Wow, dan betaal je haar zeer weinig voor alles wat ze voor jou doet!! M'n schoonmaakster komt twee uren en poetst alleen, dus geen wassen, kinderoppas ed. Ik betaal haar €25 voor twee uren.
Ze wou dit bedrag zelf En eens in de zoveel tijd krijgt ze wat extra's van me (bloemetje, verwenpakketje etc). Ze is ook al jaren mijn gastouder de rest vd week (bij haar thuis). Ze bood zelf aan om op woensdag bij mij in huis te gaan zitten om schoon te maken en dat mijn dochter hier lekker kan buiten spelen met haar vriendjes. Ik betaal dus op woensdag geen opvangkoste, maar enkel die 30 euro
Dagelijks: 1-2x stofzuigen Opruimen Bedden opmaken Was draaien en ophangen Was van de dag ervoor opruimen Wc schoonmaken 2x per week Alles afnemen met nat zowel boven als beneden. Stofzuigen onder de bank Badkamer en wc uitgebreid 1x pw bedden verschonen 1x per maand Ramen lappen binnen en buiten Zoiets ongeveer...
Ik snap dat je haar dan dit betaald op haar eigen verzoek maar ze krijgt dus voor zes uren werk (11-16.45u) maar €30, dat is €5 per uur. Voor mij zou dat niet goed voelen om iemand zo gigantisch onder te betalen, ver onder een minimum loon.
Maar meer geven werkt niet.. dat pakt ze niet aan Stiekem in haar zakken stoppen werkt ook niet. Dat gooit ze door de b-bus terug. Vandaar mijn extraatjes in de vorm van bloemen, verwenpakketjes etc. En 5,- is op zich idd onder het minimum, maar op zich hetzelfde bedrag als een gastouder veelal verdiend per uur, per kind
Haha, dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht. En het is hier echt gewoon schoon en netjes, zonder uren en iren bezig te zijn. Dat workaholicgedeelte geldt niet voor mij trouwens, haha. Ben doktersassistente, dus lekker om 17 uur weg.
Momenteel doe ik niks.. en kan echt wel huilen als ik me huis zie. Maar normaal: Ma: onze slaapkamer Di: toilet grondig Wo: slaapkamers kinderen + overloop en trap Do: huiskamer + gang Vrij: badkamer En doe altijd iets extra's in die ruimte Dat kan zijn ramen zemen, deuren schoonmaken, plinten etc Wc doe ik dagelijks Kranen douche maken we droog na het douche Gordijnen was ik 3x per jaar ongeveer Bed verschonen op het moment dat ik de slaapkamer schoonmaak.
Omg ik ben echt een slons als ik deze verhalen hier lees. 1x per week maak ik "alles" schoon. Op werkdagen heb ik daar echt geen zin/tijd voor. 7:00 van huis, 18:30 thuis. Dikke doei dat ik na koken en kind naar bed nog eens uitgebreid ga poetsen. Tussendoor zet ik alleen eens wasmachine en droger aan. Stofdoekje ergens overheen. Nu vrijdag ben ik vrij, is het feest. 7 manden wasgoed opvouwen, badkamer en wc's schrobben, lapje over meubels en keuken, dweilen. En moeder-dochter dag. In weekend doe ik nog wel eens wat extra klusjes als bedden, tuin bijhouden , ramen lappen, maar ook "mannen" klusjes (lamp ophangen , Electra verleggen, wat repareren ) Mijn man stofzuigt en heeft vuilnisbakken voor zijn rekening helpt soms waar nodig of vermaakt dochter (3) als ik bezig ben. Liefst poets ik alleen in huis.
Elke dag: Wc schoonmaken. Alles stofzuigen. (2x per dag de woonkamer) Keuken schoonmaken. (alle kastjes van buiten) Alle deurklinken schoonmaken. Om de dag dweilen. Alles afnemen. wasbak in de douche + deurtjes schoonmaken. De box+bedje van mijn zoon soppen. Wekelijks: Wc helemaal schoonmaken.(tegels soppen) Plinten stofzuigen en nat afnemen. Deuren+deurklinken schoonmaken Wasmand afnemen. Wasmachine+wasdroger afnemen. Gangkast opruimen. (Het word daar door mij altijd een zooi.) Met de stoomreiniger de bank, bed katten spullen en alles wat je kan bedenken schoonmaken. Al het beddengoed wassen. En nog veel meer haha. Zoveel werk vind ik het allemaal niet, ik doe alles wanneer mijn zoon slaapt en omdat ik alles bij hou is het zo schoon.
