Hoe doen jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ok, daar snap ik ook niks van....

2. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    ik ben echt een schoonmaaktype
    ik werk ook in een verzorginghuis en maak ook daar schoon
    misschien daarom?
    maar ik heb ook 2 honden en een papagaai
    die aardig rotzooitje maken

elke dag doe ik stoffen en stofzuigen en dweilen van beneden naar boven
    wc ook elke dag
    wasdraaien doe ik op dinsdag en vrijdag tot zondag
    strijken doe ik op zondag en donderdag
    ramen zemen doe ik als ik zie dat mijn ramen vuil zijn en dan doe ik alle ramen dus ook boven en beneden en gelijk de gordijnen wassen
    de douchecabine doe ik elke week ontkalken terwijl ik onder de douche staat
    ons bed doet ik 2a3 x in de week verschonen
    van ons dochtertje 1a2 x in de week verschonen

in iedergeval genoeg dus om schon te maken elke dag
    en vind het ook niet erg ook
    vind het heerlijk

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Er zijn hier echt schoonmaaktijgers zeg!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    :$ respect meid, waar haal je de tijd en de energie vandaan!

Hier:
    Om de week een schoonmaakster die de ene keer boven grondig doet, de andere keer beneden.
    Verder hou ik het zelf dagelijks bij, dan weer stofzuigen, dan de keuken, dan de badkamer, tussendoor wasjes draaien, strijken en vouwen doe ik 's avonds.
    Ramen wassen gemiddeld 1x per 4-6 weken, ligt aan het weer. En nu zijn ze de straat aan het renoveren dus 1 grote modderpoel, nou ja dan begin ik daar niet aan natuurlijk.
    Toiletten doe ik wel elke dag even, wel zo fris en is zo klaar, net als aanrecht, fornuis en elke dag alle post/reclamefolders opruimen, er ligt hier nooit wat te slingeren, dat oogt al schoon ;)

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik vind het heel moeilijk om nu mijn huis goed bij te houden, nu we een kleine hebben. Heb werkelijk geen idee hoe anderen dat doen met een kleintje. Ik werk gem. 3,5 dagen in de week (onregelmatig). De kleine is veel wakker. Wanneer ze dan een uurtje in bed ligt heb ik echt geen zin meer om in dat uur schoon te maken. vaak doe ik in die uurtjes boodschappen en bereid het eten voor. Ik moet er nu dus nog echt een weg in vinden... ;)

Ik houd altijd wel erg van schoon en opgeruimd! voorheen hield ik dan alles ook goed bij, maar had geen vast schema.

6. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    mijn tip, doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt.
    Kijk niet naar een ander. De een is wat rommeliger dan een ander.
    Hou het bij en doe de belangrijkste dingen goed zoals afwas, wc en beddegoed.
    Jij leeft in jou huis en moet je thuis voelen. Pas als je er zelf last van hebt moet je er wat aan doen en niet omdat een ander dat van je verwacht.
    Ik denk dat bij houden het belangrijkste is begin met een uurtje per dag of 30 min. Kijk wat je dan hebt verricht en bouw het op of af;)

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok in grote lijnen....

elke dag beneden stofzuigen ( soms 2 x)
    was elke dag bij houden ( kan er niet tegen als er ineens bergen wasgoed ligt)
    stoffen 2x per week.
    de boel opruimen elke dag als kindjes naar bed gaan ( speelgoed in de bakken enzo)
    wc om de dag.
    badkamer 1x per week goed en tussendoor bijna elke dag wel. ( wasbakken schoonmaken, doekje over de spiegel etc etc etc)
    boven stofzuigen om de dag. en stoffen ook. ( boven ligt op een of andere manier meer stof maar komt denk omdat daar de ramen heel de dag openstaan)
    ik strijk niet veel. alleen wat echt moet.
    ramen lappen nu nog heel winig omdat ons huis nog gevoegd moet worden en dit dus geen zin heeft.

8. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    zodra ik uit bed komt begin ik eigenlijk al hwaaaaa
    als ik me eigen goed kwaad maakt ben ik binnen 3a4 uurtjes heb ik alles gedaan
    moet zeggen dat het nu toe nog steeds lukt
    met een kindje van 2 jaar oud erbij
    straks met onze 2e wondertje zal het heus wel even anders en wennen zijn en moet ik mijn ritme even in vinden
    maar ook daar komt het goed mee
    nu gaat het wel iets minder met mijzelf zit sinds mei 100%in de ziektewet
    en gaat het wat trager
    maar mijn lieve moeder komt 3x in de week om mijn huis te poesten

ook zo poester net als ik
    zo moeder zo dochter hwaaaaaaaaaaaaaaaaa

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik hikte ook steeds tegen die badkamer aan. nu doe ik het zo:

De badkamer (lavabo, wc, buitenkant cabine, vloer) doe ik wanneer Tim in zijn badje zit (1x per week, de rest doucht hij). Ik moet er toch bij blijven, ik kan me net zo goed nuttig maken.

