Ik heb zelf ook altijd het idee dat het bij andere mensen netter is. Wij werken allebei fulltime en hebben thuis 3 katten. Stofzuigen doen we regelmatig (inclusief bank) en de vaatwasser hoort ook bij de taken die we netjes doen. Toilet doen we ook vaak.... De was blijft vaker liggen, de ramen doe ik als ik het echt nodig vind en andere klusjes als stof afnemen, opruimen doe ik als ik er zin in heb, haha! Wat ook goed werkt bij mij is bezoek krijgen. Dan ga ik als een gek door het huis met de stofzuiger, het doekje en ligt alles netjes. Gelukkig komt er regelmatig bezoek anders zou het hier een bende zijn!
Ik maak elke dag schoon. In een recordtempo dat wel . Dan ruim ik het hele huis op, haal een doekje over de vensterbanken en tafels en overige oppervlakten . Ik stofzuig en doe de afwas en ruim de was op. Ik ruim het speelgoed op en maak de badkamer oppervlakkig schoon. En elke avond is het weer een teringzooi. Dus echt heel veel nut heeft mijn schoonmaak woede niet maar ik zie het als mijn dagelijkse portie lichaamsbeweging en bovendien werkt het erg therapeutisch . Ik denk niet dat het erg is als je huis soms een zooi is, ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het voor elkaar krijgen om het altijd spik en span te houden. Zelfs niet met een huishoudster. En dat is ook gewoon ongezond als het altijd brandschoon is, denk dat je dan continu bezig bent met je zorgen maken dat het geen troep is. Haal gewoon rustig adem, accepteer dat het idd een neverending story is ( want er komt zoals je zegt idd nooit een eind aan dus probeer dan ook niet om er een einde aan te maken gaat je niet lukken en is dus zonde van je tijd) en kijk vooral niet bij andere mensen naar binnen want het gras lijkt idd altijd groener. Met de nadruk op lijkt
Kijk, jij werkt Ik dus niet. Dat betekent dat ik dus alle tijd heb. Ik werk wel maar gewoon thuis. Ja ik heb echt vaste tijden. Erg ideaal. Rond etenstijd en net na het op bed brengen van de kinderen vind ik het erg fijn om dingen te doen. Dan heb ik alle energie.
En zo is het. accepteren dat er geen einde aanzit is iets belangrijks en als je nou even nadenkt is het echt zooo belangrijk. Nee en eerlijk is eerlijk ook ik heb ook wel van tjee het is een bende het moet opgeruimd, maar begin me steeds meer te realiseren, het is zoals het is. punt en als het lukt samen een uurtje te doen is dat fijn en lukt dat niet dan niet. je gezin is belangrijker.
Ah dat lijkt me echt heerlijk. Altijd 'vrij' zijn en alle tijd hebben voor het huishouden en de kids.
Wow, wat lees ik hier een boel. Het is hier altijd netjes en schoon maar zoveel doen ik en mijn man niet hoor. Toilet 2 x per week, badkamer 1 x per week stofzuiger 1-2 keer per week (houtenvloer, geen huisdieren, schoenen in principe uit) ramen, wanneer nodig (nu dus...) wassen: 5-6 wassen in het weekend (vouwen doe ik) strijken: manlief doet zelf en ik ook (1 x per week) dweilen: 1 x per week stoffen: 1 x per week (voor het zuigen) opruimen, altijd alles na gebruik direct. keuken: 1 x per 2 weken vaatwasser: direct klussen zoals gordijnen wasse, koelkast / vriezer etc etc... wanneer het uitkomt. Ik werk 32 uur, manlief 40 uur. Twee kindjes, geen hulp. We zijn vooral erg van het direct opruimen en schoonmaken dus het is hier altijd erg opgeruimd en schoon genoeg. Ik zou er ook niet meer tijd aan willen besteden.
ik bel mijn moeder.... die heeft de hele zwangerschap hier de grotere dingen gedaan en dit is ons beide wel goed bevallen. Dus die blijft dit nog heerlijk een poosje doen, zodat ik goed kan herstellen. Dus 1 keer per week wordt hier alles schoongemaakt. Ik hou zelf wel de wc, was enz. bij. Maar ramen lappen en dweilen hoef ik dus nog ff niet te doen HEERLIJK
Iedere dag : * stofzuigen * dweilen * wc schoonmaken * badkamer bijpoetsen * afwas ( wil ook welleens blijven staan ) 3x per week *stoffen *de was doen 1x per week * badkamer grote beurt * toilet grote beurt * bed verschonen 1x in de 6 weken de ramen wassen doe dit alleen niet in de winter hoor !! Dat was het geloof ik
ik had zo'n tante en die liet je rustig voor de deur staan. als ik al binnen kwam dan ging ze ook gewoon door met haar obsessie. die had een vast schema voor heel de week van uur tot uur. ook naar welke winkel ze ging op welke dag waar welke aanbieding was. je kon niet zien dat het vuil was, maar toch stond ze het weer te poetsen echt eng dat mens.