Ik vind hem zonder die mond ook helemaal niet handig, snapte (en nig steeds niet eigenlijk) waarom iedereen er zooooo lyrisch over is Maar met deze mond kan ik tenminste weer normaal stofzuigen en ook weet onder randje van de koelkast,prullenbak ed
Jouw zoon slaapt toch 600 uur per dag? OT: hier te weinig naar Mn zin... maar eerlijk... ik krijg het gewoon niet voor elkaar....
Elke dag: beneden overal een doekje overheen halen, stofzuigen, toilet. Wasje aan zetten en opvouwen. Verder als ik tijd heb de rest haha. Probeer 1x per week boven te stoffen, stofzuigen, badkamer te doen, deuren enz. Maar heb niet zoveel tijd. Ruim de badkamer meestal wel op als de jongens onder de douche staan en maak dan de wastafel en toilet schoon.
Ik werk ook gewoon hoor maar toch elke dag stofzuigen oid is toch niet zoveel werk? De kinderen spelen vaak samen, daar hoef ik niet de hele tijd bij te zitten, dan kan ik ff snel wat doen.
Dit heb ik ook gemerkt! Als wij werken en de kids school hebben, is er veel minder rommel en viezigheid dan die 6 weken dat wij (ik en de kids) thuis waren. Maar ik kan ook rustig de boel de boel laten! Sterker nog daar ben ik echt een ster in!
Wij werken veel dus zijn niet zo vaak thuis. Daarom is het ook niet zo vies. Ik stofzuig om de dag, en in het weekend wel meerdere keren. Ik maak schoon waar nodig is, dus na het eten de eet tafel, de keuken, de vaatwasser uit en in ruimen. Dat soort dingen. Ik doe de dingen die ik nodig acht. Badkamer en stoffen, plinten etc. Doet de schoonmaakster. En ik hou het bij. De ramen buiten daar komt de glazenwasser voor. De was is ook zo’n never ending story. Als je denkt dat die mand leeg is gooit iemand er wel weer wat in. Tja ik kan ook goed tegen rommel en chaos. Dus dat helpt niet mee in de schoonmaak en het opruimen.
Hahaha ja hij slaapt best veel inderdaad maar ik spreek met mijzelf af een uur niks doen en een uurtje productief zijn. En eigenlijk doe ik alles super snel! Ik heb nu alweer alles afgenomen, over de deuren en klinken een sopje gehaald en de keuken schoongemaakt. Straks gaat hij eten en om 10 uur zijn de verrekte Teletubbies op tv en dan stofzuig ik snel alles, krijgt hij een stuk rijstewafel en dweil ik.
Ik werk in de zorg (iets met onregelmatig rooster ) dus heb geen vast schema. Sowieso dagelijks; afwassen, fornuis schoon, doekje door de keuken, robot stofzuiger aan, doekje over de wc, bedden opmaken en ook bijna dagelijks wel de was. s'Avonds ruim ik ook op. Dus tafels etc netjes. De grote klussen doe ik echt wanneer ik tijd heb. En op mijn vrije dagen neem ik ook de muren mee in het toilet en dweil ik. Als ik hier zo lees moet ik sommige klussen echt vaker doen maar ik vindt het wel even prima voor nu.
Ik werk ook hoor 3 dagen per week. Sterker nog dat is 1 van de redenen dat ik het hier schoon wil hebben. Ik loop 3x per week hard, zwem 2x per week, doe een cursus Frans en ben klassenmoeder en zit in de ouderraad. O ja en op zaterdag voetbalmoeder Ik heb dus echt niet te veel tijd en genoeg dingen om mij mee bezig te houden. Wat een conclusies allemaal.