Inderdaad, erg lastig om alles te combineren en die dingen ook nog goed te doen. En het vervelende is, al werk je 1 of 4 dagen in de week, je blijft vaak degene die werk + huishouden + kinderen doet. Jij hebt tenslotte een hele dag 'vrij' om dat te doen. Althans, zo wordt er vaak geredeneerd. Hier doe ik overdag wat ik kan doen, de ene keer krijg ik iets meer af dan de andere keer. In het begin wilde ik ook echt het eten af hebben, dweilen, stofzuigen en opruimen elke dag, maar daar ben ik van afgestapt Als man thuis komt, neemt ie Lena min of meer over, we eten samen en hij ruimt af of houdt Lena bezig en brengt haar naar bed. Dat is echt ideaal en dat hij 's avonds ook nog wat doet zorgt er wel voor dat ik niet om 8 uur totaal gesloopt op de bank neerplof. Begreep uit jouw verhaal dat 's avonds ook alle dingen nog op jou terecht komen, terwijl dat zo ongeveer het drukste moment van de dag is. Misschien als jullie 's avonds samen de dingen doen, dit al scheelt? Jij hebt ook de hele dag gewerkt. Vind zelf een dag met Lena vaak zwaarder dan een dag werken (en ik heb best een drukke baan)
@ iedereen..... super... ik heb best wel wat aan al die reacties.... mn koppijn is er in ieder geval van af gezakt... scheelt altijd wel als je het even met anderen kan delen! @valhalla.... dat is inderdaad ook een goed idee. misschien ga ik hem wel vragen of we savonds iets meer samen kunnen doen. maar ik voel me dan zooo schuldig.. stom he? hij werkt echt veel. en werkt van 9 tot 6, en is dan kwart voor 7 thuis... ik maak dezelfde uren maar voel me toch schuldig... misschien om het feit dat ik thuis ben. hij zei alleen straks nog (en dat vind ik zo pijnlijk) je kunt een dag van mijn werk echt niet vergelijken met een dag thuis met Sam .. ik heb echt tot 10 moeten tellen anders was ik ontploft. omdat hij toevallig heel de dat loopt moet ik alles op nemen thuis? ik waardeer het enorm dat hij zo hard werkt. maar hij doet er ook zelf elke keer extra dingen bij.... dan gaat ie weer een webwinkel beginnen, dan nog iets erbij met een vriend.. en het wordt maar drukker en drukker, en ik vind het dan lastig dat ik daarom hier thuis zoveel moet doen.. hmmm beetje onsamenhangend verhaal geworden haha, het is best lastig om iets wat je denkt goed op papier te krijgen
ruil even van schema ene paar dagen dan begrijpt hij het vast wel.. soms kunnen mannen inhoudelijk niet alles zien wat je doet,, die van mij is het zelfde. die heeft staan zeuren over het huishouden. ik heb alles laten vallen en deed niets meer en hij doet ook nooit wat dus in een mum van tijd was het een zwijnen stal en uit eindelijk na elke dagen begreep hij uuu okey je doet best veel en ik doe eigenlijk niets.. nu doet hij nog niet veel maar heeft wel respect voor wat ik voor ons doe en dat het huis schoon is en ruimt zijn rommel achter zijn kont op. Okey is niet helemaal het zelfde denk als je de rollen omdraait dat hij dan snel gillend naar je toe komt hollen. Hij werkt hard maar jij ook alleen op een andere manier dan hij
Heel herkenbaar dit. Ik heb dit ook vaak gehad en pas toen ik ging werken werd het beter. Nou weet ik wel dat jij er miss niets aan hebt. Maar ik werk dus soms in het weekend een hele dag, en anders 's avonds. Dan staat Hubbie er alleen voor. Sinds hij een paar keer een hele dag alleen is geweest snapt hij me veel beter, en vind hij de troep die hij vaak aantreft als hij thuis komt niet erg meer. Ja ik kan ook gewoon niet alles, opruimen koken en 2 kids aan mn benen hebben hangen gaat gewoon niet samen, dus opruimen zal na het eten moeten. Ook bepaalde klusjes moeten gedaan worden als de meiden slapen. Ik ben na een hele dag met de kids ook helemaal gebroken dus vaak komt het voor dat hij dan een stofzuiger door het huis moet halen en de meiden op bed doen. Hij doet dit nu ook uit zichzelf omdat hij weet hoe het overdag gaat. Tip voor jou dus om echt eens een dag hem alles te laten doen, jij een dagje weg en hi alles doen wat jij normaal doet overdag. Wie weet opent dat zijn ogen. Al begrijp ik dat jullie een eigen zaak hebben en dat het dus lastig word miss. Hoop dat je het eens kunt regelen. Sterkte en weet dat je de enige niet bent, niet dat het helpt maar het doet toch wel goed om even te horen dat het niet aan jou ligt maar dat veel meer moeders (zo niet alle) dit hebben. Succes, groetjes Nettie