Tja... het valt niet te plannen... zijn sowieso de vaste dingen die elke dag doe..... maar ach... laatst was vriend vrij... zag ie me ramen wassen... stofzuigen, dweilen... en wc uit doen... paar uurtjes later... waren er koeken gekruimeld... drinken omgegooid... de ramen ondergesmeerd... en mn zoontje had naast de pot staan piesen... zeg tegen hem... "kijk en daarom zeg ik altijd wat ik gedaan heb op een dag.."... doe het huishouden ook meestal sávonds.... en idd het is nooit af... dat gaat gewoon niet met kinderen.. al doe ik mn best!
soms is het hier steriel en soms èèn grote bende. Ik ben vrij lui maar toch is het hier wel altijd schoon. wel rommelig soms hoor.
Merk zelfs nu ik werkloos (en zwanger) thuis zit, dat ik nog moeite heb om alles "goed" bij te houden. Ben je net klaar met de benedenverdieping, komt er 1 van de katten de kamer in (langharig) en je kan opnieuw beginnen. Heb het idee dat ik de eerste helft van het jaar alleen maar haren aan het happen ben Merkte wel dat toen we beide fulltime werkte, de niet wekelijkse dingen echt al heeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer gedaan waren. Zoals kelder soppen, ramen boven lappen etc
Maandag tm woensdag doe ik het meeste, ik kijk gewoon wat er gebeuren moet. Zag net dat de ramen weer erg vies zijn na de regen De was gaat overal tussendoor, pak ik gerust s avonds nog even van het rek, strijken idem.
nou hier is het spik en span hoor je kan zo van de vloer eten hahaha maar alleen moet je niet naar boven gaan daar is het soms een bende. beneden waar we het meeste leven is het altijd schoon en opgeruimt er wordt wel geleeft hoor kan ook niet anders met 2 kids. maar boven heb ik nog wel eens een was liggen die nog opgevouwt moet worden het is rommeliger dan beneden me schoon moeder moet niet naar boven komen want dan rent ze weer hardt naar beneden haha is ook de bedoeling ze heeft namelijk niks boven te zoeken bij haar is het altijd netjes ja tuurlijk ze leeft alleen met haar man heeft geen kinderen die nog met vieze handjes over al aan zitten en rommel maken ja zo kan ik ook wel alles schoon en opgeruimt houden. ik vind je moet leven het huis staat er waarschijnlijk langer dan ons. gr jojo
Elke dag stofzuigen (vaak 2 keer) Elke dag toilet en badkamer Paar keer per dag de afwas Zooi (speelgoed) opruimen is soort van constante bezigheid hier Wassen en strijken doe ik gewoon tussendoor, wanneer het nodig is. Dweilen 1 of keer per week. Zo om de dag doe ik de slaapkamers/woonkamer met een sopje poetsen. Ik heb maar een klein huisje hoor dus het duurt niet zo heel lang
Ik doe mijn huis samen met Frans. Frans en ik kunnen dat heel goed Verder is mijn motto, kastdeuren dicht. De familie Jansen, Pietersen en Klaassen roei ik wel regelmatig uit. Maar ze zijn hier met veel, helaas ook in alle soorten en maten. Er zitten ook harige families tussen. Helaas niets aan te doen, vrijstaand huis in de rimboe van Nederland. Verder vind ik de familie Kwaak in de kelder echt niet grappig. Kikkerbilletjes op het menu zijn niet mijn favo, die laat ik meestal door iemand anders verwijderen. Zelfs Frans doet het dan niet goed genoeg
my god....je kan dan volgens mij net zo goed standaard met een zwabber op je hoofd gaan lopen. Handig, altijd bij de hand, scheelt het in ieder geval dát loopje. Nee, Frans en ik zijn niet zo gediciplineerd
stofzuigen 6 a 7 x per week (dit doe ik altijd tussen de middag anders is het einde van de middag weer vies) soms nog even aan het einde een bezem erdoor heen. dweilen 2 a 3 keer per week heb ik een gruwelijke hekel aan badkamer 1x per week toilet 2x per week wassen elke dag (heb nog geen droger) afwassen 2x per dag. ramenlappen wanneer ze vies zijn (en dat zijn ze nu)