Hoe doen jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    #1 Kim11, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
    Ik heb altijd het gevoel dat het gras aan de overkant groener is. Maar dat zal vast niet zo zijn.

Hoen doen jullie het huishouden?

Hier betrap ik mezelf er veel te vaak op, dat ik iets van plan was, maar niet gedaan heb. Ik probeer eigenlijk veel te veel dingen in veel te weinig tijd te plannen.

Ik heb eigenlijk best moeite om mijn huishouden helemaal op peil te houden. Het lijkt wel nooit klaar te zijn.

Soms heb ik het er weleens met vrienden over, en dan krijg ik eigenlijk altijd te horen dat ze een schoonmaakster in huis hebben.

Hoe doen jullie dat?

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Je kunt in ons huis zien, dat er geleefd wordt.

3 keer per week stofzuigen en toilet schoonmaken (ma, wo, vrij), 1 keer in de week dweilen (ma).
    Ramen lappen kan ik niet. De wasmachine draait om de dag.
    Het enige wat er nog weleens staan blijft is de afwas :p.

Het is hier nooit spik en span, hou ik ook niet echt van!
    Maar krijg wel vaak te horen, en te zien, dat het er bij ons netjes uit ziet.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik plan niet, ik zie wat er komt die dag. hoe de jongste zich voelt die dag en wat de andere 2 voor dingen hebben die dag. daaromheen wordt de dag aan elkaar gebreid. ik pak elke dag een schoonmaakklus aan en voor de rest doe ik een aantal dagelijkse vaste dingen. ik heb geen weekschema, zou er gillend gek van worden. met 5 mensen komt je schema toch nooit uit er komt altijd wel iets om iemand tussen of een afspraak ofzo. ik ben geen slaaf van mijn huis. ik zorg dat het netjes is en dat alles zo'n beetje bijgehouden wordt, maar absoluut niet op uur en tijd.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook niet alles op uur en tijd.. Ik werk twee halve dagen vast en rest variabel (in het bedrijf van mijn man) en de ene week is dat meer dan de andere week...

Het enige wat ik iedere dag doe is stofzuigen en dweilen (hond in huis) en rest zoals het uitkomt..

5. WLE

WLE Niet meer actief

Hier in huis kan je ook zien dat er geleefd wordt maar ik stofzuig wel elke dag en ook neem ik de wc onder elke dag af!
    Dweilen doe ik om de dag en de badkamer, wc boven, soppen en stoffen, koelkast soppen, keuken en badkamer soppen doe ik elke week!

Wij leven hier met zijn 2 en 3 honden!

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb geen vast schema.Ik stofzuig wanneer ik vrij ben standaard en dan doe ik er gelijk een dweil over heen. Dit geldt ook voor het toilet, die doe ik ook op mijn vrije dagen (ik werk de ene week 3 dagen de andere 4).
    De rest doe ik naar behoefte. Niet elke maandag de badkamer etc. Het kan zijn dat ik de ene week op maandag de badkamer doe en de andere keer op vrijdag. Ik ben namelijk heel slecht in plannen! Daar houd ik mij toch niet aan, hihi!

7. Within

Within Niet meer actief

Je wilt mijn ramen ook niet zien hoor :p Is iets wat ik echt niet kan.

veel dingen doe ik in etappes. Iets doen - rust - Iets doen - rust.
    Dingen die ik niet kan doet mijn man, en dingen die mijn man niet kan, daar hebben we een probleem (de ramen dus :p)

Heb ook veel hulpmiddelen en ik zou dolgraag een schoonmaakster willen - maar helaas daar heb ik even het geld niet voor.

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Stofzuigen doe ik beneden iedere dag, boven 1x per week. De wasmachine draait iedere dag en de was vouw ik op wanneer ik er tijd voor heb (meestal zaterdagochtend). Verder doe ik dingen wanneer ik er tijd voor heb en wanneer mijn rug het toelaat (versleten onderrug, dus vaak pijn). Een echte vaste planning heb ik dus niet. Beneden ziet het er bijna altijd keurig netjes uit (ik heb een pest hekel aan troep en vuil) maar boven is puur afhankelijk van mijn rug. Ook wil ik dat mijn tuin er netjes bij ligt dus met de voor en achtertuin ben ik ook minimaal 1 x per week even bezig.

