Huilen tijdens het fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Roosje08, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Mijn dochter is nu 4 maanden. Sinds 2 weken huilt ze tijdens haar voeding. Tot het helft gaat het goed en dan is het krijsen.. Ik probeer haar fles weer te geven ze neemt 2 slokjes en dan begint ze weer.

Haar voedingsschema is:
    8.00 ----- 210 cc 7 schepjes
    11.00--- paar hapjes groentehapje
    12.00 -- 180cc 6 schepjes
    15.00 -- paar hapjes groente hapje
    16.00 -- 180cc 6 schepjes
    20.00 -- 210cc 7 schepjes

Ik doe geen rijstebloem omdat ze snel verstopt raakt. Daarom doe ik de eerste en de laatste fles 210 cc..

Doe ik iets verkeert?
    Ik dacht zelf dat ze moeite heeft met zuigen.. ( difrax S- speen)
    Ze doet er soms 20 min over soms 30..
    Moet zij nog steeds 15-20 min over haar flesje doen of mag ze ook sneller op drinken?

Ik weet het even niet meer?

Alvast bedankt...

groetjes hilal

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, het zou inderdaad kunnen zijn dat het haar te veel energie kost om de fles leeg te drinken en dat ze op een gegeven moment boos wordt. Je zou M speen kunnen proberen. Als je rond 10 minuten zit is het goed hoor.

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mss zit ze sneller vol omdat ze ook wat hapjes groente en fruit krijgt?
    als je stopt met de fles zogauw ze begint te krijsen wat gebeurd er dan? is ze tevreden en redt ze het weer tot de volgende fles?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier hebben we het ook gehad. Drama was dat, telkens precies op de helft.
    Ik geloof dat ze in die tijd wel wat aften in haar mondje had ook (bleek later) maar of dat het was of een fase? Maar een heel gedoe in elk geval!

5. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

In plaats van M speen kan ik ook 3 standenspeen van difrax gebruiken of gaat die te snel?

Natascha30: mss zit ze sneller vol omdat ze ook wat hapjes groente en fruit krijgt?
    als je stopt met de fles zogauw ze begint te krijsen wat gebeurd er dan? is ze tevreden en redt ze het weer tot de volgende fles?

Ze huilt ongeveer 10 min.. eindelijk na die 10 min krijg ik haar rustig en gaat ze spelen ze komt wel na elk 3 uur, normaal redde ze 4 uur gemakkelijk toen ze het fles helemaal leeg dronk. Van 20.00 tot de volgende ochtend slaap ze gewoon door.

Athina:Hier hebben we het ook gehad. Drama was dat, telkens precies op de helft.
    Ik geloof dat ze in die tijd wel wat aften in haar mondje had ook (bleek later) maar of dat het was of een fase? Maar een heel gedoe in elk geval!

Owww wat is toch vermoeiend, ik weet totaal niet wat er met haar aan de hand is.. En dat is echt moeijlijk.. Als het een fase is hoop ik dat het snel voorbij is.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Onze dochter doet dat ook. Gelukkig niet bij iedere fles. Vaak moet ze dan even een boertje laten en drinkt ze daarna weer verder. Het komt ook voor dat ze weigert verder te drinken omdat ze vindt dat het te koud geworden is (ze is een beetje kieskeurig wat dat betreft). En soms heeft ze gewoon echt genoeg en krijgen we er niet meer in. Wij hebben een beetje afgeleerd er een drama van te maken, als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg en dan kun je wel "strijd" leveren, maar dat helpt helemaal niets. Raken we zelf alleen maar gefrustreerd van en wat er teveel ingaat, komt er vaak ook weer uit..

Als ik jullie schema bekijk, kan ik me voorstellen dat ze af en toe gewoon genoeg heeft aan minder?

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    pfff mijn dochtertje heeft hier ook soms last van (ook niet elke fles) en ook ik wordt hier mismoedig van soms! dan duwt ze ook echt de fles uit haar mond dan begint ze te krijsen en 2 minuten later hetzelfde! alleen doet mijn dochter het meteen als ik de fles geef totdat ze moe is en bijna slaapt en dan drinkt ze rustig verder :S:S

8. christina

christina Niet meer actief

ws heeft ze geen honger en zit ze vol. ik heb het ook gehad met mijn dochter. zie topic huilen tijdens de fles wie heeft er tips. Hier waren ook krampjes in het spel. Onze zoon is nu 8 weken en begint ook wel eens te huilen, maar dan heeft ie genoeg en dan stoppen we gewoon.

Deel Deze Pagina