Hoe doen jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O en voor er weer zulke reacties komen: ja hoor mijn kinderen mogen de boel vies maken: sterker nog, ik denk dat hier meer mag dan in menig huishouden.
    Ik lever geen tijd met mijn kinderen in om het huishouden te doen,dat doe ik enkel op de tijden dat zij niet thuis zijn, op bed liggen.

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik vind de normale stofzuiger op harde vloeren ook fijner. Boven in de slaapkamers op vloerbedekking vind ik de dyson weer fijner door de kracht die hij heeft. Ik heb weleens eerst normaal gezogen en daarna met de dyson en dan schrik je wat er nog voor stof in het reservoir terecht komt.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik sta half zeven op, op schooldagen, en voordat ik om kwart over 8 de kids op school heb, heb ik alle bedden al opgemaakt, was verzamelt en in de machine gedaan, wc goed schoongemaakt, vaatwasser in/uitgeruimd, alle trommels gesmeerd, was opgeruimd.
    Rond kwart voor 9 ben ik weer thuis, ga ik overal even bijlangs in huis met een natte doek. Rommeltjes wat opruimen. Daarna stofzuigen en dweilen, was ophangen. Daarna rondje buiten, onkruid, gras maaien enz. (als het nodig is). 2X per week boven stoffen/zuigen.
    Savonds na etenstijd word de wc nog een keer gedaan, stofgezogen en nog eens gedweild. (alleen bijkeuken, zwarte tegelvloer) 1x per week grote dingen, badkamer, vensterbanken, koelkast, keukenkastjes, enz..
    Ramen wassen te weinig!
    Gordijnen en bankhoezen 1x per halfjaar zoiets..

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Oh gelukkig, ben ik niet de enige ontaarde moeder. Zit nu ook tegen een berg duplo aan te kijken. Zie de noodzaak niet in van opruimen aangezien het morgenochtend 6 uur toch weer op dezelfde manier uitgestald ligt mocht ik het tussendoor in de doos gooien :cool:.

5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wauww, dat wat jij voor kwart over 8 doet, doe ik de hele dag over zo ongeveer.:roflmao:
    Scheelt misschien dat ik een peuter en een baby de hele dag bij me heb maar oké..:o:

Biny en Arian vinden dit leuk.
  6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    We hebben een vrij oude versie van de steelstofzuiger, dus hier is de vloerbedekking een drama. Maar op de grote dyson heb ik een speciale borstel voor tapijt. Vooral de deurmat achter en de hal voor worden veel beter schoon dan met de steelstofzuiger.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Die wil ik oooookkk :p

Nee gekheid. Ik doe het huishouden, elke dag een beetje.
    Elke dag;
    Afstoffen, stofzuigen, vaatwassen, wassen, was ophangen en opvouwen, aanrecht poetsen, rommel opruimen
    Om de dag;
    Wc schoonmaken
    Wekelijks;
    Boven schoonmaken, badkamer lichtelijk poetsen en bed verschonen

Goddank krijg ik binnenkort een hulp in de huishouding voor enkele maanden, het begint me echt te zwaar te worden met mn bekken. Zij gaat dan het grote werk doen, en ik hou het dan elke dag wat bij.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Elke woensdag komt onze schoonmaker en doet het huis van top tot teen. Incl beddenverschonen en de was weg werken wat er ligt (incl drogen en zelfs opvouwen). De badkamer, keuken en wc krijgen een grote beurt en verder alles stoffen, stofzuigen en dweilen (alle kamers en slaapkamers x4 en de trappen).

Verder doen wij nog op vrijdag en zondag de wc schoonmaken (of vaker als er ongelukjes gebeuren). En stofzuigen wij in de avond indien nodig (roomba doet het overdags al ;)
    En uiteraard wordt elke dag na het eten de keuken opgeruimd en gaat James aan.
    Ook het speelgoed wordt netjes teruggelegd waar het hoort en wordt dagelijks de kattenbakken uitgeschept.

