Beneden stofzuigen we iedere dag, soms 2x wanneer er hagelslag gegeten is. Opruimen doe ik beneden tijdens het koken en de kinderen ruimen dan hun eigen zooi op. Toiletten 2x per week, maar tegenwoordig ook wel iedere dag even bijhouden aangezien de vriendjes van mijn kinderen er vaak nogal een puinbak van maken Boven stofzuigen we 2x per week alles. Badkamer doen we 1x per week en 1x per maand uitgebreid. Verder is het een kwestie van goed bijhouden hier. Gewoon steeds wat oppakken als je ziet dat het nodig. Alleen bijvoorbeeld ramen aan de binnenkant lappen of zo gebeurt hier eigenlijk te weinig. Wanneer ik straks meer ga werken en mijn schoonmoeder tussen de middag en na school de kinderen gaat ophalen wil ik haar vragen dat soort zaken op te pakken. Nu zit ze toch maar op de bank te wachten tot ze de kinderen kan halen...
Ik doe 1x per week de badkamer, 3x per week wc's. 1x per week woonkamer stoffen. Stofzuigen heb ik een robotstofzuigsr die ik af en toe door alle kamers laat rijden is echt een aanrader mijne komt van de Lidl 70euro. Dwijlen doe ik enkel als ik het idee heb dat het nodig is. Al heb ik nu nog geen kleintje over de vloer kruipen,misschien dat ik het dan vaker zou doen. Bedden verschoon ik elke week. Aanrecht doet mijn man elke dag na het koken Verder heb ik 1x per maand in agenda staan dat ik het douchegordijntje mee was en de wasmachine en vaatwasser schoonmaak. Ik denk dat ik zo het hele huis wel gehad heb
ik maak 1x per week alles schoon en 1 ruimte grondig. Ene week keuken (alle kastjes uitsoppen etc) andere week woonkamer en dan weer slaapkamers. Wc en badkamer doe ik wekelijks grondig. Tussendoor doe ik nog wel het een en anders zoals bijv stofzuigen of de wc (dagelijks een doekje erover).
Ik doe zo min mogelijk. Als het huishouden moet gebeuren duik ik de keuken in om wat lekkers te maken. De was houd ik bij. 1x per week verschoon ik de bedden. Op zondag ruim ik alles op, op maandag komt de hulp namelijk voor 3 uur
Dit ongeveer. Alleen ben ik fulltime thuis met de kids waardoor het lijkt alsof het nooit schoon is en altijd wel ergens rommel ligt. Ik heb dat overdreven poetsen daarom maar opgegeven. Ik draai wel elke dag een was, zorg dat de wasmanden redelijk leeg blijven. We hebben geen droger dus zodra het droog is vouw ik het vaak meteen op en stop ik het weg. Scheelt zoveel. Voorheen ergerde ik me de hele dag aan die was en leek het altijd rommelig. Ramen lappen is hier iets wat sporadisch gebeurt, zo'n hekel aan. Heb toch altijd de vitrage ervoor hahah. Ik doe wel elke week de vloer en tegels afnemen en dweilen. Maar echt grondig schrobben is ook iets van 1 x in de zoveel tijd. Dit omdat het gewoon weinig voorkomt dat ik alleen ben zonder dat de kids me constant lastig vallen.
Vrijdag is mijn poetsdag dan stof ik het hele huis af, ruim op en doe de badkamer en wc grondig. In het weekend doen we soms een grote klus als ramen lappen en keukenkastjes uitsoppen of zolder opruimen. Op maandag stofzuigt en dweilt mijn vriend beneden en boven en hij doet de tuin. Daarnaast houden we de boel bij, elke dag een doekje over de wc, na het koken de kookplaat schoonmaken en de keuken opruimen en extra stofzuigen als het nodig is. Ik was op woensdag en op zaterdag en dan ruim ik de was op zondag op. Beddengoed doe ik nu 1 keer per week en straks 1 keer per 2 weken.
Ik houd de was bij, mijn man ruimt meestal vaatwasser in en uit. Ik veeg de vloer zo'n twee keer in de week. Op maandag ruimen we alles op en op dinsdag komt de hulp. Die maakt in 2 uur ons hele huis spik en span (badkamer, toiletten, keuken, vloeren, stoffen, stofzuigen, dweilen, bedden verschonen, soms de ramen als t nodig is).
De bedden zijn hier een was, dat scheelt al (1x per week). Handdoeken vervangen we ook dagelijks maar vaatdoekjes, dweil en andere schoonmaakdoekjes was ik 1x per week samen op 95 graden.ik heb genoeg vaatdoekjes om elke dag een schone te pakken en meerdere keren per week een kookwas hoeft gewoon niet.
ik doe de handdoeken ook op kookwas, schijnt ook goed voor de machine te zijn regelmatig een kookwas. en een serieuze vraag, gaat dat niet heel eeg stinken als dat een week in de wasmand ligt?
Natte handdoeken moet je inderdaad niet in de wasmand leggen maar die hang ik dan over het rek. Stinkt niet. Al was ik eerder dan eens per week
Hier niet. Maar meestal laat ik het drogen in de badkamer En als ik ga wassen raap ik alles bij elkaar. Maar ben nu echt van plan om die was nu bij te gaan houden.
Ik doe ook maar 1 x per week een handdoeken en vaatdoeksn was enzo. Ik doe dat altijd op 60 graden. Dat staat altijd in de labels. Blijft het goed met 90 graden?
Ik verbaas me een beetje over plinten schoonmaken, dat doe ik echt nooit Sowieso ben ik geen goede schoonmaakster, maar gelukkig een man die zich op zijn papa dag vaak veel doet, dweilen, badkamer (misschien doet hij ook plinten?) etc. Maar sinds een aantal weken heb ik mijzelf een schoonmaakster cadeau gedaan, I love her ❤️
Ik doe ze altijd in een emmer en doe dan 1 keer in de week een kookwas. Die vieze dingen komen echt niet bij mij in de wasmand.
Elke morgen nog voor de kinderen naar school zijn poets ik de wc's. Elke dag beneden stofzuigen (2 of 3 x), 2 keer per week de badkamer en boven stofzuigen. 2 Keer per week alles dweilen. elke maand de keukenkastjes en koelkast. Elk weekend de bedden verschonen. De rest vd was wanneer de mand vol is.