We hebben onze dochter van 2,5 voorop de fiets in een Yepp stoeltje. Iedereen raadde die aan. Alleen.. ben ik de enige waarbij de gordels steeds van haar schouders glijden? Maakt niet uit hoe los of strak ze zitten. Ik wil graag eens over op een stoeltje achterop aangezien we haar nu twee keer per week naar de psz fietsen, maar ik vertrouw die Yepp stoeltjes dus niet echt als ik geen ogen op haar heb. Iemand een tip?
Was hier ook inderdaad op een gegeven moment. Achterop ging het weer goed, de gordels starten dan hoger. Hadden een yepp mini en maxi. En sinds de jongste 3,5 jaar is de yepp junior.
Achterop zaten ze hier al snel veel beter dan voorop. Gordels starten hoger en hij heeft een hogere hoofdsteun, dat vond ik er veel prettiger uit zien.
Yepp heeft daarvoor een gordelclip https://www.thule.com/nl-nl/child-bike-seats/child-bike-seat-accessories/thule-yepp-harness-clip-_-12020920 Je bent zeker niet de enige en het is ook geen specifiek yepp probleem want zoontje had hetzelfde bij opa met een ander merk fietszitje. Over naar het achterzitje was hier geen oplossing, daarop heb ik ook die gordelclip.
Ik heb een bobike maxi fietszitje achter. Deze bevalt mij prima. Dochter is smal en lang. Als ze in slaap valt blijft ze goed in de gordels. Ik heb hem via mp gekocht voor 25 euro.
Even off-topic, maar valt jouw kind van bijna vier jaar oud in slaap op de fiets?!! Waar koop je zulke goed slapende kinderen?
Je sleurt je kind gewoon de halve ochtend door de speeltuin en het bos. Of een dagje opvang waar je de halve dag buiten speelt. Ik denk ook een genen kwestie. Ik sliep ook overal en nergens.
Oh nou, mijn dochter kijkt dan haar ogen uit En sowieso no way dat ze ooit ergens anders zou slapen dan in bed Wel lekker hoor, die genen!