Als ik ga stofzuigen zit Norah meestal in haar loopstoeltje en scheurt ze achter me aan! De rest van het poetsen doe ik of als manlief thuis is (begint vaak pas om 12 met werken) of ik leg Norah op het kleed. Ze kan nog niet kruipen en we hebben een vrij klein huis, dus dan zie ik haar haha! Tijdens het koken of keuken poetsen zet ik haar meestal in de kinderstoel in de keuken (keuken is trapje naar benden van de woonkamer) of in haar loopstoeltje. Tot nu toe vind ze het nog prachtig om mama te zien koken haha, maar dat zal wel anders worden als ze wat groter is! Toen ze echt nog klein was poetste ik als ze sliep (ze sliep in de wagen in de kamer) of als m'n man thuis was.
Stofvegen en stofzuigen als hij wakker is, stofzuigen heeft hij altijd leuk gevonden. Wasmachine ook als hij wakker is. Had ik ook een halfuur of uur rust, kind zette zich voor het wasmachine neer. Nu alleen nog maar met centrifugeren en dan kon ik de rommel opruimen en stofvegen. De rest deed ik als hij sliep. Dweilen, koken, afwassen, was opvouwen. In de babytijd heb je toch tijd genoeg lijkt me? Tenzij je een huilbaby hebt ofzo
Als mijn zoon slaapt,als hij wakker is is mijn tijd voor hem! Nu is hij 14 weken dus slaapt redelijk nog wat dna is het ook makkelijker Als hij goed.slaapt kan ik makkelijk stofzuigen of afwassem etc slaapt hij er door heen. Zie ik dat hij onrustig slaapt doe ik andere dingen.
Vind het ook niet heel moeilijk...als hij speelt doe ik het meeste...kleine dingetjes als hij slaapt. Grote schoonmaak als ze bij de oppas zijn een keer per week.
Ik heb een schoonmaakster De rest doe ik als man thuis is. Hij krijgt overigens veel meer gedaan als ie met kind thuis is. Ik ben blij als ik gedoucht heb, gegeten en een kop lauwe thee gedronken heb
Hier natuurlijk wel geen baby meer, toen ging het ook een pak makkelijker, sliep toen héél veel en kon ik alles in het huishouden doen. Maar nu met die ondeugende dreumes streken .
Ik doe alleen dingen als hij slaapt.. soms neem ik hem mee op de arm als hij een slechte dag heeft (vaatwasser uitruimen, wasmachine aanzetten enz). Draagdoek wilt hij niet binnenshuis
Hier slaapt dl 's ochtends erg goed (tot uurtje of 11) echt grote dingen pak 'k dan aan. Verder kleinere klusjes als ze in de box ligt of in 't wippertje. De dagen dat ik werk doe 'k 's avonds als ze in weer in bed ligt nog wel de was etc.
Oeps, ik ben zo te zien duidelijk in de minderheid Ik vind het bijna onmogelijk om het huis op orde te krijgen en te houden! Dochterlief slaapt nauwelijks, kan zich in een goede bui max. 10 min zelf vermaken zolang ik in zicht blijf en begint al te protesteren als ik even naar de wc moet (tegenwoordig doen we dat dus samen ). Stofzuiger vind ze doodeng, wipper oersaai, kinderstoel kan ze 15-30min in zitten voordat ze moe wordt en daar zit ze al in voor haar hapjes. Bijna al mijn tijd gaat naar haar en ben blij als ik even rustig 20min kan zitten terwijl ze slaapt Moet wel zeggen dat ik het erg gezellig vind met haar, ze is zo vrolijk Maar ben wel kapot aan het eind van de dag en heb misschien nog net energie genoeg om de droger in te laden.
Ik doe ook bijna alles als mijn meiden aan het slapen zijn. De afwas kan ik meestal wel tussendoor doen en stofzuigen vind mijn oudste erg leuk, dus die helpt altijd. De rest gebeurd allemaal als ze slapen.
Ik zorg dat ik zoiezo minder heb te doen. Dus laat geen was liggen en vaatwas doe gelijk etc. Ook geen spullen slingeren en zoveel mogelijk minder zooi thuis. Ik afstof en stofzuig om de dag of iets minder. Hebben ook krachtige luchtreiniger waardoor zoiezo minder stof. Speelgoed ruim ik savond gelijk en het vaatwasser doe ik gelijk na het eten uit/in/aan. Was doe ik 1x per week. Eten kook in 15 minuten voor avondeten als mij man thuis is. Verder niets te doen toch? Als ik niets heb te doen ruim ik kast op of speelgoed even uitzoeken of ramen schoonmaken. Dus dat doe ik 1x maand(en). Valt mee met baby pas als dat peuter is lastig
Hier ook en de badkamer deur zit in de slaapkamer dus dan kan ik ook de was niet doen Als puk wakker is dan zet ik de was aan en als de machine nog niet klaar is zet ik m weer uit als puk gaat slapen. Grote herrie dingen doe ik als puk wakker is
Misschien een hele gekke vraag, maar wat doe je dan? Werkelijk de hele dag spelletjes met baby op schoot? Ik ben echt geinteresseerd: je verschoont en voedt de baby en gaat dan komende 2 uur op de bank zitten en zo na elk slaapje? ?
