7 maanden en bijna iedere avond huilen in haar slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn dochter van 7 maanden is bijna iedere avond onrustig. Ze slaapt wel direct in, maar ze is onrustig in die zin dat ze na iedere slaapcyclus huilend wakker wordt. Ze huilt in haar slaap en gaat weer tevreden slapen wanneer ze haar speentje krijgt. Soms pakt ze onze hand vast en blijven we even bij haar, tot ze loslaat. Na de laatste fles horen we haar niet meer, tenzij er tandjes op komst zijn/ze niet fit is ed. Eigenlijk speelt dit al vanaf de geboorte. Overdag slaapt ze weinig: 's ochtends 45 minuten, 's middags de ene dag 45 minuten, de andere dag 1,5 uur. Ze is overdag heel vrolijk. Het maakt geen verschil of we een drukke of een rustige dag hebben gehad. Het is ook geen honger: ze krijgt nog een flesje na het avondeten (18 uur), hier laat ze altijd wat van staan. Mijn zoon was 's avonds eigenlijk nooit onrustig en sliep altijd vaak en veel (slaapt meer dan mijn dochter haha), dus ik herken het eigenlijk niet. Is dit op zich normaal voor een baby? Of heeft iemand een idee waar dit vandaan komt?

2. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik weet niet wat normaal is, maar hier ging dat in fases. Soms een tijdje heel onrustig, dan weer een tijdje heel goed. Ik merkte dat ze onrustiger werd als ze nieuwe dingen aan het leren was, zoals kruipen. Maar het kan ook goed iets anders zijn geweest. We hebben net ook weer zo'n fase achter de rug.

Ik blijf altijd alles doen zoals altijd en dan merk ik aan haar dat ze dat fijn vindt (zij voelt zich onrustig maar om haar heen blijft alles gelukkig hetzelfde!). En wat extra knuffelen en troosten, altijd hetzelfde boek lezen voor het slapen gaan etc. Maar dus ook gewoon de normale dingen die je altijd 's avonds doet.

Succes, ik hoop dat ze zich snel rustiger voelt!

Deel Deze Pagina