Nou gaat helemaal goed komen met jouw kindje hoor!! Tegen mij zeiden ze ook lekker bij je houden etc. Blijkt dat hij veel beter in zijn ledikantje slaapt zonder prikkels . Inbakeren is even wennen. Tis niet dat het meteen goed gaat (dat dacht ik namelijk). Ik had eerst de puckababy, maar die was niet afdoende omdat in die zak zijn armpjes nog steeds los liggen. Uiteindelijk de pacco maar van een ander (goedkoper) merk, dan zitten zijn armpjes vast langs zijn lichaampje. Ideaal super ding!! 's avonds hebben sommige kindjes vaak een 'huiluurtje' om de dag te verwerken. De ene baby heeft daar meer last van dan de andere baby. En als hij dan bij jou wilt liggen, prima!! Dat accepteren doe je al, dus prima. En hij doet het nu al zo goed, dan gaat over een paar daagjes 's avonds ook helemaal goed komen!!
[[Maar de discussie wel/niet laten huilen is niet zo zwart-wit als sommigen beweren, is mijn mening. Wij kiezen altijd voor een tussenoplossing: we laten haar 10 minuutjes huilen, en gaan dan troosten. We laten haar in bed en houden het donker. Niet teveel tegenaan praten, maar aai over haar hoofdje, hand op buikje en speentje erin. Als ze rustig is, gaan we weer weg. Begint ze dan weer, dan wachten we weer 10 minuten. Zo gaat dat door. Zo leert ze dat ze wel moet slapen maar dat papa en mama niet ver weg zijn en ze echt niet alleen is. Sinds een paar dagen werkt dat redelijk goed. Gisteravond bijv. heeft ze voor het eerst de hele avond in haar bedje geslapen, dronk ze de laatste fles slapend en sliep vervolgens weer door tot 6.00 uur vanochtend. Een unicum! Ik denk dat een baby echt moet leren slapen en dat dat tijd kost. Het is even doorbijten maar je doet het voor je kindje, ze hebben nou eenmaal hun rust nodig. Succes!]] Inderdaad zo doen wij dat hier ooken dat werkt prima. Mijn zoontje valt nu zelf in slaap vaak voor de 5 min. al het is ook meer jengelen. Mijn zoontje is nu 11 weken en was ook oververmoeid van het NIET slapen dat kwam allereerst door krampen en pijn in zijn nekje. Toen dit over was wilde hij ook nergens anders slapen dan op mijn arm..ik wist ook niet meer wat te doen. Nu met ritme en regelmaat weet hij gewoon dat als hij moe is moet gaan slapen! Hij herkent ook alles wat ik doe met naar bed brengenen door elke keer het zelfde te doen. Overdag slaapt hij vaak 3 korte slaapjes van 45 min tot 1 uur. In de middag vaak een lang slaapje van 2 a 3 uur. Het gekke is dat hij voor de laatste fles NOOIT wil slapendan schreeuwt hij echt en haal ik hem ook naar beneden en wil lekker bij ons zijn. Na de laatste fles van 20.30 slaapt hij tot de volgende ochtend 07.30.
Hoi, wat een vervelend probleem! hier sliep/slaapt onze kleine meid, nu ruim 6 weken oud, vanaf begin goed. Maar toch heb ik ook regelmaat in haar dagen gebracht. Vooral nu ze meer bewust word van haar omgeving, veel rondkijkt, beetje begint te spelen. Ze raakt daardoor snel overprikkeld en dan ist weer huilen geblazen!. Ze slaapt dus veel in eigen bedje. Ze heeft het volgende schema: 7:30 of 8;00 wassen/aankleden/voeden/knuffelen/slapen 11 of 12 uur; voeding/wipstoel/rondje over onze boerderij in draagzak/boodschapje doen o.i.d. 14;00 of eerder; naar bed 15;00 voeding/knuffelen 18 of 19 uur; voeding/wassen/pyama aan/knuffelen 21 of 21;30 bankhangen 22;30 of 23;00 voeding/naar bed en snachts 1x voeding Soms verschilt het schema nog weleens, door uitstapjes, buikkramp, vermoeidheid(dan slaapt ze soms een gat in de dag). Ik ben nog best vh ouderwetse; de 3 R's; rust regelmaat en reinheid. Probeer een vast patroon aan te houden, is erg moeilijk, onze kleine meid kon ook heel veel brullen in het begin, en dan was ik letterlijk vd kaart en liep hele dag in de soep. Probeer verschillende dingen uit, word niet te streng, je patroon mag best een half uurtje afwijken. Ik had in begin ook moeite om de verschillende soorten huiltjes te onderscheiden, vooral omdat het onze 1e is. Nu dat redelijk goed gaat, is er ook veel meer rust. Ik wil je heel veel sterkte en suc6 wensen, en vraag vooral hulp als je er niet uit komt! Groetjes!