Nooit t probleem gezien. Toen ze klein was in de box. Maakte niet uit of ze wakker was of lag te slapen. En nu meestal in ochtend als ze aan t spelen is.
Wij wonen gelijkvloers. Onder de 3 maanden tijdens slaapjes (ze sliep door het geluid van de stofzuiger). Daarna ook eens in de box, op een kleed, enz. Daarna in de wipper, kinderstoel. Sinds een tijdje mag ze bij ons op bed tv kijken of op de tablet nijntje kijken, dan doe ik de woonkamer dweilen.
Ik herken mezelf in het verhaal van TO meer als van de andere meiden helaas. Mijn dochter heeft uren gehuild in haar eerste 3 maanden. Ik wilde graag borstvoeding geven, dochter wilde niet aan de borst, dus 3 maanden fulltime gekolft. Ik was al blij als ik om de dag kon douchen en voor 12u iets had gegeten. Haar laten huilen was geen optie omdat ze zo over de flos ging steeds. Uiteindelijk was ik als moeder gewoon de wanhoop nabij, oververmoeid en gebruikte ik haar slaapjes om zelf iets te eten, te kolven, kolfspullen en flessen schoon temaken, te douchen en regelmatig een stuk te wandelen met haar in de kinderwagen. Nu gaat het gelukkig stukken beter. Ze is veeleisend maar kan zichzelf thuis goed bezig houden, behalve rond 5-6u als ik met het eten bezig ben. Dan hangt ze in mijn broek te jengelen. Was opruimen doe ik vaak samen met haar, al is dat dubbel zoveel werk omdat ze regelmatig met de wasmand aan de sjouw gaat! Ruim ik de ene lade op, laait zij de ander weer leeg hihi. Maar ik doe wel mijn ding en ben haar niet de hele dag aan het entertainen. En ik accepteer dat mijn huis niet altijd even netjes is als dat ik graag zou willen. Kleren hebben we genoeg, dus al blijft de was even liggen is dat ook geen ramp. Het is ook heel afhankelijk van je huis, je werk etc. Ik werk minimaal 32u p.w. in 4 dagen met 1,5u reistijd p.d. Dus van 6.15-17.30 ben ik niet thuis. Dan is het snel koken, eten, dochter aandacht geven en om 19.30 haar in bed leggen. Opruimen en nog even 1,5-2u quality time met mijn man die 36u werkt en momenteel veel overwerkt.
In de box toen hij zo klein was. Daar sliep hij meestal en kon ik alles doen. Juist die tijd ging t supermakkelijk, ontzettend veel tijd over als hij sliep. En ook ik kolfde fulltime en hij was ook niet makkelijk door reflux. Naar mate hij groter werd vond ik t lastiger worden. Meneer wilde niet meer in de box en sliep minder. Dan deed ik voor was, stofzuigen en dweilen. En de toilets natuurlijk. Nu prop ik alles tijdens zijn ene slaapje als ik thuis ben. Hier als nadeel 36 u werken en manlief 40 en een redelijk groot huis. Gelukkig doet mijn moeder ook een hoop op de dagen dat ze oppast (zuigen en dweilen of ramen zemen) Ben wel van mening dat iedereen verschilt in hoe je dingen ervaart. Ik ben zelf niet zo snel van mijn stuk te brengen. Op t werk vind ruim 90% het werk zwaar wat betreft werkdruk. Ik ervaar dat juist zeldzaam terwijl we hetzelfde doen. Dus een stukje karaktertrek speelt ook wel mee.
Het is erg, maar ik kom amper tot het huishouden. Wij zijn gezegend met een meisje dat niet alleen wil spelen... Dat heeft best een grote impact op ons huishouden. Gelukkig hebben we een poetshulp én helpt papa ook best goed mee.. Verder is ons huis een rommeltje...
Geeft toch niet? Papa helpt mee? Dat vind ik eigenlijk een beetje gek klinken hier doen we beide wat er gedaan moet worden, we hebben daarnaast allebei onze vaste taken. Maar zelfs met twee uur per week schoonmaak is het hier een rotzooi qua spullen soms en ligt er een stapel was die ik niet wegkrijg (serieus, volgens mij vermenigvuldigt mijn was zich ). Soit, dat is dan ff zo.
Kleine baby's begrijp ik hoor dat die niet alleen willen liggen ofzo..daarom had ik ook een draagdoek. Maar ik lees ook van oudere kindjes (bijna een jaar) en die vermaken jullie dan de hele dag door?? Hoe moet ik dat zien dan? En wanneer denk je dat ze dat dan gaan leren?