De binnenkant van de cabine (muur, kraan, grond) doe ik 1x per week wanneer ik aan het douchen ben

Voor de rest: elke dag vegen/stofzuigen, 2x per week dweilen, 1x afstoffen, keuken tussendoor.

Ruiten: waar ik bijkan: 1x per half jaar of zo
    waar ik niet bijkan: lekker pech

10. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    wat ik met de badkamer doe is gewoon als ik klaar ben met douchen meteen de hele badkamer poetsen en de toilet ook (die zit in de badkamer heb er geen apart). Zo is dat elke dag goed schoon, ik maak eigenlijk de toilet wel een paar keer per dag schoon omdat mijn zoontje van 4 niet altijd even proper gebruik maakt van het toilet :).

De bedden opmaken doe ik ook na het opstaan voordat ik iets anders doe eerst de slaapkamers kuisen, doe ik dat niet is de kans groot dat het de hele dag zo blijft liggen.

11. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    elke avond stofzuigen en dweilen, om de dag de was en de wc beneden.
    Badkamer, keuken, bovenverdieping en afstoffen om de week, de andere week doet de schoonmaakster het.
    Ramen doet de glazenwasser.

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Frans (Franse slag:D)

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die vatte ik nog, maar al die families die je noemt?

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier geen hulp in de huishouding (lijkt me vreselijk iemand in mn huis).

Wij hebben ook geen schema of planning (mn man wel iets meer trouwens). Ik probeer om de dag te stofzuigen, de wasmachine draait met grote regelmaat en de vaatwasser iedere dag. Verder een lapje zo nu en dan. De wc's regelmatig. En verder als het nodig is (of een iets daarna :D).

Geen grote poetsers hier, maar wel een heel gezellig huis ;)

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

spinnen, we hebben hier hele families en in alle soorten en maten die je je maar wensen kunt. Heerlijk. We hebben ook muizen, maar gelukkig niet meer in huis.:p

En, als poetsen mijn hobby zou zijn, dan zat ik hier in het juiste huis. Je kunt als je hier klaar bent, gerust weer van voren af aan beginnen. Dan ben je zeker niet overbodig bezig.

16. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    stofzuigen doe ik hier elke dag, na het avond eten
    dweilen om de dag
    wc 2 a 3 keer per week
    afstoffen 2 keer per week
    wasmachine draait bijna elke dag
    afwas ook elke dag na het eten
    strijkwerk blijft nog wel eens liggen..
    badkamer 1 keer per week
    slaapkamer ook 1 keer per week en dan ook gelijk de bedden verschonen ;)

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb ook geen vast schema.
    het enige dat iedere dag gebeurt is de wc en de dagen dat ik thuis ben veeg of stofzuig ik iedere dag.
    dweilen gebeurt meestal 2 a 3x per week. hangt er een beetje vanaf hoeveel er geknoeid is.
    het huis is hier ook nooit spik en span, al zou ik het wel fijn vinden maar dan ben ik de hele dag aan het poetsen en heb ik geen tijd om van mn kids en mn (dan schone) huis te genieten.

liefs doris

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Schoonmaken is een ramp hier.. ik werk 3,5 dag en man werkt 40 uur in 3 ploegendiensten en doet niets in huis, het is dus nooit goed (genoeg) schoon.

Wat ik wel belangrijk vind: wassen doe ik zeker 4x per week, slaapkamers stofzuigen doe ik eens per week, woonkamer stofzuigen 3 keer per week en dweilen 1 keer per week (dat zou vaker moeten zijn maar dat krijg ik niet voor elkaar). Verder is de wc altijd schoon, ik denk dat ik dat om de dag doe. Afwassen doe ik iedere avond, ik heb een open keuken dus ik wil geen vieze afwas in mn zicht hebben staan. En iedere avond ruim ik de woonkamer op.

Dingen die er bij in schieten, die ik dus te weinig schoonmaak: badkamer (eens per 2 wk denk ik, wastafel wel vaker), magnetron en oven, koelkast, ramen zemen en ons beddegoed verschonen (van mn zoontje doe ik het dan weer wel), grote schoonmaak in de keuken zoals kastjes uitsoppen... :)

Het is hier niet vies, maar wel rommelig. Dat zou ik graag anders zien, maar goed ik ben in mn vrije tijd liever met mn zoontje aan het spelen/kleuren/boekjes lezen/knuffelen etc dan dat ik de hele dag aan het poetsen ben... schoonmaken is dus niet mn hoogste prioriteit :)

19. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

aha zo bedoelde je dus haha;) ik was al aant denken..waar heb je 't toch over haha:)

20. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    met de Franse slag doordeweeks,en in het weekend wat beter

Deel Deze Pagina