Ik denk ook dat je het zelf in de hand werkt door hem te laten logeren bij oma. Hij heeft evenzeer aandacht nodig van jou en ZEKER nu er een baby bij is gekomen. Zo krijgt hij het gevoel dat hij plaats moet maken voor baby. Is best wel zielig voor hem. Ik heb 4 kindjes kort opeen en heb net nog meer moeite gedaan telkens om ze meer aandacht te geven en dat werkt heel goed. Ze voelden zich nooit uitgesloten en ik betrok ze bij veel dingen zoals voeden, wassen,... Ik zou je zoontje zo snel mogelijk terug bij je in huis halen en hem overal een beetje bii betrekken zo zal het vanzelf beteren als ook hij de nodige aandacht krijgt. Want hoe je het ook draait of keert een kind heeft aandacht van de ouders nodig en dat kunne grootouders nie compenseren.
Fijn om te lezen dat je je zoontje op gaat halen want inderdaad zo werk je jaloezie in de hand. En ja het zal heel pittig zijn om evenredig de aandacht te verdelen maar met goede inzet van zowel jou als de papa moet dat lukken! En ja wat betreft het bv geven betrek hem erbij door bv hem ondertussen voor te lezen. Succes en geniet van je complete gezinnetje!
Ik zou hem ook zo snel mogelijk weer naar huis laten komen hoor. Juist nu, het is even wennen en een ritme krijgen in bepaalde dingen, door hem uit logeren te sturen schuif je dat voor je uit. Ik vond het ook pittig de 2e (en bij mij zit er 4 jaar tussen) maar ondanks dat mijn oudste zichzelf wel redelijk kan "redden", in de zin van zichzelf kan vermaken, had zij natuurlijk ook echt 1 op 1 aandacht nodig. Dat is zooo belangrijk! Oh ik lees net dat je hem gaat halen super!
Hij is terug dames😁😁. wat hebben we elkaar gemist. Maar hoe doen jullie de kleintjes in bed? Ze slapen beiden nog in mijn kamer. Nu kan de baby overdag in de box slapen. maar het is altijd een herrie in de woonkamer met de oudere kindjes en ook de tv staat aan. ze kan haar rust dan denk ik niet pakken. de middagdutje word een probleem als ze beide in de zelfde kamer slapen. tips?
, misschien maak je je zelf drukker dan nodig is, en kunnen ze prima bij elkaar op deZelfde kamer slapen, Misschien dat je de baby in de wieg kunt leggen en zelf met de oudste op het grote bed kunt liggen, En als je van plan bent de oudste naar een eigen kamer te doen kun je met de middagen beginnen met laten wennen aan zijn nieuwe kamer. En anders in de wandelwagen in de hal ofzo, hier vond mijn jongste juist het kabaal fijn, dan wist ie dat hij niet alleen was.
Stoer van je, dat je tegen het advies van je omgeving bent ingegaan, en je moedergevoel hebt gevolgd!
Dit idd, het is even zoeken naar wat werkt, maar je vindt wel iets hoor. Hier lag de jongste graag in de kinderwagen in de gang. En ze raakte vrij snel aan de herrie van haar zus gewend.
Ik zou zeggen: probeer het eerst een paar keer uit of het echt een probleem is. Savonds/snachts liggen ze tenslotte ook bij elkaar. Even kijken wat het beste werkt, eerst de oudste of eerst de jongste. De baby kan ook best in de wandelwagen ergens anders slapen. Of gewoon in de box, vaak zijn ze de herrie al gewend.