Elke 2 mnd komt de glazenwasser het hele huis doen en 1x per 3 mnd doe ik de binnenramen zelf (vaker op de buitendeur ivm vieze vingertjes).

Kleding-handdoeken etc wassen doe ik zelf nog maar 2-3x per week. Maar dat komt omdat er op woensdag al 3 wasjes worden weggedraaid door de schoonmaker :).

Man en ik werken beide 40 upw, dus vind het dan wel genoeg wat hierboven staat :D

9. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Wow dat allemaal in de ochtend :eek:. Ik word wakker stap onder de douche en ga dan nog een uur met een kopje koffie op de bank in foetushouding veder wakker worden.

Niveah, Melief, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. DastyQueen

Heerlijk als je dat kunt! ik heb geen rust om te zitten als ik ergens troep of viezigheid zie.

11. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ah gewoon op de bank gaan liggen met je rug naar de troep toe, gaat best ;).

Nee, snap dat sommige mensen er onrustig van worden. Ik heb een goede vriendin die ook een huis heeft die altijd brandschoon is. Volgens haar vriend kan je het huis gebruiken als OK. Soms zou ik wat meer opgeruimder willen zijn.

Angel1980, Lilium, lalalindsay en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb een vast schema dat werkt voor mij het beste.

Elke ochtend 30 min: vaatwasser,opruimen.doekje over keuken en tafels,een was je draaien of eventueel was opruimen.
    Tussendoor was je ophangen.
    einde van de middag stofzuigen.
    Avond vaatwasser.

2x in de week wc uitgebreid
    1/2 keer in de week stofzuigen.
    Elke vrijdag 3 uren van boven naar benden schoonmaken stofzuigen en dweilen.
    Ramen om de 1 a 2 weken.
    Periodieke klussen doe ik om de zoveel tijd.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb een schoonmaakster en een man die goed is in stofzuigen/dweilen/koken/afstoffen ed.

Dus heb ik maar een paar eigen taken: de was en de badkamer schoonhouden.
    Heerlijk :)

Lilium, Hopsatee en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ik heb een ongeveer schema :) Komt iets een keer niet uit, dan niet... Maar het geeft mij rust dat zo het hele huis wel aan de beurt komt in de week.

Elke dag: aanrecht/vaatwasser
    Om de dag: stofzuigen, WC"s

Maandag: 1e verdieping; de ene week de badkamer en overloop grondig (dus echt van boven tot onder) andere week alle bedden en slaapkamers (3) grondig. Elke maandag verder huis stofzuigen van boven.

Woensdag: zolderverdieping (1 slaapkamer) + voorzolder met wasmachine etc. Ik werk ook regelmatig op woensdag ,dus dan is het fijn dat dit er nog naast te doen is.

Vrijdag: benedenverdieping. kamer en keuken stoffen (nat afnemen, droog na), zuigen + gang. Ik zou nog iets vaker willen dweilen beneden, maar daar komt niet van op de een of andere manier. Doel is om dat om de week te doen, realiteit is eens in de 4 weken...

Verder pak ik elke week iets extra aan van een van de verdiepingen, zo hou ik alles bij. Dus op maandag bijv. een kledingkast van binnen uitzoeken en opruimen en op vrijdag de ramen beneden.

15. DastyQueen

Daarintegen ben ik een drama in de keuken. Ik kan niet lekker koken en vind dat ook echt heel erg stom! dus in het complete plaatje ben ik weer geen echte huisvrouw :roflmao:

Angel1980 vindt dit leuk.
  16. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Pfoe wat doen sommige mensen veel:eek:! Dat lukt hier echt niet met een peuter en een baby, hoe graag ik ook zou willen.

Elke dag s ochtends de keuken opruimen en schoonmaken. En na het ontbijt stofzuigen. En ik draai 1 a 2 en soms 3 wasjes per dag!

Hier is het standaard op maandag alle bedden wassen, en de boven verdieping schoonmaken excl. douche. Stoffen, zuigen en dweilen.