9. Ik vond het altijd te belachelijk voor woorden, maar hier heb ik vorige week toch ook maar een schema gemaakt ;)

3 keer per week wassen (meerdere keren op 1 dag), 2 keer per week de wc's, 7 x stofzuigen, 1 x de badkamer, 1 x de keuken, 1 x dweilen, elke dag de kattenbak, de afwas.. Nouja, zo dus. En dan op elke dag ongeveer evenveel taken ;)

Maar goed, ook hiermee ben ik niet tevreden, het is nog steeds een zooitje :(

Als ik smorgens stofzuig ziet het er savonds uit alsof ik 3 weken níét gestofzuigd heb :(

10. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Normaal doe ik gewoon alles zelf.

Maar nu doe ik dagenlijks stofzuigen,de was machine,vaatwasser,droger draait elke dag.

Maar het vouwen van de was blijft wel is een dagje liggen.

Dweilen om de dag.

En voor de grote sop dingen en boven heb ik iemand die hier 1x in de week 2uur helpt,

aangezien ik met mn zwangerschap zit en 2 kleine kindjes heb,
    en zelf kan ik het er niet tussen krijgen. Dus dan is het erg fijn!

Maar normaal is het grote soppen douche slaapkamers gewoon allemaal 1x per week, maar dat wordt nu dus overgenomen voor mij.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    :O

Maar waar halen jullie de tijd vandaan?!

Hier doe ik de was wanneer het nodig is, en dat gooi ik dan vaak 's avonds in de wasmachine, en 's ochtendsvroeg in de droger.

Stofzuigen doe ik als het nodig is in de avond, en sowieso voordat er iemand langskomt, hetzelfde met de wc en dergelijke. (Stofzuigen doe ik elke 2 soms 3 dagen,. Wc hetzelfde,.) De afwas loopt gewoon continue door.

Als er hier iemand langskomt, krijg ik ook altijd te horen dat het netjes is etc. Maar naar mijn idee is het nooit goed, ik heb het gevoel dat ik overal achteraan loop. Je hebt het ene nog niet gedaan, en het andere kun je alweer doen.

..

Misschien was het ook handig om erbij te zeggen dat ik fulltime werk.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier is het ook prima te doen, straks zijn we met z'n 6en maar dat maakt niet veel uit. Mijn man doet ook veel zoals onze verdieping met kamer van jongste en grote badkamer. Ik de meidenverdieping met badkamer en het souterrain met speelkamer. De woonkamer samen. We doen gewoon wat als je ziet dat het nodig is. We plannen niets daar vind ik niets aan, ik zie wel wat de dag brengt.

13. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik werk 3 dgn in de week, de dagen dat ik thuis ben doe ik elke dag de beneden verdieping stoffen, keukenkastjes afnemen etc. de wc, stofzuigen en dweilen. Boven 1x per week de grondig poetsen, vaak nog een keer extra stofzuigen als het nodig is Wassen elke dag en de was opvouwen bijna elke dag, strijken 2 x per week. Verder zorg ik dat alles opgeruimd en netjes is.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik doe 't huishouden 's ochtends. Mijn dochter speelt dan zelf wat of helpt me met sommige dingen mee. Zodat we dan smiddags echt wat leuks kunnen gaan doen na haar slaapje.
    Ik doe niet iedere dag evenveel natuurlijk.
    Ik zuig op t moment 2 x per dag. (voorheen 3 ivm verharende hond) Doe de afwas sochtends, de tafels even af, t toilet en de wastafel in de badkamer. Een dag in de week doe ik de slaapkamers af, en ook gelijk alle meubels (kasten,planken etc) in de woonkamer. Andere dingen als de ramen, keukenkastjes etc doe ik gewoon wanneer het nodig is.
    We wonen vrij klein (gelijkvloers) dus dat scheelt wel natuurlijk.

Ik moet zeggen dat ik poetsen erg fijn vind haha. Dus heb er geen moeite mee.

15. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik stofzuig elke dag, doe 2keer per dag de afwas(na de lunch en het avondeten). En ik doe elke dag een poetsrondje.(kastjes, tafels, vensterbank enzo afnemen)

Verder probeer ik elke dag een 'grote' klus te doen zoals dweilen, boven alles poetsen etc. Veel klussen kom dan ook elke week terug(vaste dagen) en ik heb 2 wasdagen en 1 strijkdag.
    De rommel in huis is hier beperkt tot 'schone' rommel; speelgoed en alles wat verder door ukkepuk overhoop is gehaald.