Deze kreeg ik via hyves.... miss even aan onze mannen laten lezen?? Ode aan de vrouw ! ! ! Op een dag komt een man thuis van zijn werk en het is daar een echte ravage. De kinderen nog in pyjama zijn aan het spelen in de tuin. Op het gazon rond het huis liggen er overal diepvriesmaaltijden en fruitsapkartons. Als hij naar binnen gaat is het nog erger !!! De afwas is niet gedaan, de eetkom van de hond ligt omgekeerd met al het eten er naast. Overal ligt er zand op de grond en op de tafel en stoelen. Het keukenraam ligt op de grond in duizend stukken met een voetbal erbij. Overal in de living liggen er kleren en speelgoed. Op dat moment begint de man toch in paniek te geraken denkend dat er iets ergs met zijn vrouw gebeurd is. Hij loopt naar boven naar de slaapkamer en daar vind hij zijn vrouw nog in bed met een boek. Zij draait zich al lachend om en zegt: "Dag schat, een leuke dag gehad ? Hij: "Maar wat is hier gebeurd?" Zij al lachend: "Weet je schat, elke dag als je thuis komt vraag je mij wat ik gedaan heb die dag." "En dan zeg ik het huishouden gedaan en mij bezig gehouden met de kinderen." "Waarop jij dan zegt: Is dat alles ???" "Wel vandaag heb ik eens niets gedaan !!!" Soms zo herkenbaar toch?
whoehahahaha... die is leuk... waar heb je die vandaan? moet ik eens subtiel naar hem sturen hiih heeeel grappig... al kan die van mij nog niet voetballen hahaha
Gaat om het idee, als je het naar hem stuurd begrijpt ie het vast... totaal niet subtiel deze... Heb m via hyves doorgestuurd gekregen... vind hem ook geweldig!!
Oh meid! Wat vervelend dat je man zo denkt... Dat is overal even, maar goed.. zet je kleintje een hele dag bij hem, laat hem alles doen wat jij ook doet. Ga je een dagje lekker de stad in of iets doen. Als je dan terugkomt is het een slagveld.. (waarschijnlijk) Toch eens over praten, misschien is het niet eens zijn bedoeling om je te kwetsen. Mannen.. GRRR!
@tweemeisjes: neem ook niet aan dat het hun bedoeling is hoor... Het is gewoon dat alles gezien word als vrouwentaak en als iets wat niet veel tijd kost.... Ze hebben, zonder iedere man nou over 1 kam te scheren, het vermogen niet om te zien dat het gewoon verhipte lastig is om me een kind aan je been een WC te poetsen, eten klaar te maken, en ga zo maar even door... Zodra ze het zelf ervaren kijken ze er anders tegenaan, al zul je er altijd koppige mannen tussen blijven houden die dat dan toch niet zien.... Voordeel van de twijfel gunnen, kijken wat het uithaalt om hem eens een dag alleen jou dingen te laten doen en dan pas weet je het zeker... niet geschoten altijd mis.... Mannen hebben soms gewoon even een zetje in de goede richting nodig... kunnen dus gewoon niet zonder ons.
Ik denk dat hij eens een paar dagen alleen met de kleine moet zijn gewoon de rollen omdraaien, vaak zien ze dan wel in dat het niet makkelijk is.
wat een herkenbaar topic Ik heb ook weleens het gevoel dat ik het nooit goed doe: werk 3 dagen en doe thuis nog administratie voor het werk (zelfstandige) daarnaast het huishouden en natuurlijk fulltime moeder. Ook ik ben af en toe kapot, terwijl ik het idee heb dat ik niet vele heb gedaan. Of ik voel me schuldig dat ik weinig tot nix in huis heb gedaan of ik voel me schuldig dat ik niets aan mijn administratie heb gedaan. Moet zeggen dat het met de tijd wel steeds beter gaat. Toevallig heeft mijn vriend (die fulltime werkt en ook veel thuis voor t werk moet doen) een paar weken terug voor het eerst een paar dagen samen met ons meisje thuis doorgebracht: dag1: valt me mee wat ik allemaal kon doen deze dag (ikke: tja, maar wat heb je in het huishouden gedaan?? nix dus) dag 2: heb bijna nix kunnen doen, ze wilde niet slapen en alleen maar in mijn armen zitten dag3: pfffffff, heb nix kunnen doen. ja, ze ligt nu net op bed. (ikke: das wel vaker, dat ze net op bed ligt en degene die niet thuis was dus niets merkt van haar humeur/gedrag die dag) ikke stiekum blij dat ze niet haar topdagen had toen hij alleen met haar thuis was (errug he? ) Geloof wel dat hij nu wat meer begrip heeft voor me. Hij zegt ook altijd: geef het aan als het teveel is (en daar ben ik natuurlijk veel te trots voor) Meiden, we slaan ons er wel doorheen. fijn niet de enige te zijn!
