijf je dat?) word?

Zelf nog geen ervaring, hier alleen nog maar alleen wat hapjes groente/fruit.

Groente koken doe ik in een ruime pan met water, groente helemaal onder water.

7. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    ik maak ook alles in babycook apparaat.
    Dan doe ik wat kookvocht en wat olie of /boter /margarine Meestal vindt hij alles lekker maar laatste tijd begint hij soms kotsneigingen te krijgen als hij iets niet lekker vindt en gaat het uitkotsen uiteindelijk!
    Dan probeer ik het morgen opnieuw en soms lukt het dan wel!

Hebben jullie eigenlijk veel variaties?
    Ik denk dat het bij mij eigenlijk teveel is waar hij aan moet wennen en dat hij daarom dus gaat kokhalzen!

8. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Nou ik heb net eten gemaakt. Wortelen met aardappel en ei.

Wortel apart en de aardappel en het ei doorelkaar. Maar bij de aardappel en ei leek het net alsof ze stikte. Ik kreeg het er spaansbenauwd van hoor! Er zaten wel stukjes ei in maar geen grote en niet hard. Zou het toch nog te groot geweest zijn? Ik heb ei gewoon geprakt.....

Deel Deze Pagina