Ramen wassen doe ik denk ik gemiddeld om de maand(de ramenwasser komt ook om de maand)

Nu ben ik zwanger en worden de grote klussen door manlief en sm in t weekend gedaan.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik heb vaste dingen op vaste dagen.

Stofzuigen elke dag ( 20 minuten)
    Dweilen om de dag op een vaste tijd. (20 minuten)
    De bovenverdieping 1 keer in de week op zondagochtend (1,5 uur)
    De wc's om de dag. 30 minuten
    Badkamer om de dag als de kids in bad zitten. ( Bad doe ik dan als ze op bed liggen) 20 minuten
    Afstoffen beneden om de dag nadat de kids op bed liggen. 20 a 30 minuten

Het is hier altijd netjes en schoon. Kost me nooit veel tijd eigenlijk.

De was gewoon weerwanneer ik een wasmand vol heb. Dan strijk en vouw ik voor de tv. In de ochtend of in de avond.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

ik doe elke dag wat nodig is om het er redelijk opgeruimd en schoon uit te laten zien. En mijn man doet de tuin en de badkamer :) De wc doe ik om de dag, als mijn dochter er binnenkort ook op gaat denk ik dat ik dat elke dag doe.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    #18 ratatosk, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
    Wat doen jullie VEEL!
    Nou voel ik me echt een slacker.

Ik werk 4 dagen in de week en in het weekend zijn we veel op stap met zijn drietjes. In de tijd dat we thuis zijn zijn we vooral bezig met voeden, baby verzorgen, zelf eten en zorgen dat we een beetje toonbaar zijn.

Door de weeks zijn wij, na het werk/koken/eten/baby verzorgen en met baby spelen pas rond acht uur klaar. En dan zijn we eigenlijk te lui om nog wat te doen. Doen jullie al het werk dan nog op die tijd?
    In het weekend zijn we bijna altijd weg of hebben we visite.
    Op mijn vrije dag krijg ik wel wat meer gedaan maar ook niet veel, ik probeer dan veel bezig te zijn met de kleine want hij is maar zo kort klein. Erg veel slapen doet hij niet, een paar uurtjes misschien en in die tijd ga ik zelf eten enzo.

Edit, bijna vergeten erbij te zetten wat we dan wel doen:
    Een paar keer per week stofzuigen, dat wordt nu wel meer omdat de kleine vaker op de grond wil rollen.
    De badkamer doe ik zo tussendoor eens een keer af maar hij lijkt altijd wel vuil.
    Het toilet doe ik wanneer het vies is en de was gooi ik in de machine wanneer de mand vol is. Ik heb drie manden, één voor wit, één voor gekleurd en één voor zwart en we hebben nogal wat was :p.
    Het strijken doe ik dan voor de tv. Het liefst strijk ik alles maar ik heb gewoon geen tijd om ook de handdoeken enzo te strijken dus die vouw ik dan maar zo op.
    Dweilen doen we hier heel weinig want we hebben echt een hekel aan dat ding. Wel gaan we geregeld met een doekje over de vloer om plekken weg te halen. Dit zal ook wel vaker moeten binnenkort denk ik zo.
    En stoffen doe ik bijna elke dag.
    Het ziet er hier niet vies uit hoor maar vooral de badkamer is me een doorn in het oog.

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat sommigen zelfs nog vaste tijden hebben voor schoonmaakwerk!:$ ik moet er niet aan denken: nee sorry ik kan niet, ik moet nog stofzuigen..haha:D. Ik kan wel 1000 dingen bedenken die ik liever doe, de rest van wat echt moet doe ik tussendoor.

20. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik ga over drie minuten beginnen met de afwas die er nog van gisteren staat, verder wil ik alles hebben opgeruimd en hoop ik dat ik nog wat kan afstoffen en stofzuigen voor de kleine wakker wordt, maar ik moet me er toch bijna elke dag wel echt toe zetten. Er komt hier ook niet heel veel visite, dus is de noodzaak er minder voor mijn gevoel, terwijl dat nergens op slaat, want mijn gezin is natuurlijk veel belangrijker dan 'zomaar visite'... Maar ja, ik ben niet geboren als Assepoester en hoewel mensen vaak zeggen dat het hier netjes is en ik dat zelf ook wel zie als ik ergens anders kom, waar kinderen zijn, blijft het een 'moetje'.
    Maar het is eigenlijk altijd opgeruimd en aardig schoon. :)

Deel Deze Pagina