Ik herken het probleem van 'vroeger'. Mijn zoontje was ook ontroostbaar in zijn bedje. Ik heb van alles geprobeerd, van laten huilen, keer op keer er naar toe gaan tot bij me in bed nemen en in de draagdoek. Uiteindelijk heeft het bij mij nemen geholpen, ze zijn nog zo klein en hebben daar zoveel behoefte aan. En mijn zoon slaapt nu al maanden helemaal alleen in zijn bed, dus slecht is het zeker niet geweest. Juist heel goed voor de binding. Succes! Edit: Voor mij was het goed me te bedenken dat het een fase is en hij het nu even nodig heeft. Hij gaf hier zelf goed aan wanneer het klaar was voor een volgend stapje.
Omg, wat fijn dat je dat gelezen hebt.... Voor de meiden die gewoon wel mee denken en goede raad en tips geven, harstikke bedankt. Zo'n eerste kindje is niet makkelijk en helaas weet ik ook niet automatisch hoe je zulke dingen aan moet pakken. Maar Finn slaapt ook vandaag heerlijk in zodra ik hem in zijn bedje leg dus ik denk dat hij vooral rust nodig had ipv bij mij in de drukke kamer met twee honden en de tv aan. Hij ziet er echt een stuk beter uit, kijk veel helderder uit zijn oogjes en maait niet zo met zijn armen. Ben nu in ieder geval een beetje zekerder en ontzettend blij dat hij de slaap krijgt die hij nodig heeft. Blije baby=blije mama
Mijn neefje huilde ook dag en nacht en pas toen mijn broer en zijn vrouw hem in zijn eigen ledikant lieten slapen was het over! Ook zomaar....doorslapen! Mijn zoontje wilde bv. ook helemaal niet bij ons op de kamer slapen want hij werd telkens wakker van ons en was echt heel onrustig. Na een week op zijn eigen kamertje gelegd in zijn eigen ledikant en voor zijn eerste verjaardag nooit meer wakker geworden!
Hier ook een oververmoeide baby gehad in het begin. Ik wist niet hoe lang een baby gemiddeld per keer wakker was en daarbij vond ik het ontzettend moeilijk om te zien wanneer ze nu echt slaap hadden. Tja. Foute boel dus! Sinds hij 8 weken oud is zijn we strak begonnen met regelmaat en bakeren. En het is echt een totaal ander kereltje geworden. Slaapt sowieso tussen elke voeding in minstens 2 a 3 uur. Alleen tegenwoordig is het rond 18.00 uur huilen geblazen. Dan wilt hij niet meer in bed. Hij blijft dan bij ons (ook al ziet hij zowat scheel van de slaap) krijgt dan nog zijn laatste flesje, en gaat dan rond 20.00/20.30 weer naar bed. Sinds kort laat hij zelfs de nachtfles staan en komt pas rond 06.45 voor de voeding. Even als kort ons ritueeltje: Wakker worden - aankleden en verschonen (slaapt in romper in de pacco) - voeding - boeren/knuffelen/spelen op schoot - alleen spelen in de box (of babygym als hij wakker genoeg is, meestal 1x per dag) - als hij er dan genoeg van krijgt neem ik hem nog even terug op schoot (observeren) als hij moe is dan baker ik hem weer in - slaapliedje zingen en in bed leggen. Hij is meestal tussen de 60 a 75 minuten per keer wakker. Dit bovenstaande herhaalt zich dus zo'n 5 keer per dag. Dus ja, regelmaat (en voornamelijk bakeren) heeft hier heel veel geholpen!
Wij deden het volgende: 3 minuten laten huilen, dan heen gaan en in bed troosten. Is heel frustrerend de eerste week maar .... helpt echt wel. Er is een reden dat het geadviseerd wordt. Verder overdag veel regelmaat aanbieden: wakker worden, verschonen, eten, spelen/knuffelen, verschonen, slapen (bij eerste tekenen van vermoeidheid). Na een tijdje gaan ze zelf een slaapritme kweken en kan je er vaak de klok op gelijk zetten We hebben nooit moeten inbakeren, maar het kan mss wel helpen. Verder ook met een slaapritueel werken, vb. in bedje leggen, gordijnen toe, liedje zingen of zo, popje erbij leggen, tutje in de mond, zelfde zinnetjes blijven zeggen, aaitje op het bolletje, licht uit en weg.
Tsja iedereen moet het zelf weten, maar ik liet ons meisje geen seconde huilen. Was ook een slechte slaper. Advies CB laten huilen en tussendoor troosten. Ik kan dit niet, dus heb het 1 dag volgehouden. Een baby wil getroost worden, wil veilgheid en dat is bij zijn ouders. Laat je niet wijsmaken dat een baby zelf in slaap MOET vallen en je hem MOET laten huilen. Ze gaan vanzelf, zelf in slaap vallen als ze hier aan toe zijn. Bij ons was dit met 14 weken. Van het ene op het andere moment kon ik haar in bed leggen en ging ze slapen. Zonder te huilen of wat. Doe wat zelf goed voelt. En eventueel inbakeren, dit helpt bij sommige babies. Ons meisje duimt, dus dat werkt niet