Mmm... Ik vind trouwens wel dat als je vriend meer taken op zich neemt (een webshop bijvoorbeeld) dat jullie dat samen moeten bespreken. Alles wat hij extra doet, heeft gevolgen voor jou inderdaad. Jij kan toch ook niet zomaar in je eentje besluiten dat je voortaan elke avond gaat sporten? Zoiets moet in overleg. Jullie hebben samen een kind en zijn daar samen verantwoordelijk voor, niet jij alleen. Maar dan moet je dat natuurlijk ook wel aangeven. In de laatste 'Kinderen' (dat tijdschrift) stond trouwens een artikel over dingen die veranderen in je relatie nadat je kinderen krijgt en hoe belangrijk het is om te praten en ook samen te beseffen hoeveel er wel niet verandert, voor allebei, en hoe je daar als stel het beste mee om kan gaan. Het ging over een cursus voor aanstaande ouders, maar volgens mij hebben alle jonge ouders er wel iets aan.
Hallo, heb niet alles gelezen. sorry... wij hebben nog geen kleine dus dan scheelt wel.. maar wij hebben ook alles verdeelt.. Ik: * De was * De wc en fonteyn * Eten voor de dieren * Stoffen * Stofzuigen (tenzij me ventje het uit zichzelf doet) * Terrarium schoonmaken (tenzij me ventje het uit zichzelf doet) Me Ventje: * Dweilen * Koken * Kattenbakken (Ik word er misselijk van, en vanwege onze kinderwens) * De douchecabine * Planten water geven Samen: * Boodschappen (of diegene die er tijd voor heeft) * Afwassen * Sabi uitlaten (hij 's morgens, ik 's middags en 's avonds of hij of samen).. volgens mij had ik t verder wel zo haha...
Ik weet niet of het al gepost is of wat je doet met je mannetje als je gaat werken maar kun je geen dag inplannen dat hij naar de oppas / het kdv gaat wanneer jij niet in de winkel bent maar wel een hoop werk thuis hebt te doen? Werk is werk, of dat nu in de winkel of thuis is en je kunt niet van jezelf verwachten dat je dat er ook nog even tussendoor doet. Succes meid!
Ondanks dat manlief hier ook veel uren draait, regelmatig voor het werk in het buitenland zit ( all over the world), ik onreglematig 16 uur per week werk runnen wij hier het gezin, huishouden en dergelijke samen. Zelf vind ik het "kul" om te zeggen dat het huishouden naar rato verdeeld moet worden. Uiteraard doe ik meer omdat ik meer thuis ben, maar als manlief thuis is gaat ook hij er snachts uit indien nodig. Gelukkig heb ik een man die uit zichzelf ook de dingen ziet die moeten gebeuren. Ik heb dadelijk late dienst, maar ik durf te wedden dat als ik vanaaf thuis kom dat de was gevouwen is en alles spik en span is Daarbij ook nog genoeg quality-time voor onze drie kids. Misschien toch eens goed om met je vriend te praten. Ondanks veel uren die hij maakt (doe jij thuis ook) kan hij best 's-avonds ook een handje helpen. kwebbel
Miss een beetje off topic maar een waar woord: Mijn noeder zei laatst: Kinderen weten later vaak nog precies hoe hun vader of moeder was... altijd aan het schoonmaken of altijd tijd voor hen, welke kies je dan.... Tja dan je huis maar iets inder spik en span, zolang de belangrijke dingen gedaan worden zoals de wc, douche, stofzuigen en dweilen, de rest komt wel als er tijd voor is. Ga je niet blind staren op een vreselijk schoon en netjes huis, zorg ervoor dat je kindjes later terug kijken op ouders die altijd tijd voor hen hadden en niet terug kijken op een paps en mams die alleen werkten en schoonmaakten in huis. Dit is absoluut geen aanval op iemand maar vond het een fijne uitspraak. Ik ben nu blij met de dingen die ik doe, als de meiden straks naar school zijn zal het huis er vast een stuk schoner en netter uitzien maar ik heb nu alle tijd voor de meiden. Iedereen doet het op zijn manier en daar moet je je goed bij voelen. Maar vergeet dus niet dat de kids het belangrijkst zijn! Nogmaals geen aanval maar een gedachte die ik even wilde delen, misschien heeft iemand er iets aan. Groetjes Nettie
heel herkenbaar woon samen met man en 2 kinderen, ik studeer hij werkt, ik loop stage 3 dagen in de week. 2 dagen dus school heb eigen bedrijf huishouden moeder zijn, zorgen voor gezin guess what? ik doe het allemaal alleen! En ik zit er regelmatig doorheen maar de lach van de kinderen en hun ontwikkeling doet mij goed en veel plezier