Apple Event

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als licht gestoorde Apple fan heb ik gisteren natuurlijk live gekeken naar het Apple Event. Ben benieuwd of er nog meer mensen hebben gekeken, of er daarna iets van hebben gezien.

De samenvatting;
    Nieuwe Apple Watch series 4.
    Het formaat is veranderd, je kunt nu kiezen uit 40mm en 44mm display (was 38 of 42). De Watch zelf is compleet opnieuw ontworpen, is nu platter en minder schermranden. De hartslagsensor is ook vernieuwd en werkt niet alleen nauwkeuriger, maar kan ook een hartfilmpje (ECG) maken. Alle oude bandjes passen op de nieuwe Watch.
    Op 17 september komt de nieuwe software uit; WatchOS 5. Die is compatibel met alle Apple Watches series 1 t/m 5.

3 nieuwe iPhones met een beetje rare namen. De iPhone X word opgevolgd door de iPhone Xs. Aan de buitenkant lijkt deze nieuwe iPhone sprekend op de iPhone X, maar er zijn ook verschillen. Zo is de iPhone Xs ook in goud verkrijgbaar en zijn er twee maten: een 5,8-inch en 6,5-inch scherm. De grote variant heet iPhone Xs Max en is ondanks zijn enorme scherm niet groter dan de iPhone 8 Plus.

Aan de binnenkant is een nieuwe camera met verbeterde portretmodus en Smart HDR te vinden. De iPhone Xs is bovendien sneller door een nieuwe Apple A12 Fusion-chip. Face ID is verbeterd en de iPhone ondersteunt voor het eerst dual-sim met een gewone simkaart en e-sim.

Komt in 3 kleuren; goud, zilver en space grey.

iPhone Xr
    De opvolger van de iPhone 8 heet niet iPhone 9, maar iPhone Xr. Een vreemde naam, komt in allerlei kleurtjes. Je kunt kiezen uit de kleuren wit, zwart, blauw, geel, koraal en rood. Het scherm is 6,1-inch en LCD in plaats van OLED.

De iPhone Xr is aan de binnenkant bijna helemaal hetzelfde als de iPhone Xs. Zo is er Face ID en Apple’s nieuwste, snelle A12-chip. Er is echter maar één camera. Die gebruikt wel dezelfde lens als de iPhone Xs en heeft ook portretmodus die softwarematig wordt toegepast. Er is verder geen Smart HDR. Ook dit toestel komt als dual-sim-iPhone.

iOS 12, de nieuwste update, komt uit op 17 september. Is geschikt voor alle iPhones vanaf de iPhone 5s en nieuwer en iPad Air en nieuwer.

De show in 8 minuten samengevat;

De hele Keynote is hier te kijken;
    https://www.apple.com/apple-events/september-2018/

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik word van de nieuwe Apple Watch wel erg hebberig. Cool ding vind ik dat. Maar ja, ik heb nu een series 2 die het nog prima doet, dus een nieuwe is niet nodig. :$

De nieuwe iPhones, sja. Vind ze wel leuk maar word er niet heel enthousiast van of zo. Ik heb nu de 7 Plus ongeveer een jaar. En die kan nog wel minimaal 2 jaar mee. Dus misschien dat het me daarom niet zo heel erg boeit. En net als die Augmented Reality spelletjes, grappig hoor, maar ik zie mezelf dat niet regelmatig doen. De nieuwe kleuren vind ik wel erg leuk!

Ik kijk wel uit naar iOS 12 trouwens. Altijd leuk, net alsof je een nieuwe telefoon hebt. :cool: En ik vind dat er leuke nieuwe features in zitten. Dus die ga ik meteen updaten als die uitkomt, mn Watch ook trouwens. :thumup:

3. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb er niks van gezien, en heb ook totaal niks met apple en met gadgets. Maar ik word altijd blij van mensen die ergens enthousiast over zijn :D

iMoeder vindt dit leuk.
  4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dan kun je bij mij prima terecht, als het mij boeit dan.

fafa vindt dit leuk.
  5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ah kijk, we hebben hier zo te zien te maken met een kenner .

Mag ik jouw advies vragen haha? Na een aantal keer op de grond gevallen te zijn is het scherm van mn iphone8 overleden. En ik twijfel wat ik ga doen, nieuw scherm erop laten zetten (eigenlijk niet eens een optie vrees ik want dan zit ik zonder telefoon), nieuwe 8 kopen of een XS kopen.

Twijfel zit hem voor mij vooral in de overstap naar geen home knop...in combi met dat ik geen toeganscode/vingerafdruk/ gezichtsherkenning/etc op mn telefoon wil.

6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hoe bedoel je met “dan zit ik zonder telefoon?)

Ik heb Mn scherm vorige week laten vervangen in the Apple store, was 1,5 uur Mn telefoon kwijt, dat valt wel mee toch?

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb niet gekeken. Wel wat artikelen erover gelezen. Sinds Steve Jobs dood is is mijn liefde voor Apple langzaam afgenomen. Sinds vorig jaar overgestapt op Samsung en sinds een paar maanden ook mijn oude Apple ingeruild voor een HP. Voor mijzelf kan ik een telefoon van meer dan 1000 euro gewoon niet goed praten.

8. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ja ik heb ook teken! Ik was twee weken geleden nog op het nieuwe Apple Park. Super mooi geworden.

Ik heb net de iPhone X dus een nieuwe telefoon gaat hem niet worden maar ik vind dat de horloges veel nieuwe interessante functies heeft. Zit te denken om die tijd kopen.

iMoeder vindt dit leuk.
  9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Laatste keer dat ik een nieuw scherm moest werd mn telefoon vanuit de amac winkel opgestuurd en zat ik bijna een week zonder...maar oke dat is denk alweer 2 jaar geleden.

Maar dan zou ik er dus mee naar den haag of amsterdam moeten, valt te overwegen .

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mijn vriend heeft gekeken. Ik kreeg alleen mee dat ie er hebberig van werd en ik steil achterover sloeg van bepaalde prijzen :roflmao:

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Die krengen zitten ook overal in parken en velden inderdaad. Gauw naar de dokter ermee!

Kerstster, tuc, HooyoShimbir en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier samsung fans, dus niet gekeken. Ik zag wel net het één en ander op het nieuws en ik dacht alleen: wat een prijzen :eek:.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als je de telefoon naar en Amac brengt word die inderdaad opgestuurd en ben je zo anderhalve week verder. Je kunt bij de Apple Store een afspraak inplannen voor reparatie en dan is het zo gemaakt. Ik zou dat sowieso doen want zelfs als je een nieuwe haalt dan kun je die nog leuk verkopen met nieuw scherm.

Wat betreft geen home button en face id. Ik heb dat zelf nog niet. Ik heb de X al wel gebruikt en die gebaren wennen heel erg snel dus die home knop mis je niet. En Face ID werkt snel en veilig als je het op de goede manier gebruikt. De mensen die ik ken met een X zijn er allemaal wel enthousiast over.

Hoe kom je trouwens nu je telefoon in? Aangezien je ook geen vingerafdruk wil (waarom niet? Die gaat niet naar Apple of zo, die staat in de secure enclave op je telefoon en kan daar niet uit worden gehaald).

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik druk gewoon 2x op de home knop en mn telefoon is aan. Ideaal dat gewoon iedereen dat kan en ik er niet voor nodig ben als bijv de kinderen even wat willen doen of als ze even een berichtje moeten sturen omdat ik in de auto zit.

Ja ik ben er net idd achter gekomen dat je gewoon daar langs kan voor een nieuw scherm. Meteen een afspraak gemaakt voor maandag. Mooi dat ik het hier eens vroeg ipv meteen een nieuwe te halen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja altijd die prijzen he. Op zich heeft Samsung een aardige inhaalslag gemaakt. De ‘flagship’ telefoons zijn ook allemaal flink aan de prijs.

Daarnaast zijn iPhones en andere iDevices heel waardevast en duurzaam. Dus bij verkoop krijg je er nog een leuk bedrag voor waardoor je redelijk gelijk uitkomt. Of je gebruikt em helemaal op, dan kun je jaren voorruit.

Verder heb ik het er echt voor over qua gebruiksgemak. En ik vind het belangrijk dat ik zelf het product niet ben, en iOS niet allerlei data over mij verzameld en naar Apple stuurt (alleen geanonimiseerde crash data, maar daar moet je eerst toestemming voor geven). Terwijl bij Android telefoons Google een dikke boterham verdiend aan alle gegevens over jou, die je telefoon naar hun opstuurt.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat moet je natuurlijk zelf weten. Maar het maakt je telefoon wel enorm makkelijk te hacken (en daarmee jou te hacken) en gevoelig voor diefstal.

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao: goud! :roflmao::roflmao::roflmao:

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wauw, dat Apple Park ben ik wel jaloers op hoor. :)

Ik heb de Watch nu bijna 2 jaar, heb de series 2 gehaald gelijk toen die uitkwam. Ik vind het super handig! Zeker als je meer Apple in huis hebt. Hij ontgrendeld bijv automatisch je MacBook als je die open klapt. Ik zet er muziek/podcasts mee aan/uit/volgende nummer etc. TV afstandsbediening app zit er op. En in de VS heb je Apple Pay, even je Watch bij de pin automaat en bevestigen en je hebt betaald. Geen pinpas meer nodig.
    Verder gebruik ik Siri heel veel voor reminders en to do’s. Daarnaast als sporthorloge heel goed, hartslagmeter is erg goed en gaat nu ook meer screenen op afwijkende hartritme’s, als je dat wil. En ik vind het volmaken van je ringen echt motiveren om meer te bewegen.

19. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Ik heb net een MacBook gekocht dus ik mag even niks kopen van mezelf:roflmao:. Leuk spul:p tikkeltje verslavend, maar zo duur:cry:.

iMoeder vindt dit leuk.
  20. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Oh ik wist niet dat je hem bij een amac winkel op moest laten sturen.

Zag dat je al een afspraak had gemaakt.

Deel Deze Pagina