Dinsdag doe ik vrij weinig overdag, dan alleen de standaard dingen. S avonds als de kinderen op bed liggen maak ik het samen met mn man goed schoon beneden. Dan gaat alles van zn plek. En ook de wc krijgt een grote schoonmaakbeurt.

Nu op woensdag doe ik nog de extra dingen, maar straks als mn verlof voorbij is doe ik niks meer dan mn kinderen op bed leggen en daarna lekker zitten!

Donderdag
    Beneden stoffen en zuigen, s avonds weer dweilen. En de wc.

Vrijdag
    Vrij weinig, net waar ik zin in heb.

En dan doe ik sinds vorige week weer, (was even een tijdje gestopt met strijken)ongv. 3 avonden per week ook de strijk.

17. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Jeetje, tja, ik trek het gemiddelde hier wel aardig omlaag denk ik :roflmao:

Ik zou het liefste twee stoflapjes onder mijn dochters knietjes leggen, zodat als ze gaat kruipen de vloer vanzelf weer glimt..

Ik doe mijn best om de was bij te houden maar eigenlijk trekken we een hoop vaak wel van de lijn af om aan te trekken.

Stofzuigen, ehhh.... ik dweil en daarmee vind ik dat ik niet meer hoef te stofzuigen. omdat mijn dochter kruipt en altijd van die zuignapjes van handen heeft dweil ik wel wat vaker nu maar zeker niet elke dag.

Ik ben er niet trots op, en mijn intenties zijn beter dan de uitkomst maar er moet overdag met kleintjes al zoooveel gebeuren, ik ben er dan ook echt wel klaar mee als ze eindelijk es plat liggen.

momenteel staat de vaat nog op tafel en gaan we het morgen maar weer opnieuw proberen netjes achter te laten voor het slapen. Dus, wij zijn wel echt slechte huishouders..:|

PenK en Angel1980 vinden dit leuk.
  18. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Holy moly! Als ik dit moet gaan doen moet mijn dag het dubbele aan aantal uren hebben:eek:

Ik ben erg netjes en opgeruimd maar zo bedreven ben ik dan weer niet. Ik word er zenuwachtig van als ik het lees, ik heb gelijk het idee dat ik een slons ben en morgen moet gaan poetsen :roflmao: Respect!

Wij hebben een topper van een schoonmaakster die elke week alles goed doet. Daarbij dan ook een extra klusje zoals deuren, plinten , binnenkant zemen, binnenkant keuken. Buitenkant doet glazenwasser en de tuin een tuinman 2x per jaar en mijn man :p

Verder stof ik om de dag, gaat er elke dag een doekje over de wc en stofzuigen we beneden. Keuken maak ik ook elke dag schoon. Was als het nodig is(om de dag) Bedden verschonen 1x per week. En de rest als ik het zie.

Ik weet het niet precies ik heb een soort van strak riedeltje waardoor het in Mn systeem zit en zo doe ik dat!

Misschien werkt een vaste planning?

19. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik gebruik een app van slimhuishouden.nl

Ik begin de dag met een rondje opruimen,ramen open, bedden luchten, vaatwasser legen/vullen en de wasmachine aan. Dit doe ik voordat de kinderen naar school gaan.

daarnaast elke dag:
    2x stofzuigen beneden
    Toilet
    Wastafel en tegels in de douche

Elke week:
    Boven stofzuigen 2x per week
    Toilet 2x per week grote beurt
    Badkamer grote beurt
    Bedden verschonen
    Dweilen boven en onder 2x per week
    Koelkast schoonmaken
    Banken stofzuigen
    Stoffen boven en beneden.
    Keuken grote beurt

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier redelijk schoon al ben ik bang dat ik ocd ga krijgen..

Dagelijks stofzuigen ( 2-3keer ivm hond), toilet, aanrecht wasje en vaatwasser.
    Wekelijks dweilen ( soms 2x) bedden, boven en trappen stofzuigen.
    Om de week of de keuken of de badkamer grote beurt.
    Ramen wassen geen idee te lang geleden. Net als de zolder stofzzuigen.

Deel Deze Pagina